Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: 9/11 - Ni bör se detta  (läst 28112 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad tussilago

  • Youngblood
  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 972
SV: 9/11 - Ni bör se detta
« Svar #30 skrivet: 2006-12-10, 21:43:32 »
Det är en mycket intressant film, nu när jag väl sett den. Men jag är fortfarande inte övertygad om att det är en konspiration. Jag håller med om att det kommer mycket skräp från landet i väst och att Bush regeringen använder sig av 9/11 på fel sätt. Men det betyder som sagt inte att 9/11 var någon sorts konspiration för att starta ett krig, dessutom enar de inte alls ett splittrat folk genom en gemensam fiende. De hade FN emot sig och större delen av Europa och så var många i USA också emot kriget även efter 9/11.

Något komiskt med konspirationsteoretiker är att när något spricker i teorin så bortser de bara från den delen och de kastar gärna fram motstridig fakta. Exempelvis i ena stunden är det konstigt hur de extremt stora järnbalkarna kan ha landat så långt i från WTC och i nästa stund är det så konstigt hur andra hus kan falla samman pga "lite järnbalkar och bråte". De ger ingen information om när dessa järnbalkar flög iväg, var det när tornen rasade eller när planen träffade tornen och exploderade? Vi kommer nog aldrig kunna förklara varför tornen rasade i den ordning som de rasade, varför "basen/kärnan" av tornen inte stod kvar och varför folk hörde explosioner osv. Speciellt inte om man inte bygger ett par exakt likadana torn, gör exakt likadana tester med likadana plan osv.

Fram tills att någon gör detta och med konkret fakta motbevisar den nuvarande sanningen eller tills att någon högt uppsatt tjänsteman erkänner konspirationen och kommer med bevis så kommer jag aldrig att tro på denna s.k. konspiration och detta kommer bara att fortsätta vara en underhållande film och teori. Som jag sa så använde sig regeringen helt klart denna dag på fel sätt och jag kan tro på att media/regeringen vinklar fakta också. Men jag skulle inte vilja påstå att regeringen är de enda som gör så, konspirationsteoretiker hamnar i ett närliggande fack, tycker jag.
I was born for the storm, and a calm does not suit me.

guest1327

  • Gäst
SV: 9/11 - Ni bör se detta
« Svar #31 skrivet: 2006-12-10, 21:46:20 »
Instämmer till fullo.

Men ibland är vinklarna så skarpa att man inte ens hittar hem

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: 9/11 - Ni bör se detta
« Svar #32 skrivet: 2006-12-10, 22:54:05 »
INSER ni verkligen inte sanningen i det hela? SEN tjänar någon annan jänkare på att sprida dessa sne-teorier [...]lika lite förvånar det mig att det finns folk som tjänar pengar på att sprida konspirations teorier.

För det första, vad är sanningen, och hur vet du att det är sanningen? För det andra, exakt hur mycket pengar tror du personerna som gjort dessa filmer tjänar på dem, med tanke på att filmerna delas ut gratis?

Jag antar att du sett filmerna nu och att du tolkar det du ser som påhittat, fejk och totalt nonsens. Jag antar också att du i och med det tror på den officiella förklaringen, att tornen rasade pga den enorma hettan av branden, att de hittade det oskadade passet från en av kaparna nere på gatan, att WTC 7 rasade pga branden som uppstått genom lite splitterskador (andra hus runtomkring fick också diverse splitterskador men klarade sig, vilket sammanträffande), att planet som kraschade in i Pentagon gjorde ett sådant litet hål i väggen och pga den enorma hettan av elden i princip upplöstes (likväl kunde de flesta liken identifieras). Du anser heller inte att det är en aning konstigt att Flight 93 inte efterlämnade några vrakdelar, inga lik, dvs återigen ett plan som liksom det som kraschade i Pentagon i princip upplöstes totalt?

Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
SV: 9/11 - Ni bör se detta
« Svar #33 skrivet: 2006-12-10, 23:07:58 »
Ta det lilla lugna nu DH innan du går överstyr. Sakligt och fint tack, du börjar tappa "Gent" och bli vresig istället.
Mothugg får man tåla när man tar upp kontroversiella saker, men vi kanske ska flytta in tråden i debatt?
« Senast ändrad: 2006-12-10, 23:09:50 by shadowskimmer »
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: 9/11 - Ni bör se detta
« Svar #34 skrivet: 2006-12-10, 23:11:57 »
Jag tror på Robert Lind i Kramfors! Han finns! :bow


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
SV: 9/11 - Ni bör se detta
« Svar #35 skrivet: 2006-12-10, 23:29:02 »
:lolabove

Under dubbelgöken minsann.
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

Utloggad Lasse i ledet

  • Old B-Team Leader
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 558
SV: 9/11 - Ni bör se detta
« Svar #36 skrivet: 2006-12-10, 23:42:36 »
Såg den här tråden först idag.

Jag väljer att citera Karl i serien snobben.

-"Milda makter"

Se även http://www.theflatearthsociety.org/
« Senast ändrad: 2006-12-10, 23:49:46 by Lasse i ledet »
"Jag tar rygg på Letalis"

Utloggad tussilago

  • Youngblood
  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 972
SV: 9/11 - Ni bör se detta
« Svar #37 skrivet: 2006-12-11, 00:47:30 »
Något jag blir smått irriterad över med denna film är att en teori ska vara fakta kombinerat med en idé och därav antaganden. En teori är inte sanning och kan inte fastställas som 100% säkert eller sant. Men de personer som regisserat denna, så som shadowskimmer väl uttryckte sig, skickligt utformade propaganda film har redan bestämt sig för att deras teori är sanningen. Jag hade haft några som helst med filmen eller teorin om det inte vore för att de hela tiden försöker plantera åsikter och ord i tittarnas tankar. När de exempelvis nämner kvinnan som man ser i ett fönster mot och att de liknar henne till någon grekisk mytologi där en kvinna blev använd som orsak för ett krig.

De pratar även om att de hittar en gammal tidning i en av järnbalkarna och hur konstigt det är eftersom att elden skulle vara den faktor som fick balkarna att smälta och tornen att rasa, men de talar inte om och tar inte med i beräkning att den balken tidingen hittades i kunde varit långt i från elden och därmed ha klarat sig undan hettan. Ännu ett irritationsmoment är när de säger något i stil med "Låt oss inte glömma bort offren i denna tragedi och att deras öden bestämdes åt dem denna dag". Än en gång, de har ingen konkret fakta som bevisar att någon bestämde att tornen skulle rasa den dagen och därför är det ett falsk påstående som bara är till för att propagera filmen och teorin.

Det står även i sluttexten att ingenjörexperter som jobbar med att rasera hus inte kan förklara det som hände den 9/11 och tydligen skall den enda möjligheten, enligt de som gjort filmen, vara att militären är inblandad i detta. Men jag undrar nu, finns det en chans även om bara en pytteytteliten chans i er konspirationsfrälsta människors ögon att det som hände denna fasansfulla dag inte hade något som helst med militären att göra? Att detta som ingen ingenjör och inga experter kan förklara bara hade med flygplanen, kraschen, elden, byggnaden och en massa otur att göra? Om detta nu var en konspiration varför tar då Al Qaida på sig skulden? Varför skulle konspiratörerna kapa flygplan och sen bomba byggnaden istället för att plantera bomber, lämna obestridliga bevis för att någon terroristorganisation var skyldiga och sedan spränga byggnaderna? Det skulle tveklöst vara billigare och säkrare att göra så eftersom att alla då vet vad orsaken till byggnadens förstörelse är och inga experter skulle kunna påstå att byggnaden rasar på fel sätt om terrorister skulle planterat bomberna.

Vad gäller huruvida man inte kan hitta stora plandelar, kroppar osv så vill jag bara fråga; vet du vad som händer med ett plan som i över 300 m/s smäller in i marken/en vägg? Det finns en testfilm när ett plan flyger in i en betongvägg i full fart och det är inte mycket kvar av det planet när smällen är över. Dessutom lämnas inga större spår av planet förutom en relativt liten grop. När man säger att planet som small ner i Pentagon aldrig existerat så tycker jag man visar en del ignorans, då betyder de att alla de människor som anmälts döda och deras anhöriga inte heller existerat?

Andra komiska saker är att de använder sig av termer som "skulle" och "borde inte" när de talar om flygplanens bränslemängd eller effekt på de två  tornen vid smällarna. Så länge de inte kan visa konkreta bevis på hur mycket bränsle flygplanen hade, hur snabbt de flög och vilken effekt det skulle ha på tornen om de träffade precis där de träffade så kommer jag bara att se på denna film som en komisk konspirationsteori och inget annat än dålig propaganda. Som Voltaire sa, jag håller inte med om din åsikt, men jag är beredd att gå i döden för din rätt att yttra den. Sen vill jag bara tillägga att jag tycker det är kul när topics som denna skrivs och lite debatter och åsikter kommer igång. Jag menar alltså absolut inte att du ska sluta vädra dina åsikter om konspirationer, tvärtom, fortsätt och få igång debatterna i forumet lite. Så länge de hålls på en trevlig nivå med humor och en nypa salt så klart! ;)
/tussilago
PS.Ber om ursäkt för en lång post.DS
I was born for the storm, and a calm does not suit me.

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: 9/11 - Ni bör se detta
« Svar #38 skrivet: 2006-12-11, 00:55:03 »
Visst, det är som alltid så att saker vinklas för att stämma in med vad skaparna tror och tycker. Men, en del saker tycker jag efter att ha sett filmen är lite skumt som sagt.

Tycker så klart inte man ska förringa alla människor som faktiskt dog 9/11.

guest371

  • Gäst
SV: 9/11 - Ni bör se detta
« Svar #39 skrivet: 2006-12-11, 02:00:41 »
Jag är lite skeptisk till den "officiella" versionen. Varför? Det tar 9 sekunder för ett föremål att falla från toppen av WTC. Tornen kollapsade på cirka 10 sekunder enligt FEMAs rapport. Endast under gravitations inverkan. Så massan från huset adderade en sekund och dom vek sig inte äns lite. Det går inte ihop i min hjärna.

Om al-quida:
För terror-orgnisationer har ju aldrig tagit åt sig "äran" för terrordåd som dom aldrig varit inblande i.
Varför krasha flygplanen:
För att det är mer "showigt". Sjukt men det kan ju vara så. Om det kommer ett stort flygplan rakt in i WTC = terrorister. Sen spränga dom för att garantera att tornen rasade.
Hålet i Pentagon:
Hur kan ett flygplan som består mest av aluminium slå hål på runt 3 meter cement.

Åter igen vill jag påpeka att jag förringa de döda som förlorade sitt liv 9/11. Men jag tror inte att USAs regering säger hela sanningen.

Tips för konspirationsteoretiker www.911lies.org

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: 9/11 - Ni bör se detta
« Svar #40 skrivet: 2006-12-11, 07:17:21 »
Ta det lilla lugna nu DH innan du går överstyr. Sakligt och fint tack, du börjar tappa "Gent" och bli vresig istället.
Mothugg får man tåla när man tar upp kontroversiella saker, men vi kanske ska flytta in tråden i debatt?

Det är lugnt, jag är inte vresig! :) Sorry om det uppfattas så. Huruvida tråden ska flyttas till debatt låter jag er avgöra.

Edit: Slänger in en länk från sidan Duncan tipsade om angående Pentagon - http://www.911lies.org/full_size_911_pentagon_attack_damage5.html

Läs även på http://www.911lies.org/911_petition_re-open_commission_investigation.html


Om detta nu var en konspiration varför tar då Al Qaida på sig skulden?

Gör dem?

"Bin Laden released a statement days after the attack, saying he had nothing to do with 911."

Läs mer: http://www.911lies.org/fake_bin_laden.html
« Senast ändrad: 2006-12-11, 10:17:03 by DeadHead »

Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
SV: 9/11 - Ni bör se detta
« Svar #41 skrivet: 2006-12-11, 13:00:01 »
Gör dem?

:lil "Gör de?"


(Det var du som startade språkpolistråden. :))
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: 9/11 - Ni bör se detta
« Svar #42 skrivet: 2006-12-11, 13:05:12 »
:lil "Gör de?"
(Det var du som startade språkpolistråden. :))

Argh!  :doh

Här får man för sina synder! ;)

Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
SV: 9/11 - Ni bör se detta
« Svar #43 skrivet: 2006-12-11, 13:08:20 »
:kiss
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: 9/11 - Ni bör se detta
« Svar #44 skrivet: 2006-12-11, 13:32:22 »
Citera
Just for starters, 9-11 represented the first collapse of ANY steel-framed building, allegedly from fire. Optimum Flame Temperature of Propane 3500°F, yet your BBQ doesn't melt or collapse when you grill.  If you believe Jet fuel can demolish a building with the precision of a demolition team, I submit to you that you are 100% incorrect and urge you to look at the evidence and scientific facts.  Seven of 8 airline blackboxes were destroyed that day, yet we are supposed to believe the passport of Satam Al Suqami flew out of his pocket, through the fire, and landed intact in the streets below?

http://www.911lies.org/WTC_collapse_demolition_explosions.html

Duncans länk rekommenderas verkligen.

På bilden nedan av "kaparna", så lever åtminstone alla som inte har sitt porträtt skuggat:

« Senast ändrad: 2006-12-11, 14:11:48 by DeadHead »

 

Senaste inlägg