Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: GRAW Modding  (läst 21968 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: GRAW Modding
« Svar #15 skrivet: 2006-10-09, 13:24:58 »
 :stupid :goodposting

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: GRAW Modding
« Svar #16 skrivet: 2006-10-09, 14:10:21 »
Jag vill gärna vara med och testa och brainstorma men jag har nog inte tid förrän på onsdag. Men det är väl inte för sent då, eller är du klar med kartan då Nicke-picke? ;)

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: GRAW Modding
« Svar #17 skrivet: 2006-10-09, 16:26:38 »
Näe inte faan tror jag att jag hinner färdigt tills dess. tror inte hller att det är några problem att rendera en sight-seeing karta heller. Fixar det inom kort!


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: GRAW Modding
« Svar #18 skrivet: 2006-10-09, 17:01:56 »
Bland det roligaste som finns ur spelarens synvinkel, och troligtvis det jobbigaste och mest tidsödande ur en utvecklares och designers perspektiv, är att lägga in flera tänkbara lösningar på ett problem, och flera vägar runt ett hinder.
Deus Ex var ett mästervärk i den bemärkelsen, och helt klart ett av de allra roligaste spel jag någonsin kört.

Om det gick att föra in sådana element även i GRAW så skulle det bli bra mycket roligare. Största problemet med det här spelet i dagsläget tycker jag är att när man väl kört en bana en eller ett par gånger, så vet man precis vart allt bus är. Visst, banan kan fortfarande vara svår, men den blir knappast lika spännande/kul som första gångerna du kör den. Hur ser AI hanteringen ut ang. detta? AI a la Quake/Unreal Bots skulle vara intressant.

Fysiken nyttjas på tok för lite mot vad som borde vara möjligt känns det som. Idag är den mest inlagd som ytterligare en cool effekt, och nyttjas inte alls lika läckert som i Half Life. Vilka möjligheter öppnar editorn inom detta område egentligen?

Jag ska försöka testa din bana ikväll!

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • Moderator
  • The God of posting
  • *****
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
SV: GRAW Modding
« Svar #19 skrivet: 2006-10-09, 20:11:28 »
Jag fick nog lite tid ändå ikväll. Typ nu. Men jag kan inte bli sen.

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: GRAW Modding
« Svar #20 skrivet: 2006-10-09, 20:15:48 »
Nu finns det en ny version utan gårdagens krashbugg samt lite mera bus bl.a. där Ceder o jag tyckte det var lite klent. Har inte hunnit testa alla triggers än så chansen finns att det finns en kraschbugg eller fler.

Det ska finnas motstånd i form av triggade event fram till ca halvvägs till basen, plus en överaskning ... som är otestad av undertecknad så den kasnke inte funkar alls!  :help


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: GRAW Modding
« Svar #21 skrivet: 2006-10-09, 20:37:55 »
Tar väl en runda till ikväll efter lite GW...

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: GRAW Modding
« Svar #22 skrivet: 2006-10-09, 21:21:43 »
Enos och jag hann testa lite och det verkar inte som det finns några crashbuggar i denna version och motsåndet var betydligt tuffare. Ska se om jag inte kan få fram en översiktsbild på kartan så jag kan visa vilka delar som är befolkade eller inte. Tyvärr funkade inte min lilla överskning, men jag har inte hunnit testa den än och den hör ändå till slutet av kartan.

Ska se om jag inte kan populera lite fler områden av kartan ikväll, om jag orkar. Tog ett par timmar att hitta buggarna från igår och skapade då samtigt en ny som istället krashade kartan vid laddning. Felet visade sig vara att ett "/" saknades på ett ställe!!  :headbang


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: GRAW Modding
« Svar #23 skrivet: 2006-10-11, 13:50:54 »
Intresset verkar stort så jag har lagt upp en ny version - och denna är betydligt svårare. Hitta gärna krashbuggar om det finns några och posta här. Jag har fixat lite med själva kartdeln - snyggat upp den men inte lagt till något lull-lull. Men bl.a. ska mini-kartan funka, dock finns ingen lösning för en taktisk karta än vad jag vet.

Den är renderad i lite högre upplösning (tog 10 timmar) men jag har kommit på ett sätt att ändra skripten utan att behöva rendera om allt verkar det som, iaf inte lika ofta. Den är renderad i 5 pass i upplösning "low". När den är klar blir det nog upplösning i medium med en 3-5 pass. Den blev lite ljus så nästa gång kanske jag tar en mörkare skybox. Jag har flyttat på "månen" (eller om det är solnedgången) efter önskemål från Enos och är det solen så är det ju mera rätt att den går ner i väster.

Kartan är nästan fullt bemannad enda fram till fi's bas, dock är det lite klent med folk sista biten i mitten och på västra sidan. Tanksen i basen är aktiverade men inte utrustade med ai då jag just har en krashbugg för den hanteringen som jag ska jobba med tills nästa gång och då jävlar lär ni inte ta er förbi dem hur som helst!

Sen funkar "överaskningen" i slutet (som jag inte flyttat än men ska tills nästa rendering). Dock måste tiderna justras och lite annat så kuta inte ut direkt utan vänta lite! ;)

Filen finns på Juice under Graw\Maps\Hazard\alfa ..tror jag det var.


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: GRAW Modding
« Svar #24 skrivet: 2006-10-11, 15:40:16 »
Gött ska dra ner den och kolla lite...

Utloggad Gunslinger

  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 161
SV: GRAW Modding
« Svar #25 skrivet: 2006-10-11, 17:07:02 »
Den skall jag plocka ner genast  :pistols :pistols :pistols

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: GRAW Modding
« Svar #26 skrivet: 2006-10-12, 18:31:50 »
Ser ut att vara färdig mappat för min del. Höll på att städa bort äldre versioner av kartan och lyckades då radera hela jäkla arbetesmappen för kartan. Och jag jag höll in shift-del = permanent radering. Till råga på eländet han jag märkte jag inte att jag raderat katalogen förens efter jag redan skrivit på disken så jag tror att det är kört att återställa skiten. Hoppas på att det går att fortsätta med kartan genom att ta den som är bundlad. Men jag är skeptisk.

Känner mig lite tom just nu ... en veckas arbete åt skogen. :doubt


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: GRAW Modding
« Svar #27 skrivet: 2006-10-12, 18:42:34 »
 :help  :cry  :nono
 Illa JH.... MYYYYCKET illa... fasen den som just började bli bra....

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • Moderator
  • The God of posting
  • *****
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
SV: GRAW Modding
« Svar #28 skrivet: 2006-10-13, 10:41:08 »
Johnny! Det finns program för att plocka tillbaka permanent raderade filer.
Sitter på jobb och har föc mycket att göra eftersom jag varit på tur ett par dagar men jag ska se om jag kan hjälpa dig under dagen.

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: GRAW Modding
« Svar #29 skrivet: 2006-10-13, 11:08:40 »
Det är lugnt Enos. Verkade igår på JH att han räddat kartan.

 

Senaste inlägg