Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: GW2-tråden!  (läst 278024 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: GW2-tråden!
« Svar #540 skrivet: 2012-01-23, 10:51:02 »
*O*M*G*

Har Anonymous varit i farten?

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #541 skrivet: 2012-01-23, 15:09:16 »
Roffo hann före. Så går det när man tar kurser i "Social Networking" (UGH!!!).
 :supporter :supporter :supporter :supporter :banana :banana :banana :banana
Citera
We recently finished our first closed beta test, and we’re now ready to hold progressively larger events. In February we’ll invite select press to participate in beta testing, and in March and April we’ll aggressively ramp up the size of our beta test events so that many of you will have a chance to participate. And of course, this all leads to the release of Guild Wars 2 later this year.

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #542 skrivet: 2012-01-23, 16:16:06 »
Någon har hittat bevis på att release-datum är 28e juni, för övrigt:


Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
SV: GW2-tråden!
« Svar #543 skrivet: 2012-01-23, 18:44:02 »
tsk tsk, det lutar mer åt 6 december 2028 om du frågar mig :oggubben

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: GW2-tråden!
« Svar #544 skrivet: 2012-01-23, 21:25:52 »
tsk tsk, det lutar mer åt 6 december 2028 om du frågar mig :oggubben

 :goodposting :stupid


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #545 skrivet: 2012-01-31, 07:34:29 »
Lite nya screenshots på en PvP-karta som kommer testas i februari:
http://www.guildwarsinsider.com/2012/01/guild-wars-2-new-pvp-map/

They very shiny!


Sent from my iPhone using Tapatalk

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #546 skrivet: 2012-02-03, 23:14:13 »
En hel bunke spelsidor och liknande har fått inbjudningar till press betan nu. Följande är verifierade:
ign.com; Destructoid; Curse Network; och självklart Massively.com vars Guild Wars-nerd Rubi Bayer tidigare i veckan gick ut med att hon slutar på Massively för att börja som community manager på ArenaNet.
Säkerligen en hel del spelsidor till har fått inbjudningar, men det var dessa som dök upp på Twitter nyss, så vänta er en hel del info så snart NDA'erna släpper.

För den som fortfarande känner sig osäker på vad spelet handlar om så har IGN en wiki-sida som i korta drag drar allt om spelet, från raser och klasser till dynamiska events och "cross-profession-combos":
http://www.ign.com/wikis/guild-wars-2

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: GW2-tråden!
« Svar #547 skrivet: 2012-02-04, 08:52:41 »
Jag tycker den här snubben förklarar GW2 bra:
http://www.youtube.com/watch?v=J5yQiouuX-c

Det är en serie som i skrivande stund är uppe i 19 delar.
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #548 skrivet: 2012-02-04, 09:42:29 »
 :thumb :thx
Jag gillar att han faktiskt tar med alla saker de pratat om. Vanligtvis i sådana videos så missar de hälften.  :cartman
Tror jag ska fortsätta kolla de filmerna, även om jag inte var överförtjust i hans röst, men jag är gnällig.  ;)

Såg första avsnittet nu om levels, vilket är en av mina favoritgrejer med tvåan. Att kunna hoppa tillbaka till ett område och se vad som händer där nu, jämfört med när jag var där tidigare, men utan att jag kan vandra runt och allt som tittar på mig dör.
Detta blir ju även en del av "end-game" eftersom man kan hoppa tillbaka och göra explorable-mode i dungorna och uppleva nya "dynamic events".

Andra favoritsaken är en gammal goding som var med i ettan också, instant-travel. Om någon jag vill spela med kommer in så behöver jag inte resa i fyra timmar för att kunna ta mig till där den personen befinner sig.

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #549 skrivet: 2012-02-16, 22:44:48 »
Det har kommit ett blogg-inlägg om WvWvW PvP. Har inte läst det än, men här är linky:
http://t.co/6csxlr7H


Sent from my iPhone using Tapatalk

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #550 skrivet: 2012-02-17, 23:20:43 »
Lite screens på WvW. Jag gillar skarpt Siege Golem!
http://t.co/9LQIQzWM

Blogposten om WvW var grym den också. ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #551 skrivet: 2012-02-18, 08:19:37 »
BEWARE! The flood of press-impressions is coming! :banana :supporter

Eller, för att förklara det lite tydligare; Nu i helgen har de öppnat flodvallarna för all inbjuden press och andra personer för en jätte-beta-helg och nästa vecka är det fritt fram för pressen att ge sina intryck av det hela.
Så förvänta er en del videos och screens och annat godis att dyka upp då, tillsammans med en förklaring kring vad som var ändrat i spelet denna gång jämfört med de demos man körde på mässor tidigare  :cartman

Mer, men inte så jättemycket mer, kan läsas här:
http://www.arena.net/blog/guild-wars-2-limited-beta-test-begins-today

Och här är en ögonblicksbild över spelarpopulationen i ett område igår:
https://twitter.com/#!/mkerstein/status/170659741574496256/photo/1

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
SV: GW2-tråden!
« Svar #552 skrivet: 2012-02-18, 09:25:39 »
Det ser mycket intressant ut, och 3 realms istället för 2 borgar för bättre balans. Dock - med erfarenheterna från Warhammer Online får jag ändå lite ont i magen när jag tänker på 100 vs 100 vs 100 - keep sieges och de balanseringsproblem som dyker upp.

Hur balanserar man Elementalisternas AoE till exempel? 30 st. Elementalister, som lägger rain of fire på ungefär samma yta. Hur löser man det rent spelmekaniskt? Att undvika choke-points där försvararna av ett keep bara kan stå och farma?

Det var saker som detta, som gjorde Warhammer ospelbart. Jag hoppas (hoppas verkligen) att Arenanet har en lösning på detta.

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: GW2-tråden!
« Svar #553 skrivet: 2012-02-18, 10:12:31 »
Hur balanserar man Elementalisternas AoE till exempel? 30 st. Elementalister, som lägger rain of fire på ungefär samma yta. Hur löser man det rent spelmekaniskt? Att undvika choke-points där försvararna av ett keep bara kan stå och farma?

Det var saker som detta, som gjorde Warhammer ospelbart. Jag hoppas (hoppas verkligen) att Arenanet har en lösning på detta.

De skulle delvis kunna lösa det på så vis att environment-effekter inte stackar sin skada, men det återstår ju att se hur det blir.


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #554 skrivet: 2012-02-18, 11:52:24 »
Alternativt, om det är svårt att rusha, stryp all tillförsel av gods och nöt ner väggarna en efter en. Svårt att choka med casters om det saknas vägg. ;) Alternativt så lägger man en matta av pilar från de små siege-vapnen. Tror inte de skadar allies, de siege-vapen som finns på 5v5 kartorna skadar t.ex. inte allies.

 

Senaste inlägg