Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Server transfers kommer!  (läst 8612 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
Server transfers kommer!
« skrivet: 2008-10-24, 09:32:40 »
Mythic har nu meddelat att de inom en eller två veckor kommer att göra det möjligt att gratis flytta karaktärer OCH HELA GILLEN mellan olika servrar. Inga detaljer finns klara ännu.

Vi är många som tycker att vi skall flytta till en befolkad server om vi får chansen. För att uppleva hela Warhammer måste man spela på en server med mycket folk. Tor Anroc har totalt 480 konton. De största servrarna har över 5000 konton, och medelservern har ca 2000 konton. Det behövs en stor spelarbas för att RvR-systemet skall fungera. På Tor Anroc gör det inte det idag, och kommer inte heller att göra det, så länge populationen är så låg.

Diskutera vad ni tycker. För och emot.


EDIT: Skrivit om posten eftersom jag gått händelserna i förväg.



« Senast ändrad: 2008-10-24, 14:04:30 by DaddyLongLeg »

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • Moderator
  • Guru of spam
  • *****
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Server transfers kommer, och vi flyttar!
« Svar #1 skrivet: 2008-10-24, 11:04:03 »
För att uttrycka det så här: Det är vår avsikt att Old Grunts ska spela på en korrekt populerad server. Om det är så att folk flyttar TILL Tor Anroc, eller om det är så att Tor Anroc får möjlighet att flytta till en annan server återstår att se. Vi bevakar utvecklingen och ser hur det blir. Vi håller koll på lämpliga servrar att flytta till och vi tar även med i beräkningen om man kan flytta hela gillen automatiskt, hur lång tid vi har på oss att göra detta osv.

Självklart kommer alla att få komma till tals i frågan, men just nu vet vi två saker: Servertransfers är på gång och vi spelar på en för lågt populerad server.



Diskutera gärna vad ni tycker - Det här är en rätt stor grej.

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Server transfers kommer, och vi flyttar!
« Svar #2 skrivet: 2008-10-24, 11:28:42 »
Så länge vi kommer till ett ställe med mycket mer folk än på Tor Anroc så är jag nöjd..

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: Server transfers kommer, och vi flyttar!
« Svar #3 skrivet: 2008-10-24, 13:27:16 »
Om jag hade tvingats gissa så tror jag de kommer erbjuda folk att flytta från överbefolkade servrar till underbefolkade. Det är bara i döende spel (som gamla UO) som jag hört att folk får flytta bort från dåligt populerade servrar.

Därmed så gissar jag att ni inte kommer få flytta bort era karaktärer från Tor Anroc, men att ni istället kanske får se immigration till er server. Skulle bli förvånad över något annat, men man ska aldrig vara för säker!  :D

/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Server transfers kommer, och vi flyttar!
« Svar #4 skrivet: 2008-10-24, 13:31:26 »
Om jag hade tvingats gissa så tror jag de kommer erbjuda folk att flytta från överbefolkade servrar till underbefolkade. Det är bara i döende spel (som gamla UO) som jag hört att folk får flytta bort från dåligt populerade servrar.

Därmed så gissar jag att ni inte kommer få flytta bort era karaktärer från Tor Anroc, men att ni istället kanske får se immigration till er server. Skulle bli förvånad över något annat, men man ska aldrig vara för säker!  :D



Ingen kommer att flytta från högpopulationsservrarna, eftersom det inte är några problem med köer sedan GOA höjt cappen. Inte ens på Karag Eight Peaks (som vi flyttade ifrån) med över 5000 konton, är det några egentliga köproblem längre.

Enda chansen att få bukt med detta problem är att flytta spelare från ödsliga servrar, eller att slå samman flera små servrar. Det finns idag 6 europeiska servrar med en population på 600 spelare eller färre. De stora servrarna växer hela tiden, och blir större och större, medans de små har en mycket mindre ökning. Helt naturligt, eftersom de nya spelarna rullar där deras kompisar är. Fler spelare=fler kompisar=fler nya spelare.  :)
« Senast ändrad: 2008-10-24, 15:01:57 by DaddyLongLeg »

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • Moderator
  • Guru of spam
  • *****
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Server transfers kommer!
« Svar #5 skrivet: 2008-10-24, 15:21:11 »
Om jag hade tvingats gissa så tror jag de kommer erbjuda folk att flytta från överbefolkade servrar till underbefolkade. Det är bara i döende spel (som gamla UO) som jag hört att folk får flytta bort från dåligt populerade servrar.

Därmed så gissar jag att ni inte kommer få flytta bort era karaktärer från Tor Anroc, men att ni istället kanske får se immigration till er server. Skulle bli förvånad över något annat, men man ska aldrig vara för säker!  :D





http://herald.warhammeronline.com/warherald/NewsArticle.war?id=386

Citera
In addition to the server balancing methods that have worked so well over the last week, we will also be offering the first server transfers to our players to continue to help even out the server populations.  These transfers will be free of charge but they will be limited to moves off high-population servers to select mid-population servers or off of low-population servers to a selection of mid-population servers. Much like we are doing now, we will select certain mid-population servers and let people transfer there.  Once they reach a certain population level, we’ll remove them from the list and give their spot to another server.  We will publish the list ahead of time so players can plan their moves accordingly.

Det verkar som om man kommer att tillåta lågpopulerade servrar att flytta till mediumservrar också. Men vi får se hur de exakta detaljerna kommer att bli.

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: Server transfers kommer!
« Svar #6 skrivet: 2008-10-24, 15:35:07 »
Du har helt rätt. Mycket imponerande om de tar det beslutet! :)
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

Utloggad Daniel Gäfvert

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 556
SV: Server transfers kommer!
« Svar #7 skrivet: 2008-10-24, 17:10:51 »
Minus sidan med fler folk:
Mer jobbiga Order som försvarar keep tills man blir galen och risk för kö.

Pluss sidan med mer folk:
Mer spel för pengarna, roligare, mer strategi och diplomati för att klara av att ta fort.

= Jag vill gärna flytta till server med fler folk.




Utloggad hinken

  • Very Old Bucket
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 492
SV: Server transfers kommer!
« Svar #8 skrivet: 2008-10-24, 17:16:51 »
Jag vill till server med mer folk. prövat att köra scenario tier3 utan att någonsin kommit in.
Warhammer är ett pvp spel och då behövs det folk.

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: Server transfers kommer!
« Svar #9 skrivet: 2008-10-24, 18:28:17 »
Dags att samla allt i en tråd: Veckans serverflytt :doubt
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Server transfers kommer!
« Svar #10 skrivet: 2008-10-25, 00:01:34 »
Ja, det har varit struligt nu i början, men håller inte alla med om att det är mer eller mindre meningslöst att spela ett PvP-spel på en server där det inte förekommer någon PvP?

Det är lätt att vara efterklok, men vi skulle aldrig ha flyttat från karag eight peaks från början. :)  Hade vi bara väntat två veckor till hade problemet försvunnit i och med att cappen höjdes. Men det var ju också ganska hårt tryck från folk som vägrade köa och absolut ville byta till Tor Anroc. Jag själv tyckte också att vi skulle flytta, för att tillgodose de som vägrade köa.

Såhär i efterhand är det lätt att veta bättre. Trots att det idag är mer är 1 000 fler konton på KeP är det inga köer idag. Vi blev blåsta helt enkelt. :D

« Senast ändrad: 2008-10-25, 00:03:56 by DaddyLongLeg »

guest641

  • Gäst
SV: Server transfers kommer!
« Svar #11 skrivet: 2008-10-26, 10:49:55 »
Röstar helt klart för att flytta till en server med lite drag på. Tor Anroc är ju stendöd.

//Behren

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: Server transfers kommer!
« Svar #12 skrivet: 2008-10-26, 16:26:52 »
Behöver jag göra ngt själv eller kan jag lugnt luta mig tillbaka och låta gillesledningen fixa flytten? Under tiden blir det väl mer orderspel på den nya servern...
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad MooseMan

  • Old Misconnection
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 188
SV: Server transfers kommer!
« Svar #13 skrivet: 2008-10-26, 20:12:15 »
Skicka ett PM när ni bestämt er... orkar inte följa tråden...

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Server transfers kommer!
« Svar #14 skrivet: 2008-10-27, 07:49:10 »
Det är inte klart exakt hur detta kommer att gå till. I den bästa av världar kommer det att bli möjligt att flytta hela gillet på en gång. Mythic skriver ju själva att det skall gå att flytta "Characters and Guilds" så man kan ju alltid hoppas.

Vi får vänta och se hur transfersystemet ser ut. :)


 

Senaste inlägg