Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Folk är galna!  (läst 4052 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
Folk är galna!
« skrivet: 2007-04-13, 11:30:27 »
Satt och läste lite på ett forum för Vanguard Bloodmage, och snubblade då över en tråd där personer pratar om att de sitter och spelar spelet på tre datorer samtidigt! Va f-n! :)

Tydligen finns det vissa extrema lirare, som kör på uppemot sex (6!!!) datorer samtidigt!

- Har de för mycket pengar? Inte nog med flera månadsavgifter, de måste ju dessutom har datorer med prestanda som klarar spelet.

- Är de bläckfiskar?

- Är de skelögda?

http://vgbloodmages.com/forums/index.php/topic,84.0.html

:)

guest3

  • Gäst
SV: Folk är galna!
« Svar #1 skrivet: 2007-04-13, 12:46:02 »
Kan jag förstå. Sitter själv ibland med 3 burkar samtidigt hemma i datarummet. Men inte spelar jag samma spel på dem.
Fast på SWG-tiden var det många som satt med 2 burkar. Macron i team funkade bättre så.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Folk är galna!
« Svar #2 skrivet: 2007-04-13, 12:48:45 »
Mmm! Kör ju också två burkar, men inte samma spel på dem. Fast man kanske skulle slanga in GW i gammelhäcken, så kan jag ju lira VG på en och GW på den andra. Samtidigt förstås... Måste Testas... Om bara Multiplicity ville funka lite bättre med Vanguard.

;)
« Senast ändrad: 2007-04-13, 12:50:23 by DeadHead »

guest466

  • Gäst
SV: Folk är galna!
« Svar #3 skrivet: 2007-04-13, 18:01:00 »
Hmmm, det där e ganska vanligt. I EVE-Online är det nästan standard med två konton, många sitter och kör två chars samtidigt på samma skärm i windowed mode. Själv har jag 4 konton, varav 3 aktiva för närvarande, och kör nästan alltid två samtidigt. Hur det funkar i Vanguard har jag ingen aning om men att det finns folk som har många konton är inget nytt, en del skillar ju upp chars för att sälja. Vet en snubbe i EVE som hade 14 konton, hade väl lite för mycket pengar kan jag tro, han var faktiskt företagsledare i verkligheten så det verkar troligt.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Folk är galna!
« Svar #4 skrivet: 2007-04-13, 19:56:50 »
Jo, jag vet om att detta har funnits ett bra tag. Men med tanke på vilka maskiner just Vanguard kräver, så har jag mycket svårt att tro att folk sitter o kör två klienter på samma maskin?

Det är ju när det börjar handla om uppemot sex separata datorer samtidigt (eller fler!) som man kan börja undra! :)

Men då handlar det alltså om att tjäna pengar på sitt spelande i första hand, eller?

Galet hur som helst! :)

guest1645

  • Gäst
SV: Folk är galna!
« Svar #5 skrivet: 2008-03-11, 18:24:31 »
Att folk är galna är ingen nyhet. :)

Jag har en WoW-tokig syster som ofta spelar på två maskiner när hon är hemma. Förvisso är den ena hennes sambos, så att hon kör båda samtidigt är för att inte levla ifrån honom...

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Folk är galna!
« Svar #6 skrivet: 2008-03-11, 19:08:47 »
Att folk är galna är ingen nyhet. :)

Jag har en WoW-tokig syster som ofta spelar på två maskiner när hon är hemma. Förvisso är den ena hennes sambos, så att hon kör båda samtidigt är för att inte levla ifrån honom...

Hmm... där sa du nåt... att jag inte har tänkt på det nu när jag har insett att tjat och bönande inte har hjälpt. Jag kan ju faktiskt göra det själv... :)

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Folk är galna!
« Svar #7 skrivet: 2008-03-11, 20:16:00 »
Men DH, kör inte du två burkar när du kör Vanguard? ;)


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

 

Senaste inlägg