Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: testat nu.  (läst 6289 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad MooseMan

  • Old Misconnection
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 188
testat nu.
« skrivet: 2013-10-04, 08:19:06 »
så tog man ett bett i det sura äpplet och testade BF4 igår och lite förvånad över att det faktiskt gick att spela på min burk.

I7 930 2.8Ghx
amd 5970
6 gig ram

Körde på auto inställningar först och pendlade mellan 5 fps som lägst och 65 som högst men då var en del inställningar på ultra osv.
Slog över till Low och låg ganska stabilt på 45-60 fps med toppar på strax över 100 och dippar ner till 20 men efter en stunds spelande så försvan texturerna på marken och ruiner osv så dom blev gråa typ bilar och allt men det kanske är så i spelet... Ser ut som att det ligger ett tjockt lager betongdamm på allt.

Lite mer ram och en överklockning så ska nog detta gå att spela. Blir dock inget köp på ett tag.

Gillade att support-klassen faktiskt var användbar nu. Ingen dyngspridare än så länge.

Utloggad Redbeard

  • Old nuclear hazard
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 288
SV: Sv: testat nu.
« Svar #1 skrivet: 2013-10-04, 09:13:46 »
Provade också igår.  Jag har misstänkt att det skulle vara totalt ospelbart på mitt gamla 5850.
Dock så rullade det på riktigt hyggligt efter förutsättningarna.
Inte det vackraste kanske och lite smålaggigt.
Det blir nog ett köp iallafall.

skickat från min smartphone så stavningen blir därefter.
Har du supit upp spriten i kompassen - Styr efter topplanternan.

Utloggad Picard

  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 478
SV: testat nu.
« Svar #2 skrivet: 2013-10-04, 13:06:49 »
så tog man ett bett i det sura äpplet och testade BF4 igår och lite förvånad över att det faktiskt gick att spela på min burk.

I7 930 2.8Ghx
amd 5970
6 gig ram

Körde på auto inställningar först och pendlade mellan 5 fps som lägst och 65 som högst men då var en del inställningar på ultra osv.
Slog över till Low och låg ganska stabilt på 45-60 fps med toppar på strax över 100 och dippar ner till 20 men efter en stunds spelande så försvan texturerna på marken och ruiner osv så dom blev gråa typ bilar och allt men det kanske är så i spelet... Ser ut som att det ligger ett tjockt lager betongdamm på allt.

Lite mer ram och en överklockning så ska nog detta gå att spela. Blir dock inget köp på ett tag.

Gillade att support-klassen faktiskt var användbar nu. Ingen dyngspridare än så länge.

Texturerna "försvinner "när Skyskrapan på C  Rasar det är Som du säger damm efter raset. 

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: testat nu.
« Svar #3 skrivet: 2013-10-04, 13:42:26 »
så tog man ett bett i det sura äpplet och testade BF4 igår och lite förvånad över att det faktiskt gick att spela på min burk.

I7 930 2.8Ghx
amd 5970
6 gig ram

Körde på auto inställningar först och pendlade mellan 5 fps som lägst och 65 som högst men då var en del inställningar på ultra osv.
Slog över till Low och låg ganska stabilt på 45-60 fps med toppar på strax över 100 och dippar ner till 20 men efter en stunds spelande så försvan texturerna på marken och ruiner osv så dom blev gråa typ bilar och allt men det kanske är så i spelet... Ser ut som att det ligger ett tjockt lager betongdamm på allt.

Lite mer ram och en överklockning så ska nog detta gå att spela. Blir dock inget köp på ett tag.

Gillade att support-klassen faktiskt var användbar nu. Ingen dyngspridare än så länge.

Texturerna "försvinner "när Skyskrapan på C  Rasar det är Som du säger damm efter raset. 


Men det blir ju inga fotavtryck? Hade varit kul om man kunde följa efter en fiende genom spårning, haha!
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad Piraten

  • Old Skepparbrölla
  • Moderator
  • 50-årskris
  • *****
  • Antal inlägg: 479
SV: testat nu.
« Svar #4 skrivet: 2013-10-04, 13:56:05 »
 :stupid :lolabove

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: testat nu.
« Svar #5 skrivet: 2013-10-04, 21:23:24 »
Jag har testat, och det funkar inget vidare på min burk. Core i7-nånting, och ett nvidia 570. Jag tvingas ställa ner settings så att det ser ut som en fulare variant av BF3, och så fort det händer lite grejor på skärmen, explosioner etc, så går fps;en ner till under 30, vilket i mitt tycke är ospelbart.

Jag avvaktar till skarp release, och kollar om det blir bättre då.

Utloggad SuperTed

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 899
SV: testat nu.
« Svar #6 skrivet: 2013-10-04, 21:36:12 »
Jag har testat, och det funkar inget vidare på min burk. Core i7-nånting, och ett nvidia 570. Jag tvingas ställa ner settings så att det ser ut som en fulare variant av BF3, och så fort det händer lite grejor på skärmen, explosioner etc, så går fps;en ner till under 30, vilket i mitt tycke är ospelbart.

Jag avvaktar till skarp release, och kollar om det blir bättre då.
Jag har också en i7 och ett 570 och visst är det kortet i klenaste laget men jag ligger rätt stabilt runt 60 fps på 1080, det är bara när 34'an rasar som det blir ospelbart. http://www.youtube.com/watch?v=OUgiJ9dDT_Q
Jag kör med betadrivrutiner men även de innan funkade bra så det låter lite konstigt?
Har du slagit av all möjlig AA och sånt?



« Senast ändrad: 2013-10-04, 21:38:54 by SuperTed »

Utloggad MabuSE

  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 690
SV: testat nu.
« Svar #7 skrivet: 2013-10-04, 22:57:12 »
Jag har en I7 860  och bytte ut mitt 570 med 1 gb till ett 760 med 4 gb minne idag.
Ingen större förbättring så det är väl den 4 år gamla setupen i övrigt som bromsar.

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
SV: testat nu.
« Svar #8 skrivet: 2013-10-04, 23:07:11 »
Jag har en Core2duo och ett 560ti. Jag har inte ens laddat ner demot.

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: testat nu.
« Svar #9 skrivet: 2013-10-05, 11:09:39 »
Jag har testat, och det funkar inget vidare på min burk. Core i7-nånting, och ett nvidia 570. Jag tvingas ställa ner settings så att det ser ut som en fulare variant av BF3, och så fort det händer lite grejor på skärmen, explosioner etc, så går fps;en ner till under 30, vilket i mitt tycke är ospelbart.

Jag avvaktar till skarp release, och kollar om det blir bättre då.
Jag har också en i7 och ett 570 och visst är det kortet i klenaste laget men jag ligger rätt stabilt runt 60 fps på 1080, det är bara när 34'an rasar som det blir ospelbart. http://www.youtube.com/watch?v=OUgiJ9dDT_Q
Jag kör med betadrivrutiner men även de innan funkade bra så det låter lite konstigt?
Har du slagit av all möjlig AA och sånt?

Jag har en låsning när det gäller AA. Jag spelar inte spel utan AA, det är bara så det är :) No AA, No Game :nono

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: testat nu.
« Svar #10 skrivet: 2013-10-05, 14:46:27 »
Sluta campa så märker du inte kanterna! ;)


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: testat nu.
« Svar #11 skrivet: 2013-10-05, 17:11:37 »
Jag har testat, och det funkar inget vidare på min burk. Core i7-nånting, och ett nvidia 570. Jag tvingas ställa ner settings så att det ser ut som en fulare variant av BF3, och så fort det händer lite grejor på skärmen, explosioner etc, så går fps;en ner till under 30, vilket i mitt tycke är ospelbart.

Jag avvaktar till skarp release, och kollar om det blir bättre då.
Jag har också en i7 och ett 570 och visst är det kortet i klenaste laget men jag ligger rätt stabilt runt 60 fps på 1080, det är bara när 34'an rasar som det blir ospelbart. http://www.youtube.com/watch?v=OUgiJ9dDT_Q
Jag kör med betadrivrutiner men även de innan funkade bra så det låter lite konstigt?
Har du slagit av all möjlig AA och sånt?

Jag har en låsning när det gäller AA. Jag spelar inte spel utan AA, det är bara så det är :) No AA, No Game :nono

Är du seriös? För då tycker jag att de gärna kan få blocka dig från BF4 med din setup. :tease
 AA med 1 GB GPU-minne :quiet
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: testat nu.
« Svar #12 skrivet: 2013-10-06, 19:00:07 »
Jag är helt och hållet seriös. Jag spelar inte spel med jaggies. Punkt slut :smoke

Utloggad vandromedon

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 596
  • WoW for the world
SV: testat nu.
« Svar #13 skrivet: 2013-10-07, 08:40:33 »
Halloj
Kör med i5 3570K - 16gb RAM och ett 560ti 448 core(nästan 570) och på Auto grafik inst i spelet.
Tycker det flyter på ganska bra.
Dödar dock inte fler än i BF3 😣.
Ngt tips på hur man kollar fps? Nånting i command prompten tror jag det var men vad?
Over and out


Skickat me nån smaurt fån me nån app!!
Casual gamer

Utloggad SuperTed

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 899
SV: testat nu.
« Svar #14 skrivet: 2013-10-07, 09:42:27 »
För att se fps skriver du följande i konsollen; perfoverlay.drawfps 1

 

Senaste inlägg