Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: ställningstagande  (läst 5573 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Moderator
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
ställningstagande
« skrivet: 2007-04-23, 00:08:12 »
Ledaren för WvW skickade detta mess till mig:

WvW söker just nu efter en stark samarbetspartner, OK skulle kunna vara en sådan.
Våra styrkor ser dock ut att vara något utspridda då ni har ert centrum i norr och vi i söder. Men Jag tror att en samarbete skulle gagna oss båda. Tyvärr vill vi då ha en stark allians. Vill ni vara med oss är det bara oss som gäller. WvW har ett halvdant samarbete emd alliansen [UE] ett samarbete som inte givit så mycket än så länge. Så om det här ska fungera föreslår jag att vi avslutar alla övriga llianser och bildar ett trippelvariat mellan [UE] OK och WvW. På så sätt kan vi få ut en bättre samanhållning och behöver inte bry oss om mindre allianser, eventuellt AIE men jag vet inte hur seriös den alliansen är på se2, du har säkert närmare kontakt med vargmannen än mig.


Samtidigt pågår arbetet med att OK ska bli en del av Unueco-alliansen (dvs SSS, HT-E, RIGET, -SE- och REG™).

Vad säger ni, kära kamrater?

Utloggad Raft

  • Old Korean TV-star
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 577
SV: ställningstagande
« Svar #1 skrivet: 2007-04-23, 00:27:14 »
Jag har fullt förtroende för att du Rythm bestämmer det som är bäst för OK.

Min rad i sammanhanget.

guest1468

  • Gäst
SV: ställningstagande
« Svar #2 skrivet: 2007-04-23, 00:42:41 »
Jag förmodar att vi i OK2 väl också ingår i detta ställningstagande. Själv vacklar jag lite för vad som känns bäst, men skulle nog ge en röst åt WwW trots allt. En deltagare av uneco-alliansen skulle kännas lite som att vi var hantlangare åt dom redan befästat stora allianserna. Med WwW kanske vi skulle kunna bygga upp någonting själva. Samtidigt är ju Ueneco en ganska fet allians, och att vara en del av dem skulle ju sannerligen inge respekt, så det är ju inte alldeles ensidigt.


guest611

  • Gäst
SV: ställningstagande
« Svar #3 skrivet: 2007-04-23, 01:36:59 »
Jag känner mig alldeles för ny i detta spel för att förstå och kunna lägga en användbar åsikt i detta ämne.
Nu har mitt stöd vad ni än bestämmer er för!

guest3

  • Gäst
SV: ställningstagande
« Svar #4 skrivet: 2007-04-23, 07:54:42 »
Jag har fullt förtroende för att du Rythm bestämmer det som är bäst för OK.

:stupid

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
SV: ställningstagande
« Svar #5 skrivet: 2007-04-23, 08:22:31 »
Så vi skulle avsluta alla andra allianser till förmån för WvW?
Känns det inte lite klent med bara en allierad? Visserligen verkar WvW vara stora och trygga.... svårt
Jag vet inte så mycket om strategin med allianser men jag hävdar dock att OK 1, 2 & 3 bör ta upp en allians med några som är STORA och kan inge respekt mot KK och MM.
Att ha allianser med allianser under 100 på rankingen känns meningslöst. Hellre en hantlangare där vi kan inge respekt än i toppen där vi ändå är strykhundar.
Vad är WvW's framtisdplaner med alliansen? Vill de ta in fler framöver?

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

Utloggad Tahlanos

  • Gameoholic
  • =[OG]=Medlem
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 698
  • mmm.....
    • OG
SV: ställningstagande
« Svar #6 skrivet: 2007-04-23, 08:30:11 »
Jag har 3st WvW byar runt om mig.. ca 5-6 rutor från mig.. så jag misstänker att jag ligger i deras sektor.
Så man kan hoppas innerligt att vi inte blir deras fiender i alla fall.
Dom ligger mellan 400-650 byinvånar nivå...
« Senast ändrad: 2007-04-23, 08:32:37 by Tahlanos »
AVAST CLEARED !

guest580

  • Gäst
SV: ställningstagande
« Svar #7 skrivet: 2007-04-23, 09:47:38 »
Det tycker jag helt beror på vad våra nuvarande allianser går ut på.
Jag har fått känslan av att de är ganska svaga allianser, och i så fall kan vi gott byta ut dem mot IAPs och ingå i allians med WvW.

Men jag har fullt förtroende för er hurän ni gör :)

guest253

  • Gäst
SV: ställningstagande
« Svar #8 skrivet: 2007-04-23, 15:43:55 »
Påpekande ang. Vargmannen och AIE:

Nu vet jag inte om han finns kvar på S1, men där krossade norröner, götarna och dåvarande mortificares hela AIE och bombade ut Vargmannen från servern. Anledningen är att Vargmannen betedde sig extremt illa både i spelet och på forumet. Rena hot, kränkningar, arrogans och förtal var vardagsmat i hans inlägg och brev. Till slut fick vi nog och gick ut med ett publikt meddelande om att alla som var medlemmar i AIE fick fri lejd om de lämnade alliansen. De som inte gjorde det skulle bombas sönder. Detta gjordes också, då Vargmannen bara fortsatte. När vi avslutade kriget var vargmannen ensam i alliansen med runt 2-3 i befolkning (Sist jag kollade iaf).

Vargmannen står för mig i tvärt kontrast för allt som =[OG]= inte är. Det fanns några rötägg till, men större delen av AIE var väl oskyldiga. Vargmannen körde rent ut sagt sin egen allians i botten, och många medlemmar var inte heller glada på honom då de drabbades själva av hans påhopp och omogna arrogans. Undvik AIE, jag ber er. Men detta är helt upp till er, jag är ju inte med i er allians eller ens på s2. Han kan ju ha lärt sig sin läxa. Jag hoppas det iaf för hans egen skull.

guest611

  • Gäst
SV: ställningstagande
« Svar #9 skrivet: 2007-04-23, 17:00:14 »
Läste nyss på travian forumet att unueco alliansen gick ut i krig mot någon... med SSS och de i förtruppen.

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
SV: ställningstagande
« Svar #10 skrivet: 2007-04-23, 20:16:30 »
AIE låter ju inte så roliga då...

Men med tanke på att våra officiella allianser är ganska tama så känns en allians med WvW inte helt fel. Eller någon annan i samma rang.

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

Utloggad Tahlanos

  • Gameoholic
  • =[OG]=Medlem
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 698
  • mmm.....
    • OG
SV: ställningstagande
« Svar #11 skrivet: 2007-04-24, 08:50:56 »
AIE innehåller endast 1 medlem och det är Vargmannen själv.... så jag vet itne om jag vill kalla han allians ens ;)

Men fortfarande.. jag och ett par till i OK ligger i SE-hörnet där verkar WvW finnas också.

Jag vet inte om våran diplomat skall ha ett möte ihop med våra allierade diplomater i bl.a OK2 och OK3 och kanske ta och kolla vad WvW står för och om dom passar in med våran filosofi.
AVAST CLEARED !

guest168

  • Gäst
SV: ställningstagande
« Svar #12 skrivet: 2007-04-24, 21:13:32 »
En kille i WvW anföll nyss min andra by. Fattar inte riktigt varför dom gör det om dom nu vill ha ett samrabete?. Fast jag tror att dom vore bra att ha som partners.

/Ace

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
SV: ställningstagande
« Svar #13 skrivet: 2007-04-24, 22:06:19 »
Alla i alliansen kanske inte vet vad ledningen planerar? Knasigt annars  :cartman

Hur går det med ställningstagandet? Blir vi vänner?

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

guest168

  • Gäst
SV: ställningstagande
« Svar #14 skrivet: 2007-04-24, 22:23:45 »
Jag kände mig snäll ikväll så jag drog tillbaka mina trupper istället för att mosa honom. Men det var sista gången jag gör det!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Senaste inlägg