Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Vanguard - Lite skitsnack  (läst 129410 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest1327

  • Gäst
SV: Vanguard - Lite skitsnack
« Svar #105 skrivet: 2007-01-30, 10:16:47 »
Jag hade inte så stora problem i går, när jag jagade krokodusar hade jag en ping på 100-125 ms  och det är väl ok. det blev dock sämre när jag var ine i städer, byar, dä det stod folk och häckade :)

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • Moderator
  • Guru of spam
  • *****
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Vanguard - Lite skitsnack
« Svar #106 skrivet: 2007-01-30, 10:23:32 »
Inne i byn jag var så laggade det rejält, mellan 500 och 1000 i ping igår kväll. Då var det iofs ganska mycket folk där också.
Loggade in i morse för att kolla pingen, då låg den på ca 125! Hoppas hårdvaru-uppdateringarna på servrarna gör susen! :)

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Vanguard - Lite skitsnack
« Svar #107 skrivet: 2007-01-30, 13:10:00 »
Vad är lägre presterande maskiner i det här fallet? Om man möter (och överstiger) rekommenderade systemkrav så skulle jag knappast kalla det för lägre presterande maskiner i relation till spelet. När dessutom folk som sitter med det senaste i hårdvaruväg har problem, så är det inte ett hårdvaruproblem, utan frågan om dålig programmering.
Om spelet hackar även i minimala inställningar, då det f.ö. ser för taskigt ut, inte heller då är det hårdvarurelaterat, utan dålig programmering.

Folk bör vara medvetna om detta innnan de köper spelet.

Absolut, men jag tänkte förklara lite vad jag menar här: Jag har själv en maskin med en Athlon dual core 4400, 2 GB med minne och ett geforce 7800gtx. Min maskin är över ett år gammal nu, den är på sin höjd en välpresterande mediummaskin. Köper du en ny maskin idag för att spela med så garvar du åt min rigg, så är det bara och det är inget jag gråter över. Jag kan tex inte köra Armed Assault med några upphetsande inställningar, utan får dra ner inställningarna där.

Vad gäller minimirekomendationerna i Vanguard så är det så att du mycket väl kan köra med en sådan dator. Vad du dock får göra är att dra ner inställningarna till en gräns där du tycker att det ser fult ut. En del spel lyckas bra med att se hyfsade ut när man stängt av grafiskt lull och andra inte. Armed Assault ser bra mycket värre ut än BF2 på min maskin om jag ska ha samma prestanda, men det hindrar inte spelet från att vara roligt.

Prestandamässigt så ligger jag på allt mellan 30-50 fps när jag är ute i bushen och kutar i Vanguard och på runt 15 fps när jag är inne i städer och liknande. det hackar för mig, men bara när spelet läser från hårddisken för att få in nya texturer och shaders och dessa finns det många av i städer. Detta är något som de kommer att trimma bort, det utgår jag ifrån, men om man inte kan dra på inställningar så att det ser snyggt ut ens ute i bushen är jag rädd för att det är hårdvaran som sätter stopp. Det kommer att ske vissa förbättringar över hela brädet, ja - Men räkna med att de är saker som AA och liknande som istället ställer högre krav på hårdvaran.

Så vad jag menar är att även om de trimmar prestanda i städer och får bort hickandet när texturer och shaders laddas, så kommer den generella fps:en troligtvis inte att öka med annat än att man uppgraderar sin hårdvara. Lite bättre kommer det att bli, men jag tror inte att man plötsligt en dag kan dra på max i grafikinställningarna.

edit:
Och jag tror dessutom att de behöver längre tid på sig än en månad, även om det skett smått mirakulösa förbättringar den senaste månaden. De jobbar hårt och bra, men det kommer att behövas ett par månader till utöver din "gratismånad".
« Senast ändrad: 2007-01-30, 13:13:51 by Pruneboy »

guest1327

  • Gäst
SV: Vanguard - Lite skitsnack
« Svar #108 skrivet: 2007-01-30, 13:27:53 »
Har ni WoW:are glömt hur det var i dvärgarnas stad ?  Huga, vissa dagar var det omöjligt att ens försöka sig på något där :)
Lagg har jag upplevt i alla de spel jag spelat online, ibland har det varit  mer, ibland mindre.

Ett tips i Vanguard som kom fram under betan var att slå på Hardware Occulsion inne i städer och slå av det när man var på vichan.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • Moderator
  • Guru of spam
  • *****
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Vanguard - Lite skitsnack
« Svar #109 skrivet: 2007-01-31, 11:31:57 »
Nya rubriker Prunis? Me like!  :thumb

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Vanguard - Lite skitsnack
« Svar #110 skrivet: 2007-01-31, 11:43:57 »
Visst serru, här går det undan. Kom med komentarer på den nya gillesposten.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • Moderator
  • Guru of spam
  • *****
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Vanguard - Lite skitsnack
« Svar #111 skrivet: 2007-01-31, 12:47:33 »
Ser bra ut! Fler fantasifulla rubriker på övriga trådar vore kul också!

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Vanguard - Lite skitsnack
« Svar #112 skrivet: 2007-01-31, 13:17:46 »
 :thumb

guest1327

  • Gäst
SV: Vanguard - Lite skitsnack
« Svar #113 skrivet: 2007-01-31, 13:39:22 »
Visst serru, här går det undan. Kom med komentarer på den nya gillesposten.
En regel blev två på en gång :)

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • Moderator
  • Guru of spam
  • *****
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Vanguard - Lite skitsnack
« Svar #114 skrivet: 2007-02-01, 07:35:36 »
Necromancer = Easy Mode!

Efter att spelat den här klassen några kvällar nu, så kan jag bara konstatera att livet är väldigt lätt som necromancer! I går mötte jag vid ett tillfälle två stycken lvl 11 och en lvl 10 "bugs" (kommer inte ihåg nu vad de heter), och gick segrande ur striden utan att ens ha tagit skada, jag själv var lvl 8.

Varför?

Necron har framförallt en skill som är duktigt övermäktig, nämligen Fear. Aktiveras på 1 sekund, skrämmer iväg buset i 15 sekunder. Billig att kasta, ingen cooldown, och bryts inte när buset tar skada. Det man i princip gör i ett scenario som ovan är att kasta sina DOTs på ett monster, skicka petten på det och sedan skrämma iväg det monstret samt de andra två.

Så fort ett monster dör, så finns det en skill som gör att man suger energi från ett lik, kostar 35, ger 375 (!), ingen cooldown! Jag menar va f-n?!?

Skulle man händelsevis ta lite skada så är det leech life som gäller, hela dig själv och skada buset för motsvarande.

Det är synd o klaga, men visst sjutton behövs det en nerfning eller kanske snarare en fix av den här klassen (vilket naturligtvis kommer så småningom), för så här enkelt kan det knappast vara tänkt att det ska vara?

Tills vidare så spelar jag dock vidare med ett leende på läpparna! ;)
« Senast ändrad: 2007-02-01, 08:04:25 by DeadHead »

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Vanguard - Lite skitsnack
« Svar #115 skrivet: 2007-02-01, 08:00:14 »
Beware the great nerf bat. :)

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • Moderator
  • Guru of spam
  • *****
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Vanguard - Lite skitsnack
« Svar #116 skrivet: 2007-02-01, 08:07:11 »

guest1327

  • Gäst
SV: Vanguard - Lite skitsnack
« Svar #117 skrivet: 2007-02-01, 09:39:14 »
Och jag som klagade när Necron blev nerfad förra gången :)   Då hade necron 1 Minion, 1 pet, kraftig leech life, och en sabla häftig Bone strike.. 

Jag antar att vid vissa levlar käns Necron overpowered, men i längden kommer dett jämmna ut sig tror jag..  Det är samma sak med Sorcerer  Vi delel 8 helt oslagbar på bus upp till level 10. Nu är trollgubben level 11 och det är mycket jämnare nu. Ibland vågar man sig inte på bus som är 1 level över. det beror på "dottarna"

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Vanguard - Lite skitsnack
« Svar #118 skrivet: 2007-02-01, 17:55:11 »
Mitt spel har fortfarande inte kommit...  :cry  :cry  :cry






Nu har jag dessutom tagit reda på varför. TBC blev betalt först igår och dom vill inte skicka nya spel/filmer förren de har fått betalt för de redan leverade.  :headbang

Och nu kommer de få mina pengar tidigast imorgon och senast på måndag vilket kommer innebära att jag kommer tidigast kunna få spelet på tisdag eller som senast på onsdag nästa vecka...  :cry

Som tur är så ska jag få en buddy-key av en arbetskamrat imorgon.  :banana
Men frågan är, hur får jag ner spelet? Ska jag hoppas på att min jobbarkompis tar med sig sitt? Eller kan jag få ner det på något annat sätt?

Utloggad Tahlanos

  • Gameoholic
  • =[OG]=Medlem
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 698
  • mmm.....
    • OG
SV: Vanguard - Lite skitsnack
« Svar #119 skrivet: 2007-02-02, 07:46:51 »
*comfort*  :kiss

Den som väntar på något gott....... :whisper
AVAST CLEARED !

 

Senaste inlägg