Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: DVD-Recorder  (läst 2535 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad <=KB=>Merlin

  • FPS Gamer
  • V.I.P.
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 592
    • Harvey Wallbanger
DVD-Recorder
« skrivet: 2009-03-10, 21:46:21 »
Jag har idag en DVD-Recorder med hårddisk från Philips som jag inte är så överdrivet nöjd med. Största stöttestenen är att brännaren inte kan bränna dubbla lager. Det i sin tur gör att man måste spela in filmer, konserter, sportevenemang osv på högre komprimering (eller lägre kvalisort, hur man nu vill se det) för att få in dem på en vanlig DVD och det resulterar allt som oftast i att när man sedan spelar upp skivorna så är bilden irriterande dålig. Dessutom om man inte tänker sig för innan man spelar in en film t.ex. så kan man antingen få dela upp filmen på två skivor eller helt sonika slänga bort den.

Redigeringsfunktionerna är helt okej. Allt som oftast är man lite för snål och någon frame eller tre av reklamavbrottet blir kvar. Och menyn som brännaren skapar är inte jättevacker, men det är sånt jag kan leva med men i övrigt ger den mig gråa hår.

Jag har en dekoder med hårddisk med en massa filmer och sport på som jag tänker dra över till recordern för att bränna ut dem, men jag har inte velat göra det eftersom jag vet att det inte kommer bli så bra.

Är det någon som har någon koll på DVD-Recordrar med hårddisk som klarar av att bränna dubbla lager? Jag har letat runt lite på nätet, men det står sällan något om DVD's SKRIV-egenskaper. De listar ju oftast bara vad skiten kan läsa... Drömmen vore ju egentligen en decoder med inbyggd hårddisk, dubbla tuners OCH DVD-brännare (och kortläsare naturligtvis. Har sett sånna burkar utan det och vad fan är nyttan med sånna??) som klarar av dubbla lager. Då kan man ju slänga ut en burk :)

.......................Anál nathrach, orth’ bháis’s bethad, do chél dénmha.......................


guest193

  • Gäst
SV: DVD-Recorder
« Svar #1 skrivet: 2009-03-12, 07:35:03 »
En HTPC med dubbla Floppy-DTV lär klara det du vill plus en hel del till.

 

Senaste inlägg