Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Ljudkort! ska det va något?  (läst 2872 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Pson

  • WackoBravoNiner
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 497
Ljudkort! ska det va något?
« skrivet: 2016-04-29, 18:18:19 »
Hej

Kan vara problem med mina QH-90 (felanmält) men kan också vara så att mina ljudportar är kackobahia, jag vet att frontuttagen varit lite glappa, men nu när jag har lurarna inkopplad i bakpanelen så är det ett jävulskt oväsen, samt att TS sänder konstant stundtals (Voice activation), och justerar jag i div. settingsmenyer så kan oväsendet gå över men talet blir lågt och burkigt.

Jag funderar en skvätt om det är någon skillnad på interna ludkortet och ex. http://cdon.se/hemelektronik/soundcard-intern-asus-xonar-dg-pci-5-1-headphone-amp-card-p14929486

Jag kommer inte lägga hutlösa slantar på något ljudkor då jag aldrig haft känslan av att det har behövts ljudkort. men om portarna nu är lite käs så kan det ju vara ok att lägga 3-400:- på ett.
 :help
IF EVERYTHING SEEMS UNDER CONTROL, YOU'RE NOT GOING FAST ENOUGH.
-MARIO ANDRETTI-

Utloggad Jaekeln

  • Retarded LordLars
  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 910
SV: SV: Ljudkort! ska det va något?
« Svar #1 skrivet: 2016-04-29, 18:23:07 »
Hej

Kan vara problem med mina QH-90 (felanmält) men kan också vara så att mina ljudportar är kackobahia, jag vet att frontuttagen varit lite glappa, men nu när jag har lurarna inkopplad i bakpanelen så är det ett jävulskt oväsen, samt att TS sänder konstant stundtals (Voice activation), och justerar jag i div. settingsmenyer så kan oväsendet gå över men talet blir lågt och burkigt.

Jag funderar en skvätt om det är någon skillnad på interna ludkortet och ex. http://cdon.se/hemelektronik/soundcard-intern-asus-xonar-dg-pci-5-1-headphone-amp-card-p14929486

Jag kommer inte lägga hutlösa slantar på något ljudkor då jag aldrig haft känslan av att det har behövts ljudkort. men om portarna nu är lite käs så kan det ju vara ok att lägga 3-400:- på ett.
 :help
Jag kanske har ett ljudkort du kan få  8)

Skickat från min E6853 via Tapatalk

"The pedal to the blackened death metal!"

Utloggad Zyrran

  • Old fumper!
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 479
Ljudkort! ska det va något?
« Svar #2 skrivet: 2016-04-29, 19:57:35 »
Jag har ert xonar dgx som jag är väldigt nöjd med. Klart lyft från inbyggda kortet. Verkar kosta strax över 300kr idag. Vet däremot inte vad skillnaden är förutom att dgx verkar ha en inbyggd förstärkare.
Cake or Death?


 

Senaste inlägg