Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Heralden - Nyheter om Vanguard  (läst 49516 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Heralden - Nyheter om Vanguard
« Svar #135 skrivet: 2008-02-05, 16:56:07 »
Se så Prunet, det är dags att komma tillbaka till VG nu! :)

Förutom att EQ2 flyter på bättre än VG, vad mer talar för det gamla spöket? ;)

Mja... Ett spel som känns levande, ett någorlunda stort comunity, 3 expansioner med nya landområden, questar och räder, balancerade klasser, fler raser, mycket mer kläd och rustningsval, ett väl fungerande mentoreringssystem för gruppning med olika levlar och en massa andra saker.

Men skämt åsido - Jag har tittat runt på olika forum och det verkar vara en försvinnande del av vanguardspelarna som tycker att det skett några ordentliga förbättringar på det året VG funnits, så jag lär nog vänta ett år till. Jag kan inte komma på en enda sak jag saknar med spelet förutom er då förstås.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • Moderator
  • Guru of spam
  • *****
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Heralden - Nyheter om Vanguard
« Svar #136 skrivet: 2008-03-11, 13:10:55 »
Game Update 4 idag! Blir intressant att se förändringarna de genomfört. Och äntligen finns det permanenta flygfän att införskaffa - VG ska ses från luften! :)

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • Moderator
  • Guru of spam
  • *****
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Heralden - Nyheter om Vanguard
« Svar #137 skrivet: 2008-12-20, 22:10:16 »
Good news for former Vanguard players!
12/19/2008

Cities across Telon have had their halls decked and the Randolph the Flying Reindeer is back just in time to celebrate the winter holiday events, the Festival of Gloriann!  Players whose accounts have been inactive for 45 days or more have been reactivated now through January 31, 2009 at 11:59 PM.  To join the action simply log into your account!   Check out all the decorated houses and guild halls or simply take part in collecting the gifts and goodies spread across the land.

guest1327

  • Gäst
SV: Heralden - Nyheter om Vanguard
« Svar #138 skrivet: 2009-01-04, 19:07:40 »
Hmm undrar om ine min VG ligger o dräller på hårdisken fortfarande.. kan ju vara kul att rida på Randolph igen :)

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • Moderator
  • Guru of spam
  • *****
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Heralden - Nyheter om Vanguard
« Svar #139 skrivet: 2009-06-03, 13:35:02 »
Jag har nu installerat VG igen, eftersom SOE bjussar på en gratismånad nu i och med senaste uppdateringen. Det är alltför mycket nytt som hänt för att jag ska orka redogöra för det här, men jag kan väl i alla fall nämna att ny level cap är 55, och att spelet går som en dröm på nya datorn.

Får se vad jag tycker efter att ha kört igen några veckor, men suget efter VG har funnits där hela tiden! :)

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Heralden - Nyheter om Vanguard
« Svar #140 skrivet: 2009-06-03, 15:25:54 »
Jag ska nog banne mig dra in det ikväll jag med i så fall.

guest1645

  • Gäst
SV: Heralden - Nyheter om Vanguard
« Svar #141 skrivet: 2009-06-03, 15:51:27 »
Finns det ngn trial att rota fram någonstans?
Hur klarar man sig i PvE som ensam spelare?

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Heralden - Nyheter om Vanguard
« Svar #142 skrivet: 2009-06-03, 16:04:52 »
Finns en 14 dagars trial att ladda ner här: http://vanguard.station.sony.com/
Sen är det bara att skapa ett station-konto på http://www.station.sony.com om man inte redan har ett sådant.

Man ska tydligen klara sig rätt bra som solo. Det gjorde man på min tid med, så där kan det bara blivit enklare kan jag tro.

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Heralden - Nyheter om Vanguard
« Svar #143 skrivet: 2009-06-03, 20:05:29 »
Åh, jag orkar inte ens tänka på hur många gigabyte patchar det går åt, innan man kan logga in.

Jag minns inte heller vad mina gubbar hette, vad mitt konto eller lösen var. Har för mig att jag hade en Templar som hette Clemens von Klapp, och en fullständigt värdelös Disciple som hette något asiatiskt. . .


Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Heralden - Nyheter om Vanguard
« Svar #144 skrivet: 2009-06-03, 20:41:31 »
Nån timmes patchande kvar. :)

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • Moderator
  • Guru of spam
  • *****
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Heralden - Nyheter om Vanguard
« Svar #145 skrivet: 2009-06-03, 20:51:07 »
Åh, jag orkar inte ens tänka på hur många gigabyte patchar det går åt, innan man kan logga in.

Jag installerade det igår, via trial download som jag hade sedan tidigare. Tog nog ett par timmar, kollade inte så noga då jag lät burken stå på över natten. Det var i alla fall klart i morse! ;)

Min main heter ju i alla fall Airo Drad, ifall ni glömt bort det, numera medlem i gillet Heroes of the flame. Jag har åtminstone ett par alts kvar i gamla Old Gents gillet också, minns inte just nu vad de heter dock...

Skillnaden i spelet nu mot för hur det var då när de allra flesta lämnade det är i alla fall väldigt stor, så har man inget bättre för sig så kan det helt klart vara värt en andra (eller som i mitt fall tredje) runda. Gratis till juli någon gång om jag fattat det hela rätt.

guest1327

  • Gäst
SV: Heralden - Nyheter om Vanguard
« Svar #146 skrivet: 2009-06-08, 11:18:46 »
Hmm kan ju kanske vara något att fundera på, ska leta fram skivan ikväll  :)

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • Moderator
  • Guru of spam
  • *****
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Heralden - Nyheter om Vanguard
« Svar #147 skrivet: 2009-10-09, 00:34:29 »
Nu har även Vanguard fått det suveräna mentorsystemet, liknande det som finns i EQ2! Bara att köra igång igen, vettni' - det här spelet rockar! :)

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Heralden - Nyheter om Vanguard
« Svar #148 skrivet: 2009-10-09, 08:32:48 »
Jo, men hur skulle det se ut om både jag, prunis och ragge började lira VG igen? Klarar servern en fyrdubbling av antalet inloggade över en natt?


Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • Moderator
  • Guru of spam
  • *****
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Heralden - Nyheter om Vanguard
« Svar #149 skrivet: 2009-10-09, 08:48:41 »
 :lolabove

Tja, det kan ju bli tufft förstås. Ni får spela extra långsamt, och inte klicka så frenetiskt på era möss, så tror jag det kan funka! :)

 

Senaste inlägg