Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: 9/11 - Ni bör se detta  (läst 28114 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: 9/11 - Ni bör se detta
« Svar #15 skrivet: 2006-12-10, 12:31:53 »
Om ni sett även filmerna på loosechange911, vad anser ni om att så många av de sk kaparna är vid liv?

Tydligen så ska en eller flera av dessa dokumentärer upp på biografer i USA (om de inte stoppas innan). Det kommer att bli mycket intressant att se folks reaktioner om så sker...

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
SV: 9/11 - Ni bör se detta
« Svar #16 skrivet: 2006-12-10, 13:07:55 »
Fattar inte hur man kan kasta bort, vägra att titta och få information som denna.
Givetvis har alla rätt till sin uppfattning, men vad är det som är så konstigt med detta?
Detta har hänt förut, och jag kan garantera att det kommer hända igen.
Förvånar mig inte en sekund om det är så att detta stämmer, och varför skulle det inte göra det?

DD


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

Utloggad MooseMan

  • Old Misconnection
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 188
SV: 9/11 - Ni bör se detta
« Svar #17 skrivet: 2006-12-10, 13:25:13 »
MEn jämförelsen dom gjorde med skrapan som brann i Venezuela. Den skrapan brann i 19 timmar över 24 våningar och nådde taket... det stog kvar... WTC brann i knappa timmen på ena och 100 plus minuter på det andra och förll rakt ner... Om stål konstruktionen skulle försvagats då borde den inte försvagats presis lika över alla  dom våningsplanen som det brann på... Hade tornet vält hade jag inte funderat på det ens...

Sen så tycker jag att det e förjävligt det som har hänt men det känns som att Bush använde det som ett sätt att få det godkännt från folket att starta kriget med Irak...

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: 9/11 - Ni bör se detta
« Svar #18 skrivet: 2006-12-10, 14:46:10 »
Sen så tycker jag att det e förjävligt det som har hänt men det känns som att Bush använde det som ett sätt att få det godkännt från folket att starta kriget med Irak...

Men han brås väl på sin far.

Undra hur deras söndagsmiddagar är:
"Du, jag såg på nyheterna att du äntligen hade invaderat Irak."
"Jo, jag var ju tvungen att avsluta det du, pappa, försökte påbörja."
"Det är bra det min son. Man ska hålla den där Saddam kort."

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: 9/11 - Ni bör se detta
« Svar #19 skrivet: 2006-12-10, 16:14:42 »
För mig står det utom allt tvivel vad som hände den här dagen efter att ha sett dessa filmer. Se dem igen, och igen och öppna ögonen.

Skrämmande är inte ett ord starkt nog.

Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
SV: 9/11 - Ni bör se detta
« Svar #20 skrivet: 2006-12-10, 16:34:50 »
För mig står det utom allt tvivel vad som hände den här dagen efter att ha sett dessa filmer. Se dem igen, och igen och öppna ögonen.

Skrämmande är inte ett ord starkt nog.

Så nu har du börjat packa ihop utrustning inför flytten ut i skogen? ;)

Allvarligt, de där filmerna är tänkvärda (jag såg dem någon gång i somras), men jag "tror" inte på dem rakt av. Det krävs ganska mycket mer än en skickligt utformad propagandafilm för att bevisa en sanning för mig.

Och är det inte så att om filmerna nu pekar på sanningen, skulle filmskaparna inte ha blivit nedtystade och undanröjda för länge sen? :cartman
« Senast ändrad: 2006-12-10, 17:09:19 by shadowskimmer »
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: 9/11 - Ni bör se detta
« Svar #21 skrivet: 2006-12-10, 17:35:05 »
Och är det inte så att om filmerna nu pekar på sanningen, skulle filmskaparna inte ha blivit nedtystade och undanröjda för länge sen? :cartman

Är dom inte rätt så tysta trots allt?  :scared

Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
SV: 9/11 - Ni bör se detta
« Svar #22 skrivet: 2006-12-10, 17:57:05 »
Nja, de har ju klippt om filmen en eller två gånger för att ta bort detaljer som motsäger varandra. :)

Men icke desto mindre är det en film som sätter fart på hjärnan, och det är bra. Men det är som med Michael Moore, man kan inte svälja allt som sägs, för det ÄR vinklat som allt vi får serverat.


Litet OT, men en sak som skrämmer mig är att det finns barn (upp till gymnasienivå) som tror på Borat... Jag tror vår framtid skulle vara bättre om de trodde på tomten istället
« Senast ändrad: 2006-12-10, 18:00:21 by shadowskimmer »
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: 9/11 - Ni bör se detta
« Svar #23 skrivet: 2006-12-10, 18:57:50 »
Tja, hade de tystats så hade dem ju avslöjat sig än mer. Vad säger man om "kraschen" i Pentagon? Köper ni även där den officiella förklaringen? Varför har vartenda övervakningsband konfiskerats i närområdet? Varför är hålet så förbaskat litet? Vart är egentligen alla vrakdelar efter planet? Varför ligger en motor tillhörande en helt annan flygplanstyp där?

Kraschen efter Flight 93, vart är vrakdelarna? Har ni sett officiella bilder där man ser vrakdelar ligga utspridda, så som det faktiskt brukar se vid de flesta flygplanskrascher? Jag har inte det i alla fall.

Hur kan de hävda att de hittat en av kaparnas pass, helt oskatt nere på marken vid Twin Towers, när inte ens de svarta lådorna står att finna någonstans?

Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
SV: 9/11 - Ni bör se detta
« Svar #24 skrivet: 2006-12-10, 19:04:31 »
:lil "...hade de tystats så hade de avslöjat sig..."



(ja jag är jobbig, jag vet)
« Senast ändrad: 2006-12-10, 19:10:08 by shadowskimmer »
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: 9/11 - Ni bör se detta
« Svar #25 skrivet: 2006-12-10, 19:51:15 »
Jag brukar alltid fråga mig när underliga saker sker vem som tjänar mest på det som skedde och hur mycket dem skulle tjäna på det. Blir lite lättare att sålla bland teorierna.

När det gäller Bush & Co så tror jag profiten från oljeaffärerna skulle kunna berättiga ganska mycket plus att teserna från Orwells klassiska bok 1984 är skrämmande logiska - man enar ett splittrat folk genom en gemensam fiende. Det har ju Hitler redan visat att det funkade, då var det judarna. Och dem var rika och han behövde deras tillgångar för att bygga sitt tredje rike. För Bush är det muslimerna och dem sitter ju på en massa olja.

Sug på den karamellen och sen säg att visst 17 är det sannoligt. Och i ljuset av det så ser man på ledtrådarna från 9/11 och då blir det genast ganska otäckt!  :scared


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: 9/11 - Ni bör se detta
« Svar #26 skrivet: 2006-12-10, 20:05:07 »
För att inte tala om hur mycket högt uppsatta personer tjänat på:

* Att allt material i ex. Enron-affären gick upp i rök då WTC 7 av någon ytterst märklig anledning rasade efter att ha träffats av lite splitter.

* Vapenindustrin

Larry Silverstein gjorde ju sig en skaplig hacka han med kan man väl lugnt påstå.

Sedan ska man komma ihåg att experter och sakkunniga har i alla tider kunnat köpas för pengar, eller tystas genom hot...

Det krävs ganska mycket mer än en skickligt utformad propagandafilm för att bevisa en sanning för mig.

Anser du dig fått "sanningen" i det här fallet bevisad från officiellt håll?
« Senast ändrad: 2006-12-10, 20:09:37 by DeadHead »

guest1327

  • Gäst
SV: 9/11 - Ni bör se detta
« Svar #27 skrivet: 2006-12-10, 20:22:31 »
Samma här

Konspirera mera så ni får orgasm...  Jag blir så trött på dessa efterhandsteorier.

Klart som faan att någon jänkare tjänar massa pengar på att ett par hus ramlar ner. MEN det betyder INTE att han styrde några flygplan in i husen. INSER ni verkligen inte sanningen i det hela? SEN tjänar någon annan jänkare på att sprida dessa sne-teorier
ALLT handlar om stålar i landet i väster. SÅ jag är INTE förvånad att det finns folk som blivit rika på grund av det som hände , lika lite förvånar det mig att det finns folk som tjänar pengar på att sprida konspirations teorier. ALLT handlar om att skörta upp folk till att slanta mera...

Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
SV: 9/11 - Ni bör se detta
« Svar #28 skrivet: 2006-12-10, 20:23:22 »
Anser du dig fått "sanningen" i det här fallet bevisad från officiellt håll?

Nej. Lika litet som jag anser mig fått sanningen bevisad genom dina exempel. :)
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: 9/11 - Ni bör se detta
« Svar #29 skrivet: 2006-12-10, 21:41:03 »
Det är alltid sunt att ifrågasätta sånt här. Sen ska man kanske försöka ta allt med en nypa salt... precis som man ska ta alla nyhetssändningar med en nypa salt. (Allt är oftast vinklat på något sätt.)

 

Senaste inlägg