Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Warhammer online  (läst 21306 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest1327

  • Gäst
SV: Warhammer online
« Svar #45 skrivet: 2008-03-07, 17:07:47 »
Hmm misstänkt likt ett anna spel.
Har nog inte fattat galoppen ännu, men det tar sig väl, sa mordbrännaren

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
SV: Warhammer online
« Svar #46 skrivet: 2008-03-07, 18:10:14 »
Grafikmässigt så är det likt wow men kör lite public quest så fattar du skillnaden. Tänkt dig sen stora slag där man ska ta över en borg eller liknande.
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

guest1327

  • Gäst
SV: Warhammer online
« Svar #47 skrivet: 2008-03-09, 23:42:33 »
Ja det var fanken så rörigt i början, men jag fattade galoppen efter et tag, så idag maxade jag reputation. och faktiskt var det nog jag som dodade den trehövdade hydran 3 ggr. Det tog ett tag innan jag begrep public questarna, men nu så..

Lagg i spelet är ju i det närmaste obefintlig. och spela tjej (prunis varning)   ja rumpan e snygg :)
Fast gubbarna i Vanguard är mycket snyggare.  MEN jag tycker nog att gubbarnas utsende inte betyder att spelet är bra
Nå WAR är likt Wow, JA! grafiskt. MEN det är stora skillnader i hur man spelar.
sen är det ju karaktärer från samma spelsystem så kanske däför att det känns igen.

Jag tänker ge detta spelet en vecka till, sen tetar vi det andra :)  (ett tag)

Utloggad Johnny Hazard

  • Moderator
  • The God of posting
  • *****
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Warhammer online
« Svar #48 skrivet: 2008-03-10, 00:16:57 »
sen är det ju karaktärer från samma spelsystem så kanske däför att det känns igen.

Nu förstår jag inte? Samma spelsystem? :hm Warhammer bygger ju på ett helt eget regelssytem och värld, att båda innehåller orcher, svartalver, dvärgar osv beror ju på att dessa raser är vedertagen praxis sen de första rollspelsmakarna sneglat på Tolkien för länge. WoW's värld är ju lite nice and cousy, medans WH är onda RIKTIGT onda och de goda, tja är mindre onda men lika grymma.  Men nu kanske jag trog i väg lite...


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: Warhammer online
« Svar #49 skrivet: 2008-03-10, 08:13:19 »
Håller helt med JH angående beskrivningen av WH värld. Grym, ond och smutsig.
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: Warhammer online
« Svar #50 skrivet: 2008-03-27, 21:11:46 »
Om man vill in i beta så kan man kolla här!

http://www.discshop.se/shop/ds_produkt.php?id=67067
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Warhammer online
« Svar #51 skrivet: 2008-03-28, 13:46:59 »
och nu blev releasen uppskjuten till hösten 2008. . .

Ah, lika bra det, för då har man ett alternativ om conan visar sig suga apb*lle :)

guest1327

  • Gäst
SV: Warhammer online
« Svar #52 skrivet: 2008-03-28, 22:10:03 »
och nu blev releasen uppskjuten till hösten 2008. . .

Ah, lika bra det, för då har man ett alternativ om conan visar sig suga apb*lle :)

Det ju vara för att jag klagat som fanken på själva spelupplägget. skrev ett riktigt surt brev om att ett spel ska vara roligt. och det är det inte som det varit, Att gubbarna ser ut som Wow skiter jag i, för det är ju trots allt inte så mycket att ändra på där, de ska se ut så helt enkelt, men det fanns annat att klaga på och det har jag gjort. Vi får se om de svarar mig på sista brevet.

Jag är nog inte ensam om klagomålen, vad tycker du själv Looser?


Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
SV: Warhammer online
« Svar #53 skrivet: 2008-03-28, 23:30:29 »
Det är ju så ragge att alla spel passar inta alla. Jag kan bara säga att jag tycker hela spelet är riktigt kul. Det passar min spelstil precis fast jag vet att jag kommer inte kunna köra det eftersom jag är ute för sällan. Alla hinner springa ifrån mig precis som i WoW. Det är svårt att göra ett fantasyspel som igentligen bygger på samma ide. Dom första Warcraftspelen bygger ju lite på dom gamla warhammerspelen. Jag gillar speliden med stora gillen som kan ta över och försvara fästningar, publicquesten är helt underbara specielt om man är ett gäng gubbar som pratar över TS. RvR ( Realm vs Realm ) områdena är skitroliga, vill man banka på motståndar-sidan så springer man bara till ett specielt område, går med i en grupp så att man får alla buffar och krigar utav bara sjutton. Sen har man dessutom alla personliga quests där området som uppdraget finns i är markerat av en röd cirkel. Det var länge sen som jag var betatestare på ett spel som det har varit så lite lagg på. Allt flyter på fint hela tiden. Hm nu kan jag inte skylla på lagg längre. Jag drog upp 4 gubbar till lvl 12 och det var hyfsat lätt. Kör man mycket public så får man dessutom rätt bra belöningar. Det ska bli intressant och se vilka raser dom satsar på när dom startar servern igen. Fast jag var lika förtjust i WoW när jag testade det. 
« Senast ändrad: 2008-03-28, 23:32:01 by Looser »
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

guest1327

  • Gäst
SV: Warhammer online
« Svar #54 skrivet: 2008-03-28, 23:48:02 »
Jo public questarna är väl ett nytt drag, som är kul och realm vs realm är ju beprövat i Dark age of Camelot.
Men det känns ändå inte som det kan dra till sig de stora massorna. vi får väl se, jag kan ju ha fel :)

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
SV: Warhammer online
« Svar #55 skrivet: 2008-03-29, 08:35:40 »
Anledningen till att jag bokar AoC förutom att vi är rätt många som kommer köra det är det kommer bli en väldigt låg ålder på Barnen i Warhammer. I alla fall på Europaservarna. Vem vill bli gankad av en osnuten fjortis eller ännu värre en 10 åring som inte ens kan engelska. Det räcker med dom gångerna man är ute och spelar BF 2. Conan känns mer som ett vuxenspel och kanske passar oss bättre.
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

Utloggad Johnny Hazard

  • Moderator
  • The God of posting
  • *****
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Warhammer online
« Svar #56 skrivet: 2008-03-29, 09:57:38 »
Grävde fram min gamla beta-inbjudan till WHO, men då jag glömt mitt pwd och deras lösenordsåterställare aldrig funkade då så sket jag i spelet. Nu när jag satt å var uttråkad för AoC var nere för patchning (4 jävla timmar!), så lyckades jag äntligen få ned beta-klienten. Men har de stängt ner betan igen?

edid: Fan stvar som en krata! :p
« Senast ändrad: 2008-03-29, 11:35:57 by Johnny Hazard »


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

guest1327

  • Gäst
SV: Warhammer online
« Svar #57 skrivet: 2008-03-29, 09:58:31 »
Jo vi väntar på nästa fas

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
SV: Warhammer online
« Svar #58 skrivet: 2008-03-29, 19:43:56 »
Försök att testa då hazzard. Snacket på forumet är att det lutar åt Dvärg/Grönskinn. Det var det när jag började betatesta. Det var defenetivt dom roligaste raserna att köra.
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

guest1327

  • Gäst
SV: Warhammer online
« Svar #59 skrivet: 2008-03-29, 23:20:40 »
Ja för katten, var med o testa..

 

Senaste inlägg