Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Rätt låt vann!  (läst 7266 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
Rätt låt vann!
« skrivet: 2007-05-13, 09:28:28 »
The Ark var en riktig kalkon, det kändes ju så fort de drog igång låten, att det här kommer aldrig att gå. Det var för dåligt helt enkelt. Serbien var bäst, och Ukraina var roligast.

Bra vinnnare i år, och alla de som säger att ett östland alltid vinner har ju fel. De senaste fyra (?) åren har ju både Grekland och Finland vunnit.

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Rätt låt vann!
« Svar #1 skrivet: 2007-05-13, 09:47:17 »
Fast det är klart. . . När man tittar på den geografiska spridningen på de länder som kom på placeringarna 1-16  så blir man ju lite orolig.

 1. Serbien.
2. Ukraina.
3. Ryssland.
4. Turkiet.
5. Bulgarien.
6. Vitryssland
7. Grekland.
8. Armenien.
9. Ungern.
10. Moldavien.
11. Bosnien-Herzegovina.
12. Georgien.
13. Rumänien.
14. Makedonien.
15. Slovenien.
16. Lettland.

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Rätt låt vann!
« Svar #2 skrivet: 2007-05-13, 10:52:35 »
Jag har en underlig egenhet att jag alltid gillar frankrikes låtar. De är sannerligen inga vinnarlåtar, men bra brukar de vara. Bäst i år var pojken och flickan (glömt vilket land det var) som spelade trummor och hon körde nån mysko sång. Ja, Serbien var bra också.

Dock fanns det två riktiga highlights som inte var med och tävlade - Lordis inledning rockade hårt och mellanspelet med hårdrock på cello var jäklarimig det bästa mellanspelet jag sett. :hella

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
SV: Rätt låt vann!
« Svar #3 skrivet: 2007-05-13, 11:18:07 »
Serbien är en värdig vinnarlåt. Även jag tyckte Ark lät tamt och inte alls särskilt bra i detta sammanhang. Frankrike var väldigt bra och tyskland som vanligt dålig.

Micki

  • Gäst
SV: Rätt låt vann!
« Svar #4 skrivet: 2007-05-13, 12:13:38 »
Håller helt med, jag har lyssnat på låtarna säkert 300ggr på svt.se innan tävlingarna drog igång och jag hade 2 favoriter. Serbien och Urkraina för att den första är bra och den andra är underhållande till max. Det där gnället om att the Ark skulle kommit högre upp, naee så bra var de inte.

Utloggad Buz

  • Brunkol, mums!
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 469
  • Det enda dåliga med att bli äldre är bakfyllorna
SV: Rätt låt vann!
« Svar #5 skrivet: 2007-05-13, 12:30:59 »
Jag tyckte ju om arkens låt....men deras framträdande är nog inte tillräckligt koko för att uppfattas som det.

Att komma som kille utklädd till tjej är helt ok, det är ju dragshow! Men att komma som kille och vara feminin, njae..funkar inte i många machokulturer (östeurope definitivt, jag är polack och vet vad jag pratar om).

Tror att skulle dom varit tydliga med att det är en show och inte verklighet så skulle d säkert norpat några platser till, men serbien var klart bäst!
/Buz
-----------------------------------------------
404 Not found

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Rätt låt vann!
« Svar #6 skrivet: 2007-05-13, 14:21:25 »
mellanspelet med hårdrock på cello var jäklarimig det bästa mellanspelet jag sett. :hella

Aha!

Var det månne Apocalyptica som spelade? De är förbaskat bra iaf, så om det var dem så missade man ju nåt, helt klart! :)

Utloggad E-doT

  • Old bitter grogghagga
  • Global moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 047
    • www.femuglor.se
SV: Rätt låt vann!
« Svar #7 skrivet: 2007-05-13, 17:08:12 »
Jupp!  :hella

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: Rätt låt vann!
« Svar #8 skrivet: 2007-05-13, 18:10:10 »
Jag gillade Georgien :)
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

guest193

  • Gäst
SV: Rätt låt vann!
« Svar #9 skrivet: 2007-05-13, 18:58:50 »
 :stupid

Utloggad hinken

  • Very Old Bucket
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 492
SV: Rätt låt vann!
« Svar #10 skrivet: 2007-05-13, 23:28:53 »
Nästa år kontrar Turkiet med 4 lesbiska enäggstvillingar utklädda till gnomer som tar hem storsegern varvid Georgien surar ihop och skickar 8 st. cirkusartister med lila hår som vinner osv osv osv..
:doubt

Utloggad Tahlanos

  • Gameoholic
  • =[OG]=Medlem
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 698
  • mmm.....
    • OG
SV: Rätt låt vann!
« Svar #11 skrivet: 2007-05-14, 08:51:17 »
Denna tävling kan slänga sig i väggen.

Tävlingen är ingen musik tävling längre utan snart bara en fråga om att ha flest grannländer.

Dela upp Sverige i 20 länder så vinner vi säkert.

Låten kan vara hur kass som helst, är det bara ett grannland så får den i alla fall 8 poäng.
AVAST CLEARED !

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Rätt låt vann!
« Svar #12 skrivet: 2007-05-14, 09:27:38 »
 :stupid

Då jag inte såg den här tråden innan jag hann skriva i en annan så klistrar jag in samma text här med vissa tillägg. (jepp, idag är jag lat.)

Jag tyckte inte det var något särskilt med Serbiens låt... en helt ok låt dock. Men jag ser ju hellre den som vinnare än Ukrainas teletubbie. Lordis masker förra året var helt ok för det kändes ändå som att de fyllde en funktion då det är ett etablerat band sedan länge och att de har alltid sett ut så. Men att klä ut sig till en teletubbieliknade varelse och sen sjunga en låt om att dansa... jag ser inte sambandet. Dessutom verkade det mest vara en orsak till att få så mycket uppmärksamhet som möjligt. Det här året var det ju tävling i freakshow. (Främst under semifinalen.)

När det gäller Sveriges placering så sa jag redan när dom vann att vi ska vara glada om vi slipper kvala. Personligen anser jag att är man inte beredd att direkt efter den svenska finalen åka ut i europa för att promota sig och låten, då ska man inte heller ställa upp. Se på Martin Stenmarck... han struntade också i det. Carola däremot rusade iväg och visade upp sig och låten.

Dessutom så är ju Sverige ett av de sista länderna att utse sin låt... då är det egentligen bara dumt att inte ta reda på de andra ländernas bidrag innan man väljer fram sitt egna... så att man vet vilka låtar man har att slåss mot så att man kan välja en värdig motståndare. (Christer Björkman har ju coachat andra länders melodifestivalarrangörer under hösten och visste vilket motstånd vi skulle möta. Han hade ju inte heller fel när han sa inför den svenska finalen att om vi är smarta så skickar vi en ballad. Och vad gick och vann i ESC? Jo, en ballad.)

För att inte bara klaga så tyckte jag att Vitryssland (6), Finland (17), Frankrike (22), Tyskland (19) och Georgien (12) hade riktigt bra låtar.

Micki

  • Gäst
SV: Rätt låt vann!
« Svar #13 skrivet: 2007-05-14, 13:30:37 »
Lordis masker förra året var helt ok för det kändes ändå som att de fyllde en funktion då det är ett etablerat band sedan länge och att de har alltid sett ut så. Men att klä ut sig till en teletubbieliknade varelse och sen sjunga en låt om att dansa... jag ser inte sambandet.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Verka_Serduchka
http://www.aftonbladet.se/vss/rss/story/0,2789,1068003,00.html

Andrej började uppträda som Verka redan i början av 1990-talet i TV-programmet KVN. Han är väl som svenska Babbsan eller något :cartman

guest1464

  • Gäst
SV: Rätt låt vann!
« Svar #14 skrivet: 2007-05-14, 13:43:10 »
Schlagern slog än en gång ett slag för gaykulturen Europa över.

"Lesbisk kampsång" och "Transa som dansa" var ju knappast otippade.

Stor underhållning var det iallafall! Mer medelålderspojkband och chicka flygvärdinnor/stewards åt folket!

 

Senaste inlägg