Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Kan det vara Windows som spökar?  (läst 1611 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
Kan det vara Windows som spökar?
« skrivet: 2007-08-26, 19:50:26 »
Jag har den senaste tiden börjat få ett bekymmer med Ventrilo som inte kan spara lösenord eller ngt annat utan istället ger mig felmeddelandet "Unable to write INI file". Det har varit lätt avhjälpt iom att jag bara gått in och skrivit lösen vid varje inloggning och jag har inte brytt mig om någon ominstallation eller liknande.
Idag skulle jag dock installera demot till World in Conflict och får, när jag försöker starta spelet, en meddelanderuta med texten "try-n-die" i det blåa färltet och texten "Kan inte skriva licensinformation." varpå det är omöjligt att komma igång med demot. Jag har sökt en del på nätet och komit fram till att just WiC-demot har en MASSA problem, men såvitt jag kan se ingen med samma bekymmer som jag har.

Min fråga är nu: Kan det vara så att det är någon inställning i själva Windows som har buggat ur eftersom jag inte kan skriva filer i 2 separata program? Om så är fallet vill jag naturligtvis veta det asap så att jag kan ha datorn i topptrim (:doubt) till WCL.
Finnes det månne någon annan lösning på mitt dilemma? Kan det bero på låsta portar i brandväggen?
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: Kan det vara Windows som spökar?
« Svar #1 skrivet: 2007-08-30, 13:06:30 »
Bump! Ingen som har en aning om vad problemet kan vara? :help
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

guest319

  • Gäst
SV: Kan det vara Windows som spökar?
« Svar #2 skrivet: 2007-08-30, 13:24:26 »
Börjar det bli fullt på någon hårdisk? Det kan i sådant fall ge upphov till skumma problem...

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Kan det vara Windows som spökar?
« Svar #3 skrivet: 2007-08-30, 13:26:55 »
...eller rättighetsproblem i Windows. Loggar du in som administratör på datorn?

Kolla även denna tråd:

http://www.ventrilo.com/forums/showthread.php?p=82520

 

Senaste inlägg