Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Brist på blod  (läst 5209 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
Brist på blod
« skrivet: 2007-04-02, 19:24:38 »
Vänner!

För närvarande råder det brist på blod och blodgivare i Sverige. Problemet gäller framförallt storstadsregionerna, men gör sig gällande i hela landet. Av hävd vet vi dessutom att åtgången på blod blir större under storhelgerna, bland annat på grund av en ökad mängd bilolyckor, men även av andra orsaker. I värsta fall kan man tvingas skjuta upp planerade operationer.

Jag uppmanar därför forumsbesökarna att i möjligaste mån höra av sig till närmaste blodcentral för att om möjligt boka en givningstid. Hinns det inte med före helgen så behövs det alltid påfyllning av lagren efteråt.

För mer information och uppgift om närmaste blodcentral: http://www.geblod.nu

Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Brist på blod
« Svar #1 skrivet: 2007-04-02, 20:24:01 »
oooh... det var ju det jag skulle ha gjort runt jul och nyår men som jag glömde bort...  :blush

Utloggad Tahlanos

  • Gameoholic
  • =[OG]=Medlem
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 698
  • mmm.....
    • OG
SV: Brist på blod
« Svar #2 skrivet: 2007-04-03, 07:10:48 »
Får inte  :cry
AVAST CLEARED !

guest1327

  • Gäst
SV: Brist på blod
« Svar #3 skrivet: 2007-04-03, 10:16:07 »
Hmm läste en artikel i någon blaska på sjukan igår.. att man numera kan "tvätta" blodet så att det passar alla, det torde väl råda bot på blodbridst?  Försök ska visst redan inletts på människor med gott resultat.

Utloggad Fawlty

  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 687
    • http://www.oldgents.se
SV: Brist på blod
« Svar #4 skrivet: 2007-04-03, 10:21:16 »
Får inte  :cry

Nä det är ju en av nackdelarna med HIV ;)

"Fawlty no function beer well without."

Utloggad Tahlanos

  • Gameoholic
  • =[OG]=Medlem
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 698
  • mmm.....
    • OG
SV: Brist på blod
« Svar #5 skrivet: 2007-04-03, 10:34:27 »
Får inte  :cry

Nä det är ju en av nackdelarna med HIV ;)

Usch.. nej det hoppas jag att jag slipper... kan jag bara hålla mig ifrån skitiga nålar, väl använda gatflickor så kanske jag klarar mig.
(vet att jag skriver lite förutfattade meningar, men det är det som är meningen)

Har astma och får således inte hjälpa till :(
AVAST CLEARED !

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: Brist på blod
« Svar #6 skrivet: 2007-04-03, 10:38:49 »
Hmm läste en artikel i någon blaska på sjukan igår.. att man numera kan "tvätta" blodet så att det passar alla, det torde väl råda bot på blodbridst?  Försök ska visst redan inletts på människor med gott resultat.


Det stämmer. Positiva forskningsresultat betyder dock inte att det finns i produktion ännu på länge. Dessutom saknar man fortfarande volymen. Lagren ligger på nästan 50% av behovet, så det finns definitivt ett skriande behov av fler givare.
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

guest628

  • Gäst
SV: Brist på blod
« Svar #7 skrivet: 2007-04-03, 17:08:04 »
"Är man och har haft sexuellt umgänge med en annan man - Får inte ge blod"

Fan Ragge detta var ju synd :(


guest563

  • Gäst
SV: Brist på blod
« Svar #8 skrivet: 2007-04-07, 14:01:05 »
 
Citera
"Är man och har haft sexuellt umgänge med en annan man - Får inte ge blod"
:cartman Så...  om man e kvinna och har sexuellt umgänge med en "Annan man" så får man inte lämna blod?...  bäst att alla kvinnor som skall  lämna blod e  trogna..   :D

guest1327

  • Gäst
SV: Brist på blod
« Svar #9 skrivet: 2007-04-08, 00:00:49 »
"Är man och har haft sexuellt umgänge med en annan man - Får inte ge blod"

Fan Ragge detta var ju synd :(


och NÄR hade jag sexuellt umgänge med en man? (SAY NEWER) Desutom har mitt blod inte varit uppe i diskusion. Jag HAR ett ovanligt blod, men pga att jag har en kronisk sjukdom som läkarna kallar för MCTD  (Mixed Conective Tissue Desease) så kan jag inte ge blod förrn de kära tvätt sätten kommer i bruk. Räkan!  jag vet att du skämtar men skämtet var inte roligt.....

Utloggad MabuSE

  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 690
SV: Brist på blod
« Svar #10 skrivet: 2007-04-08, 00:48:24 »
Ja man kanske skulle göra ett besök, lämnade förr i tiden men slutade när jag oftast fick åka därifrån i ogjort ärende när jag hade för dåligt blodvärde av löpträningen,
Jag löptränar ju inte längre så det borde gå bra numer.

guest273

  • Gäst
SV: Brist på blod
« Svar #11 skrivet: 2007-04-10, 17:29:12 »
Ja man kanske skulle göra ett besök, lämnade förr i tiden men slutade när jag oftast fick åka därifrån i ogjort ärende när jag hade för dåligt blodvärde av löpträningen,
Jag löptränar ju inte längre så det borde gå bra numer.

När hunden löper så lämnar den blod lite över allt tycker jag  :hm

Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
SV: Brist på blod
« Svar #12 skrivet: 2007-04-10, 19:41:36 »
Jag får tyvärr inte heller ge blod. Tråkigt men sant. Får se om det ändrar sig i framtiden, i så fall är det go-go-go!
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

Utloggad Bishonen

  • Bloodlord
  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 396
  • Spankin the monkey since 1977
SV: Brist på blod
« Svar #13 skrivet: 2007-04-25, 02:50:59 »
Jag får ge blod.  :banana

Börjar bli dags också. Hoppas att det finns en riktigt snygg T-shirt denna gången.

Det är kul med nålar så till alla ni som får. Hoppa upp på cykeln och åk o lämna.

Försök att få det gjort på en fredag så är man fantastiskt billig i drift (rent alkoholmässigt alltså) hela helgen.  :drink :D :cartman
-I'M IN UR [noun] [verb]ING UR [noun]

 

Senaste inlägg