Bland det roligaste som finns ur spelarens synvinkel, och troligtvis det jobbigaste och mest tidsödande ur en utvecklares och designers perspektiv, är att lägga in flera tänkbara lösningar på ett problem, och flera vägar runt ett hinder.
Deus Ex var ett mästervärk i den bemärkelsen, och helt klart ett av de allra roligaste spel jag någonsin kört.
Om det gick att föra in sådana element även i GRAW så skulle det bli bra mycket roligare. Största problemet med det här spelet i dagsläget tycker jag är att när man väl kört en bana en eller ett par gånger, så vet man precis vart allt bus är. Visst, banan kan fortfarande vara svår, men den blir knappast lika spännande/kul som första gångerna du kör den. Hur ser AI hanteringen ut ang. detta? AI a la Quake/Unreal Bots skulle vara intressant.
Fysiken nyttjas på tok för lite mot vad som borde vara möjligt känns det som. Idag är den mest inlagd som ytterligare en cool effekt, och nyttjas inte alls lika läckert som i Half Life. Vilka möjligheter öppnar editorn inom detta område egentligen?
Jag ska försöka testa din bana ikväll!