Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Cookie cutter now-adays?  (läst 1988 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
Cookie cutter now-adays?
« skrivet: 2010-04-03, 18:41:06 »
Tjenare!

Av någon märklig anledning har jag installerat GW igen. Förutom några trevliga presenter (mini-rurik & mini-koss) kändes väl allt som vanligt. Problemet är ju att mina karaktärer har skillsets som är två år gamla, och jag orkar helt enkelt inte plöja igenom massa forum för att läsa på igen. Därför frågar jag er eminenta spelare vad som gäller istället :)

Ranger: Beastmaster - funkar det fortfarande? Vad är cookie-cutter för rangers nu för tiden?

Ele: Fire-aoe med burning och searing flames. Är det ute och värdelöst? Vad gäller för eles?

ps. Jag har alla expansioner, och "alla" elitskills från förr i tiden. Har det kommit nya skills?  I expansionen EotN fanns det några skumma skills man fick genom reputation med olika factions, är dessa något att ha?
ds.

guest1645

  • Gäst
SV: Cookie cutter now-adays?
« Svar #1 skrivet: 2010-04-03, 20:15:57 »
Spelar inte Beastmaster, men vet att de pumpade upp en del av deras skills för inte så länge sedan. Så det lär funka.

Fire-ele fungerar fortfarande eminent. Searing Flames kör jag själv med, fungerar mkt bra med Mark of Rodgort och att utrusta sina heroes med eldvapen.

Rep-skills innebär en hel del bra grejer, men måste säga att favoriten är Azuras "Pain inverter" som med även en låg Azura-ranking piskar rätt bra. Används med fördel på AoE-fiender (som Tundra Giants). Den har en max-skada på 80 poäng, men det är 80 poäng per skadad fiende, vilket innebär att en välplacerad Pain Inverter kommer få hela skärmen att skina upp av 80-skador efterföljt av en fallande Tundra Giant.

Mina 5. :)

Utloggad E-doT

  • Old bitter grogghagga
  • Global moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 047
    • www.femuglor.se
SV: Cookie cutter now-adays?
« Svar #2 skrivet: 2010-04-03, 20:38:16 »
Wohoo!  :supporter

Jag är rätt övertygad om att det du lämnade i dina skillbars sist det begav sig fortfarande fungerar utmärkt för PvE. I och med att ArenaNet till sist bestämde sig för att göra skillnad på skillsen i PvE och PvP har uppdateringarna med skillbalanseringar blivit färre (alltså, vissa skills fungerar idag lite annorlunda i PvP mot för i PvE, och uppdaterar sig automatiskt när man förflyttar sig till och från till exempel gilleshallen). Vad som gäller för dagen i PvP har jag ingen aning om. :)

Själv spelar jag sällan ele eller ranger eftersom jag fortfarande favoriserar min nekro. Men jag är helt enig med Felladin i hyllandet av Pain Inverter - den kan vara ljuvlig oavsett vilken klass man spelar. :)

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: Cookie cutter now-adays?
« Svar #3 skrivet: 2010-04-03, 21:07:38 »
Well, till att börja med så är "cookie-cutter" mer cookie-cutter än någonsin, and not in a good way. ANets egna cc-bygge "Ursan Spirit" (EotN) tog över fullständigt för några år sedan, och på den vägen är det. Ursan kan du köra oavsett vilket profession du har. Å andra sidan så har existensen av heroes och henchies gjort att ingen någonsin mer behöver gruppa med en korkad PUG (om man inte vill (d.v.s. är masochistiskt lagd)), så man har idag större frihet att köra precis vilket bygge man vill.

Ett annat cc-bygge är Spirit Spammern; en artilleri-ritualist som delar ut löjliga mängder skada och kan hålla ganska stora mobs sysselsatta med att slå på spirits istället för lagmedlemmar. Där kan du också köra med vilket yrke som helst (med Rit secondary), även om en primary Rit är mer effektiv.

Vad rangers beträffar så finns det utöver de ovannämnda inget givet cc-bygge som dominerar (så vitt jag vet). Degen-byggen (m. poison och burning) var populära i PvP för något år sedan, och funkar riktigt bra i PvE också - framför allt när man ska ta ner fiender med mycket HP och regen (typ bossar). Själv kör jag nu (för första gången på länge) ett Barrage-bygge med Conjure Flame (Ele) som damage boost.


Jag spelar heller inte Beast Master, men jag tror absolut att det är gångbart.


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

Utloggad Roffo

  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 356
  • - inte en karl men ett moln i byxor!
SV: Cookie cutter now-adays?
« Svar #4 skrivet: 2010-04-03, 21:19:55 »
Double dragon i kombination med Glyph of Elemental Power boostar på fire ganska bra. Plus att Double dragon gör skaplig skada....

guest1645

  • Gäst
SV: Cookie cutter now-adays?
« Svar #5 skrivet: 2010-04-04, 01:35:18 »
Double dragon i kombination med Glyph of Elemental Power boostar på fire ganska bra. Plus att Double dragon gör skaplig skada....
Kör den på en fire-hero. Kör dock Searing Flames på min egen ele eftersom jag står för AoE, något heroes suger på (min åsikt), de har en tendens att dra igång Meteor Shower eller Fire Storm lagom till fighten är över. :headbang

Ursa rätt rejält nerfad när de satte en tidsgräns istället för att köra med energi. Precis när de kom så innebar energigränsen att en ele med sina jättemängder energi kunde upprätthålla en Ursan genom ett helt mission utan större bekymmer. Nu tar den dock slut efter en minut, varefter även all energi är slut.
För en enklare förklaring, jämför Ursan Aura och Ursan Blessing på wikin. :)
Jag kan ha helt fel här också, har inte använt Ursa sedan höstas.

 

Senaste inlägg