Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: CoD 4  (läst 19159 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest466

  • Gäst
SV: CoD 4
« Svar #30 skrivet: 2007-11-20, 09:05:18 »
Har sett servrar upp till 32 pers. Spelas ofta i högt tempo ibland mycket rushande men det beror mycket på vilka som spelar såklart.

guest1583

  • Gäst
SV: CoD 4
« Svar #31 skrivet: 2007-11-21, 19:35:52 »
Köp detta spel!!! så fett nice.. men har ju redan klarat det :p tog bara 6 timmar  :tease

Utloggad tussilago

  • Youngblood
  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 972
SV: CoD 4
« Svar #32 skrivet: 2007-11-21, 19:53:24 »
Måste nästan säga att den enda nackdelen med spelet är att singleplayer tar slut. Tyckte att multiplayer var kul ett tag med tempot och upplåsningar, dock försvann känslan för det rätt fort.
I was born for the storm, and a calm does not suit me.

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
SV: CoD 4
« Svar #33 skrivet: 2007-11-22, 00:19:16 »
Tussilago, förklara...

Utloggad tussilago

  • Youngblood
  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 972
SV: CoD 4
« Svar #34 skrivet: 2007-11-22, 15:48:30 »
Det känns som en billig knock-off på spel som redan finns. Det enda som, i mina ögon, gjorde spelet värt att köpas var just singleplayer delen. Du sitter i en helikopter och väntar på att bli nedsläppt i stridens hetta, du smyger runt som en prickskytt och letar efter det perfekta läget för ett skott eller så tar du dig fram med din grupp för att rädda en strandsatt pansarvagn. Alla singleplayer-scenarion erbjöd adrenalinfyllda strider där du kämpar med dina lagkamrater för att uppnå ett visst mål. CoD4 urskiljer sig verkligen från sina konkurrenter när det gäller just singleplayer.

När man väl har klarat av dessa scenarion så dyker man in hoppfullt in i multiplayer delen för att se om även denna håller måttet. Till en början så är det kul med tempot och de små kartorna. Du hinner knappt gå en meter efter spawn utan att ramla in i en strid, vilket erbjuder ett tempo som många spel saknar. Jag har som mest testat "Headquarters" och "Search & Destroy" där det första tycks vara roligare. Dock blir det för lite teamplay och istället för att gemensamt försöka uppnå ett mål så springer alla runt som vilsna möss och försöker klara allt själva. Det är ingen som skyddar bombmannen i S&D och det verkar inte heller vara någon/några som gör några större försök i att hålla ihop i HQ. Det känns som om det saknas någon eller något som talar om vad alla ska göra eller ger direktiv om vilket håll alla ska bege sig. I BF2 så har man commandern för denna rollen och det är sällan som någon vägrar axla den, även i public.

Du kämpar oavbrutet för experience och för att låsa upp vapen eller perks. Även detta är något som funnits i Battlefield-serien under en längre tid och som enligt mig gör större skillnad även där. Man upptäcker efter ett antal upplåsningar i CoD4 att man fortfarande klarar sig bättre med standardvapnen så som m16, ak47 eller m4. Man klarar sig minst lika bra utan dessa extra perks som 2 rpgs, lite fler granater eller förmågan att kunna skjuta någon efter att du själv blivit "dödad". I BF2 gör även upplåsningarna en markant skillnad, du klarar dig mycket bättre med en G3 än vad du gör med en m16. Dessutom har du roliga fordon i BF2 som även gör stor skillnad i vem som vinner.

Något annat som får mig att absolut avsky multiplayer i CoD4 är in-game browsern. De har aldrig lagt ner någon större energi i deras tidigare spel på att utveckla denna för att konkurrera med exempelvis BF2 eller Steam. Det fungerar inte att lägga till en server i favoriter, du kan inte söka efter ip eller dylikt och den ser riktigt förjäklig ut. Det känns som om dom lagt ner massor av energi på att skapa ett grymt singleplayer spel och sedan i all hast spottat ut något halvdant multiplayer-tillägg bara för att det i dagens läge nästan är ett krav för att någon ska lägga ner sina penger på ett spel. I mina ögon så håller alla BF spel en högre klass en CoD4 när det kommer till multiplayer.
I was born for the storm, and a calm does not suit me.

guest308

  • Gäst
SV: CoD 4
« Svar #35 skrivet: 2007-11-29, 08:20:25 »
Har just införskaffat spelet, och det är ju underbar grafik.
Tyvärr som med alla andra CoD spel tar ju singelbanorna snart slut, så jag hoppas det släpps flerbanor snart.
Multiplayerbanorna tycker jag är för små, så det blir som någon annan skrev svårt att ha någon strategi.
Annars är det ett mycket bra spel. :thumb

Utloggad Zyrran

  • Old fumper!
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 479
SV: CoD 4
« Svar #36 skrivet: 2007-11-29, 13:10:25 »
Grafiken är super, bra flyt och skitkul!
Lite samma som med alla CoD....kuta - skjuta...finns bara en väg att ta. Men fortfarande barnslig kul  :thumb
Blev helt galet såld på det första uppdraget på båten, kör på 22" skärm å hela jag blev fasen sjösjuk  :cartman

Kör på en 2,4 Quad, 4 gig ram, 768mb GTX8800, flyter grymt....men burken blir riktigt varm efter lite pangande. Borde kanske titta på lite bättre kylning tror jag  :hm
Cake or Death?


Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: CoD 4
« Svar #37 skrivet: 2007-11-29, 19:14:03 »
Måste gå emot strömmen och göra tumme ned. Iofs har jag bara testat demon, men det är ju samma stuk som i föregångaren men i moderntid. För mycket konsolvarning för min smak och ingen realism. För skalla man kallat det ett arkadspel. Håller mig nog till GRAW o GRAW2 o BF2 ist.


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Hellacopter

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 157
    • Speedfreaks
SV: CoD 4
« Svar #38 skrivet: 2007-11-29, 19:18:52 »
För mycket konsolvarning för min smak och ingen realism.

Försök gå igenom singleplayer i "Realistic" och se hur långt du klarar dig. :camper
För att skapa musik krävs en bra musiker, för att "spela" hiphop behövs bara en dåligt uppväxt

guest308

  • Gäst
SV: CoD 4
« Svar #39 skrivet: 2007-11-30, 15:04:34 »
Har precis läst mig till att dom knåpar på en 1,3 patch. Är det någon som sett om det kommer flera singelplayer banor :hm

Utloggad u.f.o

  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 326
SV: CoD 4
« Svar #40 skrivet: 2007-12-03, 14:08:51 »
 :pistols Har spelat på en server som kör med Rvs style  :thumb man spawnar inte om förrän ett lag har vunnit, kör bäst av 10 matcher sedan kart byte och så vidare.
Dom körde med hard core(ingen minimap för att kunna se fi mm)
Tyckte det var riktigt kul

här hittar man servrar,spelare mm http://www.gametracker.com/search/?sort=rank.asc&per_page=25&page=1&search_by=name_ip&query=&game=cod4&loc=SE&x=38&y=13

nordic allstars kör med det läget

testa om ni inte redan har det  :D

vet någon vad spelläget heter så man kan söka lättare efter rätt servrar

guest466

  • Gäst
SV: CoD 4
« Svar #41 skrivet: 2007-12-13, 14:15:59 »
Jag spelar bara 'Hardcore' mode. 'Search and Destroy' och 'Sabotage' är de roligaste speltyperna, tycker jag.  :D

guest1583

  • Gäst
SV: CoD 4
« Svar #42 skrivet: 2007-12-13, 23:15:40 »

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
SV: CoD 4
« Svar #43 skrivet: 2008-01-28, 09:03:30 »
Så - då har mn spelat igenom singel-delen! (på väldigt lätt nivå ska tilläggas)!
Spelet är utan tvekan det snyggaste jag sett av denna typen av spel. Grafiken och kännslan är enorm, då det verkligen är intensivt. Det slår GRAW med hästlängder, och BF´s grafik utan att blinka. Har som snabbst varit inne och testat multidelen, och hamnade på en Free-for-All server, vilket sög rumpa!
För liten karta - för mycket folk, riktigt tråkigt.
Ikväll ska jag testa en annan typ av lir, så får vi se.
Fördelen är väl den att detta kan alla spela, utan en massa träning, och hur vida det blir ett bra spel taktiskt sätt, är väl som vanligt bara upp till de som spelar.
Men grymmt - jepp, och att köra singelversionen när man är sniper i Tjernobyl är det grymmaste jag gjort i ett spel utan jämnförelse. Att bli lotsad av en "skotte" mellan de radioaktiva områdena, smyga förbi fi, gömma sig i hus, under billar, ligga och plocka folk på grymmt långt håll är sjuk skoj!

DD



Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: CoD 4
« Svar #44 skrivet: 2008-01-28, 11:04:51 »
Ett typiskt DD spel alltså.
Ligga och trycka i ett hörn med sniperbössa!
CAMPER

;)
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

 

Senaste inlägg