Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: GRAW Modding  (läst 21967 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
GRAW Modding
« skrivet: 2006-10-03, 14:02:48 »
Har börjat göra egna OGR kartor, men det tar en himla massa tid och jag har mycket kvar att lära mig. Bl.a. hur man skriptar bootarnas rörelse m.m.  Så fort jag har nått att testa på er hör jag av mig! ;)


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: GRAW Modding
« Svar #1 skrivet: 2006-10-03, 14:16:57 »
Gör det, jag är gammal van karttestare! :)

Utloggad Hellacopter

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 157
    • Speedfreaks
SV: GRAW Modding
« Svar #2 skrivet: 2006-10-03, 16:56:51 »
Är det svårt att göra kartor till GRAW i jämförelse med t ex Battlecraft eller UnrealEd?
För att skapa musik krävs en bra musiker, för att "spela" hiphop behövs bara en dåligt uppväxt

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: GRAW Modding
« Svar #3 skrivet: 2006-10-03, 19:22:01 »
Vette 17, dem har jag inte använt på 100 år och mina försök då var inte så lyckade. Kan bara säga att OGR scriptandet är tämligen rörigt då supporten är VÄLDIGT obefintlig. Att göra själva kartorna är ganska simpelt. Men sen när man ska införliva AI och få dem att göra saker o ting som att flytta sig, patrullera osv - då blir det lätt stökigt för man får skriva det själv i XML.


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: GRAW Modding
« Svar #4 skrivet: 2006-10-04, 01:10:05 »
Ojoj - har fått ett gäng nya gråa hårstrån, men nu äntligen har jag fått lite koll på hur man spawnar både trupp och fordon via aktiva zoner. Har t.o.m. fått en tanks att patrullera en sträckning med flera olika waypoints. Men fasen så lätt det är att göra fel! :cartman

Så nu när jag har lite mera kött på bena ska jag börja planera lite mera ingående på min karta. Om det blir som jag tänkt mig ska jag försöka lägga in grejor ni inte sett i de hitintills utgivna OGR kartorna.


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • Moderator
  • The God of posting
  • *****
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
SV: GRAW Modding
« Svar #5 skrivet: 2006-10-04, 11:37:25 »
När du känner att du börjar få till det kan man oftast fråga EvilDucky http://www.ghostrecon.net om du undrar över något eller kör fast.

Där finns en liten hjälp sammansatt av just ED http://www.ghostrecon.net/forums/index.php?showtopic=39262 och http://www.ghostrecon.net/modder/ (ser att JH redan hittat dit  :thumb )

Grabbarna på GRIN är lär vara väldigt hjälpsamma om man PM:ar dem via GR.net

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: GRAW Modding
« Svar #6 skrivet: 2006-10-04, 11:40:39 »
Betatestare anmäler sig!  :roger

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: GRAW Modding
« Svar #7 skrivet: 2006-10-04, 12:07:31 »
Jo jag har hittat till GR.NET och kan nog säga att utan dem så hade jag inte ens velat försöka göra en karta!

Saknar en listning på alla kommandon och hur dem används. Ska fortsätta leta efter detta men det är ett helsike att man måste gissa sig fram genom att kolla hur GRIN gjort sina kartor - väldigt tidsödande iaf.

Lugn DH, så fort det finns en beta version av kartan så ska ni nog få testa, men nu är jag bara i ett tidigt alfa-stadie om ens det!


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: GRAW Modding
« Svar #8 skrivet: 2006-10-07, 19:32:56 »
Ok hållt på med en ny karta ett tag nu som Enos gav mig idén till. Jag kallar den för Ghetto Getaway och har väl kommit c.a. 1/3-1/2 med själva kartbyggandet och kanske 1/4 av det skriptade innehållet (jo jag var tvungen att testa hur det tog sig med lite bus!).

Tror nog att den kan bli tämligen kul om jag bara orkar hålla koncentrationen uppe. det blir en natt/skymmningskarta, går att köra den utan ljusförstärkare (fast dem lär behövas ibland).

Om nån annan är sugen på att börja modda egna kartor så var inte rädda för att fråga, dock är det mycket som det saknas information om. Men iaf kanske ni slipper det sega teststadiet jag var tvungen att ta mig igenom för att öht få ihop det enklaste.

När jag fått ihop lite mer (dvs kartdelen är komplett iaf någe sånär) så kan ni få hjälpa mig alfa-testa kartan.
« Senast ändrad: 2006-10-07, 19:34:31 by Johnny Hazard »


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: GRAW Modding
« Svar #9 skrivet: 2006-10-08, 03:04:16 »
 :love  :thumb

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: GRAW Modding
« Svar #10 skrivet: 2006-10-08, 04:45:24 »
Ok första delen är "klar" dvs strukturen är färdig, dock ska den fin putsas och detaljer (en massa) ska till så den känns mera verklig. Men nu ska scriptning till, har bara fixat själva starten - men skulle vilja ha lite kommentarer om kartan. Kommer lägga upp en version där jag vet om 2 hål (dvs där man kommer ut ur boxen men dock inte ramlar igenom). Den är ytterst enkelt renderad, draft, men nästa snäpp är low och då tar det säker en timma minst. När den är klar kommer jag kör den i medium eller bättre. Alltså, detta är en alfa, endast en bråkdel av skriptet är klart men några grupper av bus kommer ni behöva bekämpa. Tror det finns ca 24 Tango att bekämpa. Semper Fi!

Ghetto Getawat.rar finns på juice under Graw\maps\Hazard. packa upp och lägg bägge filerna i custom_level katalogen.

Alla kommentarer är välkomna (jo jag vet att marken ser skum ut ibland men det borde fixa sig med en tyngre rendering).


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: GRAW Modding
« Svar #11 skrivet: 2006-10-09, 02:09:52 »
Har lagt upp en ny version med mer innehåll, dock innehåller den en crashbugg som Ceder och jag upptäckte tyvärr. Buggen genereras om man går rakt norrut från start över första vägen. Ska fixa det imorgon kväll om jag hittar felet. Samt att en av eventsen inte alls aktiverades, men den har jag hittat felet på.

Vänta med att ta ned denna tills jag fixat crashbuggen.
« Senast ändrad: 2006-10-09, 08:13:55 by Johnny Hazard »


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • Moderator
  • The God of posting
  • *****
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
SV: GRAW Modding
« Svar #12 skrivet: 2006-10-09, 08:36:19 »
Låter himla kul att du kommit igång med kartan  :thumb

Jag kommer inte ha möjlighet att hjälpa till och testa den förrän nästa vecka. Är lite mycket med jobb och hemmavid under denna veckan.

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: GRAW Modding
« Svar #13 skrivet: 2006-10-09, 12:14:14 »
Det var synd, för Ceders kommentarer igår var ovärderliga. Kartan är ganska stor och jag är väl nöjd med första halvan, men den sista gjorde jag nog lite på mjölksyra. Alla tips och uppslag hur man kan göra sista delen lika bra som den första är kanon. Eller så funkar slutet med lite ändringar. Sen är det ju så att den senare delen saknar en massa lull-lull som start delen fått delvis av.  Näe .. nu går det runt i huvudet. Ska försöka spalta upp tågordning jag kört efter vid karttillverkningen.

1: Skapa själva kartan med huvuddelar som hus, vägar och andra ytor eller fasta delar. Även backgrundsdetaljer som huslinjer m.m.
2: Skapa avskärmingar (murar, hinder) och även placera ut fasta befästningar och vapen (sandsäckar o tunga maskingevär).
3: Lägga ut waypoints för både fordon och fotfolk
4a: Definiera spawnområden/"triggninger areas" som ska aktivera vissa händelser typ. patruller, bemanning av ksp, prickskyttar.
4b: XML-skriptning. Detta görs paralellt med 4a. Helst en area åt gången. Nu måste man bestämma sig hur mycket man ska skripta innan man testar. Kartan har nu blivit så massiv att det tar ca 15-30 minuter att skapa en kartfil. Ju mer skriptat innehåll desto större risk för fel och då svårare att felsöka (crashloggen suger åsneröv!).
4c: Speltester av nya händelser. Därefter tillbaka till 4a tills allt skriptande är avklarat. Ev måste man återgå till punkt 1 eller 2 ifall nått inte funkar som det ska eller behöver kompleteras.
5: Finputs. Lägga till lull-lull som effekter, trän, buskar, ambient-grejor m.m. Dvs göra kartan mera verklighetstrogen.
6: Testa igen och funkar allt gå till 7
7: Rendrering för slut produkt - kan allt mellan ett par timmar till en dag beroende på önskad kvalité och kartans storlek.


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: GRAW Modding
« Svar #14 skrivet: 2006-10-09, 13:21:08 »
Kan man göra så att man bara renderar kartan utan fiender?

Känns som att man gärna skulle vilja bara strosa runt och kolla hur allt ser ut... Jag kände lite så igår iaf...

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: GRAW Modding
« Svar #15 skrivet: 2006-10-09, 13:24:58 »
 :stupid :goodposting

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: GRAW Modding
« Svar #16 skrivet: 2006-10-09, 14:10:21 »
Jag vill gärna vara med och testa och brainstorma men jag har nog inte tid förrän på onsdag. Men det är väl inte för sent då, eller är du klar med kartan då Nicke-picke? ;)

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: GRAW Modding
« Svar #17 skrivet: 2006-10-09, 16:26:38 »
Näe inte faan tror jag att jag hinner färdigt tills dess. tror inte hller att det är några problem att rendera en sight-seeing karta heller. Fixar det inom kort!


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: GRAW Modding
« Svar #18 skrivet: 2006-10-09, 17:01:56 »
Bland det roligaste som finns ur spelarens synvinkel, och troligtvis det jobbigaste och mest tidsödande ur en utvecklares och designers perspektiv, är att lägga in flera tänkbara lösningar på ett problem, och flera vägar runt ett hinder.
Deus Ex var ett mästervärk i den bemärkelsen, och helt klart ett av de allra roligaste spel jag någonsin kört.

Om det gick att föra in sådana element även i GRAW så skulle det bli bra mycket roligare. Största problemet med det här spelet i dagsläget tycker jag är att när man väl kört en bana en eller ett par gånger, så vet man precis vart allt bus är. Visst, banan kan fortfarande vara svår, men den blir knappast lika spännande/kul som första gångerna du kör den. Hur ser AI hanteringen ut ang. detta? AI a la Quake/Unreal Bots skulle vara intressant.

Fysiken nyttjas på tok för lite mot vad som borde vara möjligt känns det som. Idag är den mest inlagd som ytterligare en cool effekt, och nyttjas inte alls lika läckert som i Half Life. Vilka möjligheter öppnar editorn inom detta område egentligen?

Jag ska försöka testa din bana ikväll!

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • Moderator
  • The God of posting
  • *****
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
SV: GRAW Modding
« Svar #19 skrivet: 2006-10-09, 20:11:28 »
Jag fick nog lite tid ändå ikväll. Typ nu. Men jag kan inte bli sen.

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: GRAW Modding
« Svar #20 skrivet: 2006-10-09, 20:15:48 »
Nu finns det en ny version utan gårdagens krashbugg samt lite mera bus bl.a. där Ceder o jag tyckte det var lite klent. Har inte hunnit testa alla triggers än så chansen finns att det finns en kraschbugg eller fler.

Det ska finnas motstånd i form av triggade event fram till ca halvvägs till basen, plus en överaskning ... som är otestad av undertecknad så den kasnke inte funkar alls!  :help


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: GRAW Modding
« Svar #21 skrivet: 2006-10-09, 20:37:55 »
Tar väl en runda till ikväll efter lite GW...

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: GRAW Modding
« Svar #22 skrivet: 2006-10-09, 21:21:43 »
Enos och jag hann testa lite och det verkar inte som det finns några crashbuggar i denna version och motsåndet var betydligt tuffare. Ska se om jag inte kan få fram en översiktsbild på kartan så jag kan visa vilka delar som är befolkade eller inte. Tyvärr funkade inte min lilla överskning, men jag har inte hunnit testa den än och den hör ändå till slutet av kartan.

Ska se om jag inte kan populera lite fler områden av kartan ikväll, om jag orkar. Tog ett par timmar att hitta buggarna från igår och skapade då samtigt en ny som istället krashade kartan vid laddning. Felet visade sig vara att ett "/" saknades på ett ställe!!  :headbang


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: GRAW Modding
« Svar #23 skrivet: 2006-10-11, 13:50:54 »
Intresset verkar stort så jag har lagt upp en ny version - och denna är betydligt svårare. Hitta gärna krashbuggar om det finns några och posta här. Jag har fixat lite med själva kartdeln - snyggat upp den men inte lagt till något lull-lull. Men bl.a. ska mini-kartan funka, dock finns ingen lösning för en taktisk karta än vad jag vet.

Den är renderad i lite högre upplösning (tog 10 timmar) men jag har kommit på ett sätt att ändra skripten utan att behöva rendera om allt verkar det som, iaf inte lika ofta. Den är renderad i 5 pass i upplösning "low". När den är klar blir det nog upplösning i medium med en 3-5 pass. Den blev lite ljus så nästa gång kanske jag tar en mörkare skybox. Jag har flyttat på "månen" (eller om det är solnedgången) efter önskemål från Enos och är det solen så är det ju mera rätt att den går ner i väster.

Kartan är nästan fullt bemannad enda fram till fi's bas, dock är det lite klent med folk sista biten i mitten och på västra sidan. Tanksen i basen är aktiverade men inte utrustade med ai då jag just har en krashbugg för den hanteringen som jag ska jobba med tills nästa gång och då jävlar lär ni inte ta er förbi dem hur som helst!

Sen funkar "överaskningen" i slutet (som jag inte flyttat än men ska tills nästa rendering). Dock måste tiderna justras och lite annat så kuta inte ut direkt utan vänta lite! ;)

Filen finns på Juice under Graw\Maps\Hazard\alfa ..tror jag det var.


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: GRAW Modding
« Svar #24 skrivet: 2006-10-11, 15:40:16 »
Gött ska dra ner den och kolla lite...

Utloggad Gunslinger

  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 161
SV: GRAW Modding
« Svar #25 skrivet: 2006-10-11, 17:07:02 »
Den skall jag plocka ner genast  :pistols :pistols :pistols

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: GRAW Modding
« Svar #26 skrivet: 2006-10-12, 18:31:50 »
Ser ut att vara färdig mappat för min del. Höll på att städa bort äldre versioner av kartan och lyckades då radera hela jäkla arbetesmappen för kartan. Och jag jag höll in shift-del = permanent radering. Till råga på eländet han jag märkte jag inte att jag raderat katalogen förens efter jag redan skrivit på disken så jag tror att det är kört att återställa skiten. Hoppas på att det går att fortsätta med kartan genom att ta den som är bundlad. Men jag är skeptisk.

Känner mig lite tom just nu ... en veckas arbete åt skogen. :doubt


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: GRAW Modding
« Svar #27 skrivet: 2006-10-12, 18:42:34 »
 :help  :cry  :nono
 Illa JH.... MYYYYCKET illa... fasen den som just började bli bra....

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • Moderator
  • The God of posting
  • *****
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
SV: GRAW Modding
« Svar #28 skrivet: 2006-10-13, 10:41:08 »
Johnny! Det finns program för att plocka tillbaka permanent raderade filer.
Sitter på jobb och har föc mycket att göra eftersom jag varit på tur ett par dagar men jag ska se om jag kan hjälpa dig under dagen.

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: GRAW Modding
« Svar #29 skrivet: 2006-10-13, 11:08:40 »
Det är lugnt Enos. Verkade igår på JH att han räddat kartan.

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: GRAW Modding
« Svar #30 skrivet: 2006-10-13, 12:38:35 »
Enos - filerna gick INTE att återställa då jag troligtvis hade skrivit över dem. Men jag hade gjort en backup för ett par dagar sen och på så sätt var dem filer som jag inte kan återskapa genom att packa upp en renderad och bundlad karta. Så med mina senaste skriptfiler och med det som var backat fick jag tillbaka nästan allt och behövde inte göra mycket för att komma igång igen.

Faktm är att jag har gjort en ny "långrendering" efter Ceders önskemål om en mörkare karta. Och den ÄR himla mörk, typ Blackhawk Down mörk. Och det var nog inte så mörk den ska bli, men nu tror jag mig förstå lite mer hur man fixar med ljussättningen. Dock krävs det nog flera renderingar innan man hittar rätt nivå.

Den senaste kartan funkar, men nu har det slunkit in lite andra buggar. Men dem ska jag nog kunna fixa UTAN att rendera om. Jag verkar ha valt grupper som är "friendly" och det är ju inte riktigt rätt. Så eldstrider mellan lede fi och våra "kompisar" förändrar situtionen lite. Kan nog tänka mig att ha kompisar men jag vill balancera det själv och välja var dem ska va.

Fixar det senare idag då jag nu bara är hemma på lunchen och ska strax tillbala till den kurs jag går sista dan idag.

Ni kan se på "mini mapen" nedan hur himla mörk den blev.


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: GRAW Modding
« Svar #31 skrivet: 2006-10-13, 12:48:27 »
Lite mera bilder.
« Senast ändrad: 2006-10-13, 12:51:18 by Johnny Hazard »


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: GRAW Modding
« Svar #32 skrivet: 2006-10-13, 12:50:48 »
Den sista visar hur trigger areorna kan se ut på en kart del!


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • Moderator
  • The God of posting
  • *****
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
SV: GRAW Modding
« Svar #33 skrivet: 2006-10-13, 13:06:58 »
Jo det blev kanske lite mörkt det där.
Ska bli kul att ta en repa på kartan snart igen :)
Ta gärna någgra trevliga bilder och posta på gr.net när du ljusat upp den så får du lite promotion för att den är på gång.

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: GRAW Modding
« Svar #34 skrivet: 2006-10-13, 14:17:22 »
Ska som jag inte kan fixa dem "fredliga" gubbarna bara genom att ändra i skripten så jag slipper att kasta bort renderingen. Annars slänger jag upp en fixad snabbrenderad version senare.


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: GRAW Modding
« Svar #35 skrivet: 2006-10-13, 21:36:17 »
Så ... skripten fixade plus lite trolleri med byte av skybox så den blivit ljusare - ny version finns att hämta på juice.

Lite nya screenies ... fler kommer (när jag kommer förbi buset! ;)


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: GRAW Modding
« Svar #36 skrivet: 2006-10-15, 12:33:00 »
Ny verre uppe på juice med helt ny bas i slutet, nya områden besätta. Allt är bemannat utom sista delen fram till basen och själva basen. Den är renderad i draft 3 pass så den är inte så vacker. Inget lull-lull tillagt men tror inte den innehåller crashbuggar. Dock kan man bara köra kartan en gång annars får man en CTD (crash to desktop), detta är tyvärr vanligt med custom kartor och ingen verka veta vad det beror på.


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: GRAW Modding
« Svar #37 skrivet: 2006-10-15, 14:25:11 »
Har testat en del nu på förmiddagen. Mina synpunkter så här långt:

Design:
Lite svårt att säga då den är så pass mörk. Klaustrofobisk, trång, mörk. Vissa passager där man först tror man ska kunna passera är precis för trånga. För min del så skulle gärna banan få öppnas upp en hel del, men jag antar att det är denna känsla du vill ha?

Svårighetsgrad:
Otroligt svår! Nu har jag ju iofs endast spelat ensam vilket naturligtvis gör sitt till, men den känns ändå lite väl svår. Pga att banan är så mörk så blir fienderna ofta väldigt svåra att upptäcka, det känns som om dem alltid upptäcker mig först. Vissa passager har fiender direkt till höger och vänster, en eller flera snipers rakt framifrån, samt ev. nån fiende på ett tak alldeles i närheten.
Då AI:n verkar ha en inbyggd radar som talar om var spelaren befinner sig, så bör detta troligtvis balanseras upp en hel del.

Summering: Toksvår bana med potential, bör som sagt testas med fler än en spelare!

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: GRAW Modding
« Svar #38 skrivet: 2006-10-15, 18:27:05 »
Klastrofobisk -  :thumb
Toksvår -  :thumb
Mörk -  :banana

Kartan är inte en single play - utan menad för en grupp på 4-6 pers. Visst kan man rusa, provade det själv för att kolla om mina nya områden hade fått rätt texturer (det är nämligen en blandning av tre olika "tile sets" och kräver då lite special trix för att rendera då detta inte stöds av editorn per automatik. Jag lyckades ta mig ned till basen på två försök innan jag strök med. Och då vet jag ju på ett ungefär vad elakingarna står eller patrullerar.

Det jag är lite bekymrad över är LAGG eller lag. Tycker att det segar till ibland när lite stora grupper spawnar. Måste nog ta mig en ordentlig funderare på hur jag ska försöka balancera detta. Vissa spawnar på "triggers" andra från start och då på tid.

Sen blir nog kartan lite ljusare när den blir renderad med en högre upplösning och ev. flera "light passes".


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: GRAW Modding
« Svar #39 skrivet: 2006-10-15, 21:11:08 »
Mina personliga åsikter om triggerpoints för fiendespawns:

Triggerpoints som i tid och otid spawnar fram nya fiender i ryggen på en känns som ett billigt sätt att "svåra till" en bana. Nu vet jag iofs inte hur mycket sådant du lagt in, om ens något.

För egen del så är det ett av de värsta irritationsmomenten i alla spel när man "fuskar" på det sättet. Jag gillar möjligheten att kunna säkra ett område, nya fiender ska inte helt plöstligt dyka upp från ingenstans och skjuta dig i ryggen. Då är ett bättre alternativ att gömma dessa i ex. hus. Om man då som spelare helt enkelt missar att undersöka en byggnad där det finns en fiende så får man ju skylla sig själv. Håll på realismen tack! :)

Bara nåt att tänka på!

PS! Det jag saknar mest i GRAW är uppdrag i djungelmiljö liknande GR1. Om/när du påbörjar din nästa bana, så vet du iaf vad jag gärna skulle vilja se! ;)

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: GRAW Modding
« Svar #40 skrivet: 2006-10-15, 21:49:45 »
Nej några spawn i ryggen finns det inte, men några av de patrullerande grupperna kan gå runt en på flankerna om man inte passar sig. Optimalt bör man vara minst 4 man tror jag, två som turas om att ta täten och täcka varandras fram ryckning och 2 som täcker sidorna och bakåt.

Djungelkartor lär du inte få se då det i dagsläget inte finns några tileset för detta. Dock kanske nån fixar fram en mod för detta och då är det ju en annan femma.



"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: GRAW Modding
« Svar #41 skrivet: 2006-10-16, 21:42:05 »
Nya version finns uppe nu - allt är befolkat till basen och nästan hela basförsvaret. Kan vara rejält buggig!


Edit: Näe inga direkta buggar och det mesta verkar funka som det var tänkt ... utom att Ceder "Utbrytarkungen" återigen lyckades pressa sig igenom ett hål i kartan. Han måste banne mig ha hamsterblod i sig!  :D

Ska lägga in de sista av fi:na och fixa en tank som körde helt vilse och sen börja puts på utseendet på kartan. Strax klar alltså!  :banana
« Senast ändrad: 2006-10-16, 23:31:14 by Johnny Hazard »


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: GRAW Modding
« Svar #42 skrivet: 2006-10-17, 00:44:50 »
Ja som jag sa.... Den ser riktigt najs ut nu... Elaka bus mest överallt och jobbiga tanks som snurrar som sura bin...

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: GRAW Modding
« Svar #43 skrivet: 2006-10-17, 11:45:13 »
Jo dem är lite jobbiga. Jag blev flera gånger anfallen från håll där det inte borde funnits någon. Men dem jäklarna går ibland runt en när dem hör att det är eldstrid, och faller en i ryggen. Så mitt tips är: rusa över gator, stanna och lyssna ofta, använd gärna ljuddämpare, lyssna ännu mer, akta er för elaka tanks, håll låg profil när ni kikar runt hörn, ha en reträttväg klar då det funkar bra att gå tillbaka och sen ta fienden i flanken.

Ska försöka placera ut de sista buset innan slutet, och undrar om vi inte tog basen för enkelt igår ... men då fick vi ju lite hjälp ... säg inget Ceder!  :quiet

Synd att vi inte blev fler igår. Prunis kan ju inte rå för att hans nät ballade, han försökte iaf. Men som det är nu så vet jag fortfarande inte om kartan är välbalancerad.


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: GRAW Modding
« Svar #44 skrivet: 2006-10-18, 14:24:54 »
Jag körde ett tag igår som sagt och kan eg. bara hålla med om att banan är svår och mörk. Saker om jag alltid stupar på är: Folk placerade på övervåningar eller i fönster samt krypskyttar i hus under konstruktion. Jag har rejält svårt med saker som anfaller mig från "y-axeln" så att säga. :)

Jag skulle vilja se två saker:

1. Lite mer action i början - Lite som en film där det kommer igång fort så man får upp intresset och pulsen.

2. Lite mer (jag hann inte så långt - det kanske finns) upplysta områden. Som det är nu fick jag gå med nv-goggles hela tiden och jag blir trött i ögonen om det inte blandas ut lite. Dessutom vore det väl ballt om de första fienderna stog i vägens förlängning, under en gatlykta så att man fick börja banan med en nervpirrande "snajpning"

Hursomhelst så ser jag fram emot att få köra banan med rätt antal medspelare, eller i alla fall mer än bara mig. :)

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • Moderator
  • The God of posting
  • *****
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
SV: GRAW Modding
« Svar #45 skrivet: 2006-10-18, 14:44:12 »
Det är svårt att försöka hålla sina prioriteringar när man ser bilder från Ghetto Gettaway






Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: GRAW Modding
« Svar #46 skrivet: 2006-10-18, 15:29:40 »
Va skumt... Jag måste ha gamman inställd ett gäng mörkare än er, för hos mig känns det bra mycket mörkare än på screenisarna ovanför. Hem och trixa lite, antar jag.

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • Moderator
  • The God of posting
  • *****
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
SV: GRAW Modding
« Svar #47 skrivet: 2006-10-18, 15:31:38 »
Det är inte jag som tagit bilderna. De är Johnnys bilder från Gr.net :)

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: GRAW Modding
« Svar #48 skrivet: 2006-10-18, 16:27:53 »
Efter ha suttit o tjurat ett tag i mitt hörn, har jag bestämt mig att bli vuxen igen och be alla om förlåtelse för att jag varit grining och sur. Får skylla på allt skriptande som gjort mig mer än upprörd ibland.  :sorry Men att både mappa och testa tar en himla massa tid.

Kartan närmar sig sitt slut och i skrivande stund har jag några skönhetsfläckar (alltså dem jag vet om) och en bugg (som borde vara fixad men ej testad) samt byta ut ett par snipers (som är för bra) kvar. Därför bör kartan hårdtestas innan jag ger mig i kast med sista rendreringen. Efter det kan jag bara fixa skriptfel och ev. byta ut lite gubbar (har inte provat det iofs).

Om inget hårresande knöligt inträffar bör en ny version snart finnas på juice.


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: GRAW Modding
« Svar #49 skrivet: 2006-10-18, 16:32:27 »
Toppen! :thumb

Då hoppas jag fortfarande att kvällen blir av.
Jag är på i alla fall.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: GRAW Modding
« Svar #50 skrivet: 2006-10-18, 18:23:10 »
 :stupid

Hoppade festen ikväll för att vara med o panga GRAW med gubbsen, vad sägs om det? :D

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • Moderator
  • The God of posting
  • *****
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
SV: GRAW Modding
« Svar #51 skrivet: 2006-10-18, 18:24:21 »
Jag kan nog inte vara med. Men mitt tips är att slänga upp en länk till mappen på gr.net och sedan köra en public-server så att ev andra kan joina och testa :)

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: GRAW Modding
« Svar #52 skrivet: 2006-10-18, 19:08:25 »
Men DH då - festa bör man annars dör man!

Synd att du inte kan Enos. Men nu finns en ny version på juice. Oj ... glömde kolla om den startar! Men iofs ska det bara vara små skriptändringar. Bäst jag tar en snabb titt.

Men vilken tid ska vi köra ikväll? Efter 21 eller?

Edit: Jo den är ok ...
« Senast ändrad: 2006-10-18, 19:11:38 by Johnny Hazard »


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: GRAW Modding
« Svar #53 skrivet: 2006-10-18, 20:16:29 »
Ja, 21 är bra för mig. Sitter visserligen vid burken just nu, men di sma har inte somnat än.

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: GRAW Modding
« Svar #54 skrivet: 2006-10-19, 08:14:55 »
Efter att ha spelat igenom kartan ett par gånger i ett fullt team så tycker jag att den känns klar för release vad gäller "gameplay" (Kvar är endast diverse buggfix/texturstädning) Den var lagom svår, lagom lång och kändes välavvägd. Möjligen att det skulle finnas en passage genom kartans mitt där man var säker för ksp-nästen och för tanks (man vill ju spara på konservöppnaren)

Och även om jag springer runt med nv-goggles hela tiden så är jag rätt säker på att kartan är tillräckligt ljus.

För att vara ett "första försök" är jag väldigt imponerad över resultatet. Det finns helt klart en bra känsla för gameplay och för vad som funkar/inte funkar. Djupa bugningar för det. Jag har redan lite idéer för nästa karta...

Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
SV: GRAW Modding
« Svar #55 skrivet: 2006-10-19, 09:28:51 »
Efter ha suttit o tjurat ett tag i mitt hörn, har jag bestämt mig att bli vuxen igen och be alla om förlåtelse för att jag varit grining och sur. Får skylla på allt skriptande som gjort mig mer än upprörd ibland.  :sorry Men att både mappa och testa tar en himla massa tid.

Now that's what I call "Gent". :)

Sen är du "Old" också. ;)
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: GRAW Modding
« Svar #56 skrivet: 2006-10-20, 04:16:33 »
Nu jävlar i lådan - nu är det inte långt kvar. Nån liten smutsfläck som ligger fel och sen kommer jag rendera den i högre upplösning för release. Jag har lagt till en del förskönade detaljer. Och det var en av dessa som fick fordonens "vägfinnar system" att braka ihop. Men det är löst nu. Den senaste och förhoppningsvis sista beta versionen ligger nu uppe på Juice. Testa gärna och ska även lägga upp en titt version - dvs utan bus så att ni kan njuta av detaljerna och även hitta alla fel. Lägger nog upp den imorgon.

Avlutar med några stämningsbilder. Håll till godo!


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: GRAW Modding
« Svar #57 skrivet: 2006-10-20, 08:06:49 »
Va? Inga blåa sängar!?  -SKANDAL! :D

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: GRAW Modding
« Svar #58 skrivet: 2006-10-20, 08:38:39 »
Najs som alltid JH....ska dra hem och titta ikväll.... Prunis...du skulle sett när det var ett helt kvarter som var blå-gult :D

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: GRAW Modding
« Svar #59 skrivet: 2006-10-20, 08:52:22 »
Mera gulblått till folket! Som jag sa, tänk Area 51 eller nåt!

Självlysande pryttlar, enda som saknas är knattret från geigermätaren...

Låttipset: Once med Nightwish
« Senast ändrad: 2006-10-20, 08:59:23 by DeadHead »

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: GRAW Modding
« Svar #60 skrivet: 2006-10-20, 12:11:21 »
Nä för faan inga självlysande blå-gula grejor här om jag får bestämma! Jag blandar ju 3 olika tile set och undrar om min burk kommer orka rendera i 3 pass medium. Hoppas 2 Gb RAM räcker!  :scared


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: GRAW Modding
« Svar #61 skrivet: 2006-10-21, 15:46:01 »
Ceder - jag glömde att skicka upp den senaste lågupplösta versionen innan jag började den slutliga renderingen. Och nu kommer jag inte åt min speldator på minst 14 timmar (tidsåtgång enligt editorn att köra "light passen" - tror det tar längre tid).

Men den som finns uppe på juice är väl nästa samma som den "slutgiltiga". Dock har jag fått byta ut basens huvudbyggnad och lite markplattor som tillhörde att "tile set" som jag var tvungen att skippa för att öht kunna rendera i högre upplösning.


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: GRAW Modding
« Svar #62 skrivet: 2006-10-21, 17:18:13 »
:thumb

släng upp den på juice när den är klar så är det lugnt...

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: GRAW Modding
« Svar #63 skrivet: 2006-10-22, 11:12:34 »
Nu är kartan färdig ... hittade dock npgra småfel, men dem är bara kosmetiska och orkar inte rendera om skiten för det. Tog ca 15 timmar att rendera och bundla kartan!  :doubt Hade hört av andra att det kunda ta upp till ett dygn!

Kartan finns på Juice och jag ska strax släppa den på www.ghostrecon.net. Lite nervigt!  :scared


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: GRAW Modding
« Svar #64 skrivet: 2006-10-22, 11:27:50 »
:banana wheee

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: GRAW Modding
« Svar #65 skrivet: 2006-10-24, 07:59:19 »
Men lol  ... tack Ceder - min enda fan! ;)


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • Moderator
  • The God of posting
  • *****
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
SV: GRAW Modding
« Svar #66 skrivet: 2006-10-24, 08:31:37 »
Har inte hunnit testa den än (men jag har laddat hem och installerat) :cry

Har inte heller någon aning om när det komer finnas tid för GRAW eller annat datorspelande igen.

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: GRAW Modding
« Svar #67 skrivet: 2006-10-24, 08:44:08 »
 :kiss Lugn kompis, du har andra viktigare saker att göra! Kartan och vi finns kvar till en annan gång.

Du får njuta av bilderna nedan så länge:



"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

 

Senaste inlägg