Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Instanser idag torsdag  (läst 4998 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Kuling

  • Old Shiny Ball
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 300
Instanser idag torsdag
« skrivet: 2012-09-06, 10:03:12 »
Hej är sugen att se instanserna. Så idag 20:00 tänkte jag dra ihop en grupp om intresse finns. Ropar lite i guild chatten :) tror min krav är lvl 30

guest3469

  • Gäst
SV: Instanser idag torsdag
« Svar #1 skrivet: 2012-09-06, 17:38:02 »
Jag tycker ni skall vänta med instanser tills jag är 30!  :cry

//Snow

Utloggad Buz

  • Brunkol, mums!
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 469
  • Det enda dåliga med att bli äldre är bakfyllorna
SV: Instanser idag torsdag
« Svar #2 skrivet: 2012-09-06, 19:21:26 »
BLir inget för mig. Men det låter kul.

Detta är nog första mmo'et jag spelat där jag vill köra instanserna för att få veta vad som händer storymässigt!

Alltså, en norrbagge och en krullig åsna letar efter ett svärd......
/Buz
-----------------------------------------------
404 Not found

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
SV: Instanser idag torsdag
« Svar #3 skrivet: 2012-09-07, 10:53:10 »
Vi ägde upp Ascalonierna i brygga (efter några wipes iaf lol)
Kul som attans var det  :supporter
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Instanser idag torsdag
« Svar #4 skrivet: 2012-09-07, 13:47:26 »
Ja, det tog några wipes att komma in i det, men sen gick det rätt bra. Jag tycker dock fortfarande att det är svårt att se när man ska ducka; problemet är att man inte riktigt ser när bossen laddar stora smäll-smockan.

guest1645

  • Gäst
SV: Instanser idag torsdag
« Svar #5 skrivet: 2012-09-10, 07:45:17 »
Stort tack för första genomkörningen av Ascalonian Cata igår.
Förhoppningsvis minns jag "Don't stand in the fire" och inte blir kebab nästa gång... :bbq :door :headbang

guest3469

  • Gäst
SV: Instanser idag torsdag
« Svar #6 skrivet: 2012-09-10, 09:48:47 »
Super nice!
Rangerna på bron är pussis!!!!  :fu
Ady, du som hatar Messmer, vad tycker du om Rangers?
Mer ikväll!

//Snow

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Instanser idag torsdag
« Svar #7 skrivet: 2012-09-10, 11:24:09 »
Ja det var kul! 3 verkar ju vara "the magic number" så att säga.. Så fort ranger 1 dog så var ju de 2 andra inte så jobbiga ju :cartman

guest3469

  • Gäst
SV: Instanser idag torsdag
« Svar #8 skrivet: 2012-09-20, 15:53:45 »
ArenaNet Discusses Guild Wars 2 Dungeon Difficulty

Players are reporting mixed feelings about Guild Wars 2′s dungeons so far. Some think they’re too difficultly tuned and not quite worth the rewards, others think they are just fine, and merely need an organized group and a bit of smart tactics to successfully clear.

ArenaNet has already taken the stance of waiting for players to adjust to the current state of the game before making big changes to skills and overall balance in Guild Wars 2. That mindset, as laid out by Game Director Colin Johanson in a forum post, is also being applied to dungeon difficulty. Rather than rushing to adjust to initial player feedback, ArenaNet devs are taking the long view and waiting for players to get used to the game and its difficulty.

Colin Johanson, GW2′s Game Director, had a few things to say about the inherent difficulty of many of GW2′s dungeons and how dungeon difficulty in general was approached during the game’s alpha stages as well as in comparison to Guild Wars 1.

“We’ll be keeping an eye on bosses we think don’t have enough varied mechanics to warrant their large health pools and updating them over time to make them more varied/interesting fights,” Johanson stated. “We’ll be monitoring and continually tweaking/adding to dungeon rewards over time and of course balancing where we see the need. And, of course, we’ll be looking at adding more dungeons as well! Just like Domain of Anguish in [Guild Wars], it takes time and practice to learn how to overcome stuff as hard as our explorable mode dungeons, and that's exactly the kind of players they are designed for.

http://news.mmosite.com/content/2012-09-17/arenanet_discusses_guild_wars_2_dungeon_difficulty.shtml

//Snow

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Instanser idag torsdag
« Svar #9 skrivet: 2012-09-20, 16:20:28 »
Allt kommer att bli lättare efterhand! Man får vara glad att man är med nu i början så att det blir riktiga utmaningar! :)

Sen gör det nog en hel del att ha en bra spridning på klasser inom en dungeon-grupp, när så är möjligt.

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Instanser idag torsdag
« Svar #10 skrivet: 2012-09-20, 16:26:31 »
Visst, det är drygt att stånga sig blodig mot vad man få för sig är en orubblig vägg av mobs men kommer man på rätt teknik så går ju det mesta..

Hoppas de inte nerfar sönder instanserna totalt..

guest3469

  • Gäst
SV: Instanser idag torsdag
« Svar #11 skrivet: 2012-09-20, 16:29:40 »
Blir det lvl 50 instans ikväll  :D

//Snow

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
SV: Instanser idag torsdag
« Svar #12 skrivet: 2012-09-21, 09:18:02 »
Bah dungeon svårigheten är perfekt, lite mer variation på loot hade vart kul dock.
Sen fick de gärna höja svårigheten ordentligt ute i världen oxå, känns underligt att man kan utan större problem sola sig igenom zoner 4-6 levlar över en själv =P
Hoppas att de inte faller för kiddie gnället & nerfar -_-
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Instanser idag torsdag
« Svar #13 skrivet: 2012-09-21, 10:59:45 »
känns underligt att man kan utan större problem sola sig igenom zoner 4-6 levlar över en själv =P

Håller med, med undantag för EN elit jag stött på, och så klart stora bossar, så går allt att sola trots att man som sagt är flera levlar under buset. Kan vara problem på vissa ställen med ultrasnabb respawn, men oftast är det väldigt enkelt.

Det är väl det som blir en stor "chock" för många när de kommer från det enkla spelet ute i den öppna världen och går in i en dunga, svårighetsgraden blir så ofantligt mycket större.

Jag är helt övertygad om att de kommer tona ned svårighetsgraden i grottorna avsevärt så småningom, därför det gäller att passa på nu i början att köra dem! :)

Prylar och traits som ökar på ens endurance-regen är något jag varmt rekommenderar då spel i dungorna bygger så mycket på att dodga.

guest1645

  • Gäst
SV: Instanser idag torsdag
« Svar #14 skrivet: 2012-09-21, 11:47:04 »
Med tanke på hur mycket de refererar till Domain of Anguish och att de väntade väldigt länge innan de började justera svårighetsgraden, just för att först se så det verkligen var problem och inte bara spelare som gnällde för de inte kunde ROFLstompa allt så har jag hopp om att dungor behåller sin svårighetsgrad.

Vad gäller PvE lär de nog inte göra ngt åt den just nu. Har själv inte varit i Orr, men hoppas den kräver att man reagerar lite.
Man blev rätt blase första tiden i PvE efter WubWub när alla mobs var så enkla att förutspå.

 

Senaste inlägg