Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Världens MINST ansvarsfulla jobb?  (läst 6398 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
Världens MINST ansvarsfulla jobb?
« skrivet: 2007-01-11, 08:41:50 »
Vilket jobb innebär MINST ansvar av alla jobb i hela världen?

-VD?
-Politiker?
-Gatsopare
-Tidningsbud?

Ge mig tips, jag vill byta bransch!

guest20

  • Gäst
SV: Världens MINST ansvarsfulla jobb?
« Svar #1 skrivet: 2007-01-11, 09:25:24 »
Enkelt....politiker!

guest325

  • Gäst
SV: Världens MINST ansvarsfulla jobb?
« Svar #2 skrivet: 2007-01-11, 10:04:14 »
Aktieägare. Så länge du har tillräckligt många i rätt företag kan du skita i resten.
Annars....politiker!

Inloggad Frankman

  • Old Wife
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 158
SV: Världens MINST ansvarsfulla jobb?
« Svar #3 skrivet: 2007-01-11, 10:18:43 »
Bli student!
Du kan spy galla över allt och alla. Klaga på arbetssituationen du inte ens är inne i!
Förmodligen får du taskig ekonmi och då kan du ju också med lätthet slippa bry dig om en hel del skatter andra belastas med. Inget kapital, inget problem!   :D

Student måste vara GULD!!!    ;)
Insikt före åsikt!

Utloggad Ruskprick

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 241
SV: Världens MINST ansvarsfulla jobb?
« Svar #4 skrivet: 2007-01-11, 12:49:44 »
:stupid :thumb :supporter

guest1327

  • Gäst
SV: Världens MINST ansvarsfulla jobb?
« Svar #5 skrivet: 2007-01-11, 13:06:17 »
Jag tror nog att Rullpassare är något för dig.. 
Sök jobb på Holmens Bruk. Som rullpassare får du sitta i en kur i en halvtimme, för att sen gå ut och banka på en rulle papper, med en påk, Fixa fram en ny rulle som ska skäras, mata in den i maskinen med en travers, gå sen och sätt dig en halvtimma till..  :D

Så såg det ut när jag jobbade på Holmen i början av 80talet  ;)
Fast jag jobbade som elektiker där.. och kunde ibland snava över folk som låg i en hög med papper och sov :)

Utloggad Ruskprick

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 241
SV: Världens MINST ansvarsfulla jobb?
« Svar #6 skrivet: 2007-01-11, 13:08:36 »
Journalist? :quiet ;)

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Världens MINST ansvarsfulla jobb?
« Svar #7 skrivet: 2007-01-11, 13:35:50 »
Jag tror nog att Rullpassare är något för dig.. 
Sök jobb på Holmens Bruk. Som rullpassare får du sitta i en kur i en halvtimme, för att sen gå ut och banka på en rulle papper, med en påk, Fixa fram en ny rulle som ska skäras, mata in den i maskinen med en travers, gå sen och sätt dig en halvtimma till..  :D

Fan va gött det lät! Banka med en påk ftw! :)

guest687

  • Gäst
SV: Världens MINST ansvarsfulla jobb?
« Svar #8 skrivet: 2007-01-11, 14:11:28 »
Jag skulle nog vilja svara nåt åt Linda Rosingshållet.

MEN jag vet inte hur du ser på utvik och sälja varje del av dig till Aftonbladet?

Nåt ansvar innebär det ialla fall inte och en hundring då och då om du särar på benen i nåt likvärdigt Slitz.

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Världens MINST ansvarsfulla jobb?
« Svar #9 skrivet: 2007-01-11, 14:33:39 »
Njae, jag har haft funderingar på att sälja mina gamla kalsonger på blocket, starta en egen betalsida på webben där jag gör nakengympa framför webbkameran, eller helt enkelt samla pantburkar, men jag vet inte riktigt. Jag gillar inte tanken på att jobba hemifrån.


Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
SV: Världens MINST ansvarsfulla jobb?
« Svar #10 skrivet: 2007-01-11, 14:35:15 »
Skytteinstruktör kanske? ;)
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

Utloggad hezekiel

  • Blir sambo
  • ***
  • Antal inlägg: 171
SV: Världens MINST ansvarsfulla jobb?
« Svar #11 skrivet: 2007-01-11, 14:36:40 »
Dom söker support-personal till Warcraft.

Gör ett macro som svarar "working as intended", lägg upp fötterna på bordet och sov.  :puke
Deemin/Doomin/Deemo/Iza/Baldrik/Hezekiel/Meeps/Shodai etc

guest628

  • Gäst
SV: Världens MINST ansvarsfulla jobb?
« Svar #12 skrivet: 2007-01-11, 14:39:54 »
Lärare?  :quiet

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Världens MINST ansvarsfulla jobb?
« Svar #13 skrivet: 2007-01-11, 14:47:27 »
Bli student!
Du kan spy galla över allt och alla. Klaga på arbetssituationen du inte ens är inne i!
Förmodligen får du taskig ekonmi och då kan du ju också med lätthet slippa bry dig om en hel del skatter andra belastas med. Inget kapital, inget problem!   :D

Student måste vara GULD!!!    ;)

Inget jag rekommenderar. Man jobbar häcken av sig dygnet runt med att hinna med inlämningsuppgifter och tentor. Fixar man inte poängen så får man inga pengar av CSN... vips får man magsår över det. Ovanpå dessa heltidsstudierna förväntas man dessutom jobba vid sidan av. Dessutom så ignoreras man av politikerna så man kan inte heller förändra sin situation något närmvärt. Det är bara att bita ihop för "du kommer ju att tjäna mycket pengar efter utbildningen"... yeah, right... (Nope, jag är inte bitter... tror jag.)

Så student är absolut inte guld. Inte ens brons. Kanske rost.

Däremot skulle jag kunna tänka mig något slags operatörsjobb, som Ragge är inne på. När jag har gått på studiebesök i produktion så har jag väldigt sällan sett till någon anställd. Alla har suttit i fikarummet eller vid datorn för att efter ett tag gå ut till en maskin, trycka på en knapp, rätta något, trycka på knappen igen för att sen återgå till fikarummet eller datorn. (Visst, det finns säkert andra operatörsjobb där man jobbar ännu mer men det verkar iallafall som att det finns många "slö-jobb" också.) Och ansvar... ja, det får man ju bara om man vill ha det har jag förstått det som. Vill man inte ha något större ansvar så behöver man det inte.

Annars kan du ju kanske starta eget med att ut och gå med hundar på dagtid när folk är på jobbet... eller... sälja bilder av dig själv på ebay... eller... kanske brevbärare, det enda ansvaret man har då är ju posten man bär på och det borde väl inte vara så mycket.

Tidningsbud har jag varit en gång i tiden. Inget ansvar alls. Missar du att lägga i en tidning i en låda så får nån annan gå ut med den.

guest622

  • Gäst
SV: Världens MINST ansvarsfulla jobb?
« Svar #14 skrivet: 2007-01-11, 18:34:42 »
Frankman är välkommen att byta mig för att testa på livet som student.
Hej och välkommen till en inkomst på 7325 kr /månad.
Onsdagar och torsdagar är schemat från kl 8-19 övriga dagar är okej. räkna dock in att på den övriga tiden när man inte går galet långa dagar ska man skriva rapport.

Och man nu har inkomst från annat ställe än CSN se till att beloppet inte överstiger 45000/halvår då drar de 50% av för varje tusenlapp du tjänar över maxbeloppet.

osv iaf är det inte slappt =)

 

Senaste inlägg