Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: CoD 4  (läst 19164 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad u.f.o

  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 326
SV: CoD 4
« Svar #15 skrivet: 2007-11-12, 19:56:56 »
 :D BRA TEMPO  :pistols  :pistols  :pistols  :drink HAR BARA SPELAT I 2 TIM MULTI

Tycker det verkar kul :banana

guest1511

  • Gäst
SV: CoD 4
« Svar #16 skrivet: 2007-11-13, 17:46:51 »
Tussilago, funkar inte ASE att browsa med?
http://www.udpsoft.com/eye/doc.html

Utloggad tussilago

  • Youngblood
  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 972
SV: CoD 4
« Svar #17 skrivet: 2007-11-13, 17:57:52 »
ASE är ju något som sedan länge har fallit bort bland glömskans skuggor. Oftast ligger det på utvecklarna till dessa fristående program att se till att de fungerar tillsammans med nya spel. Enligt deras egen hemsida så har de bara stöd för CoD2 och United Offensive. Förhoppningsvis kommer de själva med en uppdatering som fixar detta. Tyvärr ser det inte ut som att Xfire fungerar så bra med CoD4 heller, det kommer in rapporter om att anslutningen avbryts några sekunder efter att man har startat och att spelet låser sig. Även dessa buggar fanns med i föregående spel och jag skulle inte lägga något större hopp i att de kommer att fixa detta inom en snar framtid.
I was born for the storm, and a calm does not suit me.

Utloggad Hellacopter

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 157
    • Speedfreaks
SV: CoD 4
« Svar #18 skrivet: 2007-11-13, 20:59:52 »
Har nu börjat spela SP jag tycker det är bra. Stör mig dock på att jag inte kan stänga av bakgrundsmusiken, någon som vet om det ö h t går? Har googlat men inget hittat...:hm
För att skapa musik krävs en bra musiker, för att "spela" hiphop behövs bara en dåligt uppväxt

Utloggad tussilago

  • Youngblood
  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 972
SV: CoD 4
« Svar #19 skrivet: 2007-11-13, 22:48:25 »
En quote från supportsidan "In order to disable the game’s music, you must reduce the Game Volume setting in the Options menu. However, this will also reduce the volume of the game’s sound effects". Det finns alltså, i dagens läge, inget sätt att stänga av musiken på än att stänga av allt ljud.
I was born for the storm, and a calm does not suit me.

guest466

  • Gäst
SV: CoD 4
« Svar #20 skrivet: 2007-11-17, 22:38:03 »
Har kört detta lir sen det släpptes. Fastnade i SP delen där man som SAS prickskytt ska försvara sig med kaptenen som är skadad i benet just när man når extraction zone och sätter ut en massa claymores. Helt vansinnigt omöjlig självmordsnivå på det där... men grafiken är helt underbar. Inte i klass med CRYSIS men ändå riktigt bra.

MP är riktigt kul. Inte så mycket taktik som någon sa men det beror på hur man spelar och vilka man spelar mot, vissa är ju helt galet bra så man undrar om dom röker crack eller nått. Fuska vet jag inte om någon gör men ibland undrar man ju, så bra är vissa. Eller dom kanske sitter för mycket framför datorn bara. :)

Om någon slänger upp en server är jag gärna med o spelar i mån av tid.  :D

Utloggad Hellacopter

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 157
    • Speedfreaks
SV: CoD 4
« Svar #21 skrivet: 2007-11-17, 22:52:11 »
Fastnade i SP delen där man som SAS prickskytt ska försvara sig med kaptenen som är skadad i benet just när man når extraction zone och sätter ut en massa claymores. Helt vansinnigt omöjlig självmordsnivå på det där...

Ett tips för de som inte kommit dit ännu, byt ut pistolen mot något mer potent innan ni kommer dit. En AK-47:a duger bra... :)
För att skapa musik krävs en bra musiker, för att "spela" hiphop behövs bara en dåligt uppväxt

guest466

  • Gäst
SV: CoD 4
« Svar #22 skrivet: 2007-11-17, 23:05:57 »
Det är ungefär det problemet jag sprang på. Bytte pickan mot en MP5a men den räcker helt enkelt inte till, hittade sen en G3a men har inte tillräckligt med ammo till den. Att springa ut och knycka en AK är garanterat självmord i det läget jag nu är så det är nog bara o bita i det sura o starta om den banan för jag får slut på ammo varje gång.  :urrk

Utloggad Hellacopter

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 157
    • Speedfreaks
SV: CoD 4
« Svar #23 skrivet: 2007-11-17, 23:11:11 »
Jag bytte bort pickan mot en AK-47 med granattillsats efter jag tagit skottet mot "busen" innan jag kom till tivolit och hade tur att jag fick många bulor på köpet... :supporter
För att skapa musik krävs en bra musiker, för att "spela" hiphop behövs bara en dåligt uppväxt

Utloggad tussilago

  • Youngblood
  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 972
SV: CoD 4
« Svar #24 skrivet: 2007-11-18, 02:35:43 »
Ett tips för den delen sambuca är att du lägger ut både claymores och c4 lite här och där innanför staketet bland bilarna. Gör detta innan anfallen börjar och spring sedan bort mot det hållet som gubbarna verkar komma ifrån. Alltså rakt fram, förbi staketet och sen vänster in mot återvändsgränden. Det finns en liten gång in till höger som du kan stå och gömma dig vid ett tag. Sedan kan du kliva ut och skjuta alla i ryggen och när helikoptern anländer så smäller du av all c4 som du lagt ut och springer snabbt förbi alla och hämtar din polare. Se upp för hundarna också.
I was born for the storm, and a calm does not suit me.

guest628

  • Gäst
SV: CoD 4
« Svar #25 skrivet: 2007-11-18, 11:47:05 »
Krävande spel för datorn?

Utloggad Hellacopter

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 157
    • Speedfreaks
SV: CoD 4
« Svar #26 skrivet: 2007-11-18, 12:08:27 »
Jag spelar på en Athlon X2 +4200, 4 GB RAM och ett ATI RX1950Pro 256 MB PCIe under 64 bit Vista. CoD4 är ställt på bästa grafik medan ljudet är sänkt till 22 KHz. Det flyter alldeles utmärkt, har inte hoppat till en enda gång än så länge... :)
För att skapa musik krävs en bra musiker, för att "spela" hiphop behövs bara en dåligt uppväxt

Utloggad u.f.o

  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 326
SV: CoD 4
« Svar #27 skrivet: 2007-11-19, 14:27:17 »
 :pistols jag spelar en del mp .har spelat på danish elitfighters (tror den heter så)
men igår laggade det som f****
någon som vet bra servrar
har bara spelat teamdeathmatch  vet inte vad dom andra går ut på :pistols

guest466

  • Gäst
SV: CoD 4
« Svar #28 skrivet: 2007-11-19, 21:52:59 »
Har spelat en del på KSK clan server (minns inte exakta namnet men dom heter KSK). Laggar inte och det är en stor server med plats för många.

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
SV: CoD 4
« Svar #29 skrivet: 2007-11-20, 04:32:27 »
Hur bra är det i multiplayer? Hur många kan vara på banan?

 

Senaste inlägg