Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: OG-träff 2003-07-05!  (läst 8883 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest3

  • Gäst
OG-träff 2003-07-05!
« skrivet: 2003-07-05, 20:03:45 »
This news-information is in Swedish:

Idag träffades 12 OG-gubbar hemma hos =[OG]=Fawlty i Lomma, Skåne.
De som samlats är:
Cartman, Cozmo, Crashman, Enos Pork, Fawlty, Formy C, Hellacopter, Johnny Hazard, MabuSE, Pruneboy, Real Shaft och Scarecrow.

Att samla 12 OG på samma ställe vid samma tillställning är rekord.
Naturligtvis resulterade detta i en hel drös skålar...


Denna händelse har hållits "hemlig" då vi försökt att hålla en låg nivå. Alltså tanken var att vi enbart skulle bli några få Stockholmare som åkte ner.
Men i sista sekunden hängde även en hel del andra med.

Jag kan direkt be om ursäkt till de som inte hört talas om detta i förväg. Men det går fler tåg...

Bilder från detta evenemang kommer postas på festis http-server.
Och även troligen i denna tråd.
Ring gärna så får ni en lägesrapport. :cheers
Festen började hos Enos Pork i fredags, med öl och samling då Göteborgsbilen anlände 19.00 och Stockholmsbussen anlände 01.00.
Idag går festen av stapeln hos Fawlty. Öl, grillning, kubb, snack m.m. i MÄNGDER.

OG RULEZ!

guest3

  • Gäst
OG-träff 2003-07-05!
« Svar #1 skrivet: 2003-07-05, 20:05:48 »
ps. Två fruar är även med.... :tits :flirt

guest42

  • Gäst
OG-träff 2003-07-05!
« Svar #2 skrivet: 2003-07-05, 22:05:29 »
:cb  :cb Men jag då snyft snyft snyft. ok jag får supa mej full istället och det kan inte vara bra  :cb  :cb  :cb  :cb  :cb  :cb

guest3

  • Gäst
OG-träff 2003-07-05!
« Svar #3 skrivet: 2003-07-05, 22:45:35 »
YO! *på fyllan*

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
Re: OG-träff 2003-07-05!
« Svar #4 skrivet: 2003-07-05, 22:52:49 »
Citat från: Cartman
Denna händelse har hållits "hemlig" då vi försökt att hålla en låg nivå. Alltså tanken var att vi enbart skulle bli några få Stockholmare som åkte ner.

Jag kan direkt be om ursäkt till de som inte hört talas om detta i förväg. Men det går fler tåg...


Jag är inte arg. men jag undrar så klart....vad är den enormt viktiga poängen i att hålla det hemligt? Varför inte informera resten av klanen? när alla garanterat är intresserade av en gemensam träff. även om dom inte kan närvara.

Det är ungefär som om jag skulle arrangera ett LAN, men bara vissa utvalda får komma dit, i hemlighet. fast jag skulle såklart bett om ursäkt för det till dom som jag inte informerade, i efterhand. snopet? you bet! :rythm

Nå, hoppas ni har riktigt kul därnere.

Utloggad Dr_Pepper

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 949
Re: OG-träff 2003-07-05!
« Svar #5 skrivet: 2003-07-06, 00:25:42 »
Citat från: RythmDivine
Citat från: Cartman
Denna händelse har hållits "hemlig" då vi försökt att hålla en låg nivå. Alltså tanken var att vi enbart skulle bli några få Stockholmare som åkte ner.

Jag kan direkt be om ursäkt till de som inte hört talas om detta i förväg. Men det går fler tåg...


Det är ungefär som om jag skulle arrangera ett LAN, men bara vissa utvalda får komma dit, i hemlighet.


Det skulle du bara göra en gång i så fall...  :tyst

Då får ni allt supa för resten av oss stockholmare där nere  :halsa
Riktigt kul blir nog inga problem med så många OG:ar, hade och visa fler bilder  :hella
Jag måste vara odödlig, jag har levt så länge jag kan minnas.

Utloggad MabuSE

  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 690
OG-träff 2003-07-05!
« Svar #6 skrivet: 2003-07-06, 12:47:05 »

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
OG-träff 2003-07-05!
« Svar #7 skrivet: 2003-07-06, 16:14:54 »

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
OG-träff 2003-07-05!
« Svar #8 skrivet: 2003-07-06, 20:50:50 »
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
OG-träff 2003-07-05!
« Svar #9 skrivet: 2003-07-07, 00:49:07 »
Vill först tacka Fawlty och Enos och inte minst deras respektive för deras fabulösa gästfrihet! Helt sanslöst trevligt!

Sen vill jag tacka Cartis, Crash och Prunis som arrangerade resan. Från att från början bara varit en liten trip med 3 pers till att släpat ihop halva OG på sån kort tid var ett mindre underverk banne mig!

Och till sist till de OG'are som jag hade den stora nöjet att få parta loss med - puss på er!  :kiss TJOOHOOOOO!!

Att man lyckades släpa ihop så många på en så kort tid var rekord. Synd att det är en sånt logistikt knepigt företag att samla ihop HELA OG på ett ställe ... men det kanske får bli en annan gång.

 :halsa på Kråkan som lät bli att snarka andra natten! ;) Hehe ...


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
OG-träff 2003-07-05!
« Svar #10 skrivet: 2003-07-07, 00:55:15 »
:stupid

Ett X-tra tack Mrs Fawlty, som stod redo med Treo på morgonen, när jag hade ont i håret  :bow
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

guest3

  • Gäst
OG-träff 2003-07-05!
« Svar #11 skrivet: 2003-07-07, 09:20:51 »
:kubel -> :drink -> :cheers -> :sleep -> :urrk -> :puke = :cartman

Ojojoj. Ett sånt här kalas hade man ju aldrig kunnat räkna med. Det är ju fantastiskt att man kan samla ihop gubbar från alla möjliga håll av landet med helt olika bakgrunder, och sen ha så roligt ihop.

Tänk att den enda gemensamma nämnaren - OG - är så starkt bundet. Det kunde jag aldrig tro. Tack till alla som var där (särskilt till Enos som torkade upp min lilla olycka..*harkel* :bow ).

Till de som inte var med, och som undrar över min första post där jag skrev "hemlig" så kan jag endast härröra detta till att jag var "något onykter" när jag postade. Jag menade att vi ju från början bara skulle åka ner tre personer i en bil för att se hur Malmö förändrats efter Shafts senaste års inverkan på kvinnorna.
Idén kläcktes för länge sedan, men vi bokade bara ett datum rent preliminärt. Inget var ju klart förrän två-tre dagar innan avresan.

Hur Frau Pork och Sibyl lyckades få plats med så många gubbar, och hur de orkade med allt vårt stim och stoj kan jag bara skylla på deras otroligt trevliga gubbar.

När Fawlty och Enos lyckats förklara för damerna hur de orkar med alla oss och glömskans dimma lagt sig, så kan vi ju köra en ny träff. Eller så byter vi ort...

Nu ska jag vända några papper på kontoret innan klockan slår 16.30 så jag får gå hem och sova.

:love @ alla OG, och :scared @ bilderna. Jag vill INTE se Crashmans bilder. :nono

Utloggad Crashman

  • Global moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 506
    • http://www.oldgents.com
OG-träff 2003-07-05!
« Svar #12 skrivet: 2003-07-07, 09:59:42 »
Citat från: Cartman
Jag vill INTE se Crashmans bilder.



:)
Den som sitter tillräckligt länge vid flodstranden ser med tiden dom flesta av sina fiender flyta förbi

guest69

  • Gäst
OG-träff 2003-07-05!
« Svar #13 skrivet: 2003-07-07, 11:56:45 »
Hehe säger bara "håll käft"...@  :cartman

 :flipa

guest3

  • Gäst
OG-träff 2003-07-05!
« Svar #14 skrivet: 2003-07-07, 12:20:58 »
Citat från: Cozmo
Hehe säger bara "håll käft"...@  :cartman

 :flipa
-"Jag röstar emot!" :nono ;)

 

Senaste inlägg