Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: GW2-tråden!  (läst 277283 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #585 skrivet: 2012-02-20, 19:33:35 »
Som ett tillägg, MikeB är ingen GW-spelare och det var inte många månader sedan han på TWIMMO (This Week In MMO) var ganska ointresserad.

Såg nyss när han vandrade genom Divinitys Reach och OMFG!!! den staden är stor, snygg och full av folk som står och pratar om saker och ting. Jag kommer inte kunna lämna städerna ens en gång...

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: GW2-tråden!
« Svar #586 skrivet: 2012-02-20, 19:48:21 »
"Wow......................

Looks like I'll be canceling both my World of Warcraft and Star Wars the Old Republic subscriptions when this game comes out."


Haaahaha!

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #587 skrivet: 2012-02-20, 22:59:25 »
Jag lovar, detta är sista länkarna för idag! En kort sammanfattning av vad man kan göra med ett guild i GW2:
http://www.guildwars2guru.com/guild-wars-2-news/guilds-in-guild-wars-2/

Hur ArenaNet försökt få bort irritationen över server-kö:
Citera
When there's too much traffic on one server, your character will be temporarily sent to a different server. Once you've reached the front of the queue, you'll be asked if you want to transfer back to your original server, and voila: home, sweet home. Any progress made on the overflow server will be carried back to the home server, so you can even be productive while you're waiting in a queue.

I kort, man kommer inte kunna spela med sina kompisar innan man kommer till hem-servern, men man kommer i alla fall in i spelet och kan göra någon lite quest eller fixa med crafting eller ordna sin inventory.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: GW2-tråden!
« Svar #588 skrivet: 2012-02-20, 23:26:07 »
:eager

Det enda negativa jag hittat var oro för prestanda på Kotaku:
Citera
There's plenty of work to be done
As much as I would love to be able to plunge right back into the world of Tyria, ArenaNet still has plenty of work ahead of them before Guild Wars 2 is ready for launch.

Specifically they need to iron out the game's performance issues. I played on my powerful desktop PC and a capable gaming laptop, both of which struggled with the game on anything other than the lowest graphics settings. Cranking up the quality resulted in horrid frame rates, and massive world versus world battles between dozens of characters caused both systems to slow to a crawl. ArenaNet just needs to fine tune the game's engine, finding the right balance between beauty and playability.

Once they get that taken care of and iron out the sort of tiny bugs and glitches that plague any MMO beta, they'll be on the path to releasing what could be one of the greatest massively multiplayer online role-playing games the genre's ever seen. It's got the looks, it's got the mechanics, and most importantly, it's got the giant gaping hole in the ground I've learned to love.

Looking good! :thumb
« Senast ändrad: 2012-02-20, 23:28:48 by Pruneboy »

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #589 skrivet: 2012-02-21, 10:01:52 »
Läste hans text också, och det har väl varit ett av de största oros-momenten för min del eftersom maskinen har några år på nacken.
MikeB (igen) pratade om det i en video och berättade vad han själv har (RAM är inte så viktigt i frågan, att han har så hög är på grund av att han jobbar med att skapa videos):
Graffe: HD5770 ATI
CPU: I7 920
18 GB RAM
Utan FRAPS igång så har han 55-60 frames i GW2. När han spelar Mass Effect 3 demot ligger det på 70 frames. Och ska man se till de videos han lagt upp så har han grafiken högt ställd och han berättade att det är 55-60 oavsett 720/1080 upplösning.

Det som är lite deprimerande med det som kommit ut från denna betan är hur mycket som inte verkar vara helt färdigt... Inte för man upplevde så mycket buggar, men det verkar vara en hel del områden som behöver mer putsning. I gengäld får man tid att jobba upp sina HoM-poäng och spara ihop till en bättre rigg.



Mesmer med tvåhandssvärd is looking good...
http://youtu.be/9V6Ckj6--Z0

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #590 skrivet: 2012-02-21, 11:22:17 »

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: GW2-tråden!
« Svar #591 skrivet: 2012-02-21, 12:51:23 »
 :lolabove

Så självklart! :thumb

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #592 skrivet: 2012-02-21, 16:22:12 »
Det finns såklart många orsaker till att inte vilja spela GW2, men jag tror denna tar priset...
Citera
Unfortunately, having someone threaten to steal an idea for a race from a race in my childhood imaginary universe, then have that (corrupted) race idea show up in a big box game after I was homeless and lost all the evidence makes me not want to give them any money.

I wish Rift or SWTOR would get their act together in pvp. GW2 sure sounds innovative and fun but knowing that something was stolen, even if I can never prove it... well, I just start to wonder where and who they stole the rest of their "innovative" ideas from.

Not that people would think Sylvari were so innovative if they realized the race had been invented by a child over a decade ago and stolen by a peeping tom who gave the idea to someone else to be put in their game.

Jag tror dock inte ArenaNet stal idén till Sylvari, processen att få fram deras utseende (och plantfolk som begrepp är ett antal tusen år gammalt) finns väl beskrivet i ett blogginlägg från förra eller förrförra året. ;)

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: GW2-tråden!
« Svar #593 skrivet: 2012-02-22, 08:22:56 »
Kan man få be om en kort lista på 3-5 "måste-se-filmer" nu när röken lagt sig efter presshelgen? Jag har lite svårt att sålla bland alla outlets... Jag tänkte något i stil med: Du ska spela GW2 därför att...

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: GW2-tråden!
« Svar #594 skrivet: 2012-02-22, 10:19:54 »
Du ska spela GW2 därför att...

...det är (läs: kommer att bli!) bättre än allt annat på marknaden. ALLA förhandsrapporter talar unisont om samma sak. Ett sådant makalöst, ensidigt positivt bemötande har jag aldrig tidigare varit med om för ett mmo. Och det är ffs gratis att spela när du väl köpt spelet!

Vill du se fler filmer för att du fortfarande inte är övertygad Prunis, eller är det för att du vill visa andra personer spelets beträfflighet? :D ;)

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
SV: GW2-tråden!
« Svar #595 skrivet: 2012-02-22, 13:43:07 »
Jag tror att det blir riktigt bra, även om jag är säker på att det är minst lika mycket hajp här som alltid vid releaser.

Hade jag fått önska, hade jag dock lagt till "riktiga raidinstanser" (8-10-man) och tillgängliggjort epic/legendary-gear där, via drops och questar, men det är ju mina högst privata önskemål. :)

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: GW2-tråden!
« Svar #596 skrivet: 2012-02-22, 14:40:23 »
Blir väl som vanligt att man blir lämnad på en låg lvl :cry
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: GW2-tråden!
« Svar #597 skrivet: 2012-02-22, 15:13:48 »
Blir väl som vanligt att man blir lämnad på en låg lvl :cry

Fast det gör ingenting i Guild Wars 2, pga sidekick systemet. Ännu något som gör att spelet kommer att äga fullständigt, hur skeptisk vissa än är! ;)

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: GW2-tråden!
« Svar #598 skrivet: 2012-02-22, 16:57:10 »
Blir väl som vanligt att man blir lämnad på en låg lvl :cry

Japp, och så kommer DLL och Formy att lessna på att dra upp oss noobs till öknen.  :cry

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 ;)


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #599 skrivet: 2012-02-22, 17:16:35 »
Blir väl som vanligt att man blir lämnad på en låg lvl :cry
Och med insta-travel så lär du nog kunna locka till dig OGare snabbt som attan. :D


Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Senaste inlägg