Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: ÖL  (läst 50117 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Moffast

  • Old Fire Hydrant
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 188
ÖL
« Svar #15 skrivet: 2006-06-12, 22:15:49 »
Kilkenny, Boddington och Staropramen granat, för att nämna några... finns många goda ölsorter från alla möjliga håll och kanter... :drink

Who dares! Wins!

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
ÖL
« Svar #16 skrivet: 2006-06-13, 08:21:02 »
Nils Oscar God Lager (nr 1305)
Denna är fin + Svenskt
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
ÖL
« Svar #17 skrivet: 2006-06-13, 09:06:00 »
Jag kan rekommendera ett italienskt(!) öl vid namn Nastro Azzurro. En helt OK lager från ett mkt oväntat håll. Finns på bolaget (nr 1418).

För alla som varit i Australien är ju VB (nr 1219) en självklarhet! En halvtaskig lager, men känslan av att återigen hålla en 375ml stubbie går utöver det mesta. Blunda och tänk dig utsikten från Cogee Beach, Byron Bay, Yarrawonga G&CC eller Kakadu Natl Park. Grymt!
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

guest421

  • Gäst
ÖL
« Svar #18 skrivet: 2006-06-13, 09:11:29 »
Om man gillar stout och råkar vara i Dublin så rekommenderar jag varmt Porterhouse i Temple Bar. De har eget mikrobryggeri och deras Oysterstout är helt magisk. Tar man dessutom med sig en flasköl som de inte har i sin samling så byter de den mot en öl. Ska förvarna om att deras samling är ganska extensiv :)

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
ÖL
« Svar #19 skrivet: 2006-06-13, 10:39:54 »
Citat från: Frith
Om man gillar stout och råkar vara i Dublin så rekommenderar jag varmt Porterhouse i Temple Bar. De har eget mikrobryggeri och deras Oysterstout är helt magisk. Tar man dessutom med sig en flasköl som de inte har i sin samling så byter de den mot en öl. Ska förvarna om att deras samling är ganska extensiv :)


ååh... synd att man inte visste det innan vi åkte dit i höstas.  :headbang
nåja... ytterligare en orsak för att åka dit igen då :)

guest1327

  • Gäst
ÖL
« Svar #20 skrivet: 2006-06-13, 10:49:14 »
Som vanligt så förtär jag det mesta i ÖL väg och vad som är bäst varierar efter väder, humör typ av kalas osv...  Har egentligen ingen favorit, men jag köper inte gärna blågul och dom där, de tenderar att ge en sur mage ( fast visst dricker jag dem med, ifall det bjuds)

 :drink

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
ÖL
« Svar #21 skrivet: 2006-06-13, 11:15:02 »
Kan intyga att Ragge dricker det mesta om det bara innehåller alkohol. Ett tag köpte jag bara körsbärsöl (urk) bara för att få ha dem i fred när vi LAN:ade!  :scared


Själv är jag barnsligt förrtjust i Tjeckisk öl såsom, Budvar, Pilsner Urquell och Staropromen. Budvar passar även som handen i handsken med Jägermeister!

+ =  :hella


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

guest1327

  • Gäst
ÖL
« Svar #22 skrivet: 2006-06-13, 12:35:03 »
:lolabove

HA! inte ens du tyckte ju om körsbärsölen    :fu  :rotflmao

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
ÖL
« Svar #23 skrivet: 2006-06-13, 12:53:34 »
Hehe!

Hårt Johnny, när du måste köpa sånt blask bara för att få ha dem ifred från Ragge! :D ;)

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
ÖL
« Svar #24 skrivet: 2006-06-13, 14:47:17 »
Tjeckisk öl är fin! Satt och tog en Primator till fotbollen igår...smakrik, med en viss underton av rå-lakrits; en riktig njutar-öl!

Boddington har jag svårt för. Jag vill tycka om den, eftersom nästan alla ölfantaster jag känner gillar den - men för mig smakar den kontaktlim. Blä.


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

guest1327

  • Gäst
ÖL
« Svar #25 skrivet: 2006-06-14, 12:37:04 »
Citat från: DeadHead
Hehe!

Hårt Johnny, när du måste köpa sånt blask bara för att få ha dem ifred från Ragge! :D ;)


Äh Johnny är/var en sån där snubbe som "sparade" sina flaskor tills alla andra druckit up sina, för att sen sitta där och sukta oss andra.....  :D

guest524

  • Gäst
ÖL
« Svar #26 skrivet: 2006-06-14, 15:59:33 »
Jag förstår inte ens vad ni diskuterar??!?!!

Vissa frågor har ju liksom bara ett svar;
som exempel på ettsvars-frågor kan nämnas "Är WoW kul?" (Ja), "Ser J Lo ut som en bokhylla?" (Nej) eller "Är 'Aliens - Återkomsten' en av världens bästa filmer?" (Självklart)...

Åter till ölen. Det finns ju bara en RIKTIG öl...

- - - - - - - - - -
The guy from Corona sits down and says, "Hey Senor, I would like the world's best beer, a Corona."
The bartender dusts off a bottle from the shelf and gives it to him.

The guy from Budweiser says, "I'd like the best beer in the world, give me 'The King Of Beers', a Budweiser."
The bartender gives him one.

The guy from Coors says, "I'd like the only beer made with Rocky Mountain spring water, give me a Coors."
He gets it.

The guy from Guinness sits down and says, "Give me a Coke."
The bartender is a little taken aback, but gives him what he ordered.

The other brewery presidents look over at him and ask "Why aren't you drinking a Guinness?" and the Guinness president replies,
"Well, I figured if you guys aren't drinking beer, neither would I.
- - - - - - - - - -


I rest my case   :thumb

 :drink  Guinness  :drink

PS. gröngubbe på sidan ett i tråden - i salute u   :buddy   DS

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
ÖL
« Svar #27 skrivet: 2006-06-14, 17:17:44 »
:lolabove
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad Grönis

  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 361
    • http://www.jensofia.se
ÖL
« Svar #28 skrivet: 2006-06-15, 03:08:05 »
:lolabove

guest1327

  • Gäst
ÖL
« Svar #29 skrivet: 2006-06-15, 09:32:36 »
Why is a couple, making love in a canoe, equal as Budweiser ?

It's fucking close to water

 :quiet

 

Senaste inlägg