Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Knätrauma.  (läst 8731 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Knätrauma.
« Svar #15 skrivet: 2006-11-14, 15:30:23 »
mhm... när jag kom till akuten fick jag veta att här gick det minsann inte att bara valsa in. nä, här skulle man boka tid. vaddå boka tid?! det är ju akut! om jag vill boka en tid kontaktar jag ju vårdcentralen. *suck*

foten läkte iallafall... :)

så Duncan - om du planerar att bege dig till akuten - ring först och boka tid. annars kan du få vänta i flera timmar.

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: Knätrauma.
« Svar #16 skrivet: 2006-11-14, 15:30:31 »
Gäller att ha med sig en MP3 spelare med en stor ioch god bok med sig!

Eller säg till att alla de där andra jävlarna som bestämt sig för att parkera på akutmottagningen samtidigt som DU faktiskt är sjuk på riktigt att skärpa sig, sluta simulera och gå hem. Då får du hjälp nästan bums! :thumb
« Senast ändrad: 2006-11-14, 15:34:36 by Loophole »
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: Knätrauma.
« Svar #17 skrivet: 2006-11-14, 15:32:20 »
Är inte dä vad vi har läkare till???? :eek
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

guest371

  • Gäst
SV: Knätrauma.
« Svar #18 skrivet: 2006-11-14, 16:47:00 »
Jag var till min primära vårdgivare (vårdcentralen) det var bara att vila.
Man ska bara till akuten om det är verkligt akut, här är vårdguiden på nätet och sjukvårdsupplysningen bra.
Och jag har alltid med mig bok och eller mp3-spelare till sjukhus/vårdcentraler man får alltid vänta.... Alltid någon annan som är mer sjuk än jag. :)

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: Knätrauma.
« Svar #19 skrivet: 2006-11-14, 16:48:27 »
:eek Går det Duncan????


;)
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Knätrauma.
« Svar #20 skrivet: 2006-11-14, 19:04:43 »


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

guest1390

  • Gäst
SV: Knätrauma.
« Svar #21 skrivet: 2006-11-15, 03:32:23 »
Finns brosk på baksidan knäskålen, och ibland när man slår knät hårt "spräcker"? man det brosket, gör ont som satan :) Nåja, är lätt att testa om så är fallet. Knip åt med tumme och pekfinger runt knäskålen medans benet är i 90grader, och vik ut benet. Kommer en smärta som inte är av denna världen har du spräckt det annars inte. Det enda som funkar är vila och du blir inte det minsta hjälpt av att veta vad som hänt inne i knät. Men du vet iaf, samt får även du känna den smärta Militärläkaren hjälpte mig känna efter en mörkerspaning  :banana

/mvh Ikh

ps. Testa :)


 

Senaste inlägg