Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: GW2-tråden!  (läst 277279 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #810 skrivet: 2012-06-24, 00:26:13 »
Dels har man ett gäng grundfärger, men som sagt, de droppade relativt frekvent.


Sent from my iPhone using Tapatalk

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #811 skrivet: 2012-06-25, 12:40:08 »
Jag bumpar upp infon om hur man får tag i och laddar ner beta-klienten inför onsdag:
Citera
Download Instructions
In order to participate in the beta, you will need to download and fully update the game client, as detailed in the steps below. We recommend that you begin downloading the client as soon as possible so you are ready for the upcoming event beginning this Friday at noon PDT (GMT -7).
During this beta there is no installer, so use these directions to manually download and copy Guild Wars 2 to a folder on your hard drive.
Download the Guild Wars 2 executable file. If prompted, be sure to click “Save” or "Save As,” not “Run”.
Copy the executable file from the location where you downloaded it, typically your Downloads folder, to the folder on your computer where you wish to install the game. The folder where you place the executable file is the folder the game will use to download and store its data. Note: If you use Windows Vista or Windows 7, it is recommended that you install the game in a location other than the Program Files folder. Alternatively, you should run the game as an administrator.
Run the executable file from its final location.
Allow the game to patch the necessary data from our file servers.
Enjoy!
Här finns filen: http://cloudfront.guildwars2.com/client/Gw2.exe

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: GW2-tråden!
« Svar #812 skrivet: 2012-06-25, 18:03:57 »
Tack för påminnelsen och instruktionerna Felladin.

När på onsdag startar stresstestet? När slutar det?
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

Utloggad Bustacruz

  • AKA Deathartas
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 806
SV: GW2-tråden!
« Svar #813 skrivet: 2012-06-26, 08:10:12 »
Tack för påminnelsen och instruktionerna Felladin.

När på onsdag startar stresstestet? När slutar det?

Åh  :supporter

Svar på ovanstående frågor kan få mig att köpa Der Speil redan nu! Gief answers  :oldie

EDIT: Hitta nedanstående info:
We were very pleased with how our servers performed during our second Beta Weekend Event, but we want to gather additional data on how they operate under load before the next one.

That’s where you come in.

All players who have pre-purchased Guild Wars 2 are invited to participate in our upcoming stress test. This four-hour test event will run on Wednesday, June 27th, from 10 a.m. to 2 p.m. PDT (GMT-7).

We won’t wipe characters for this event, so if you played in our previous betas, you can pick up right where you left off. All we need you to do is log in and have fun—leave the stress to us!



Jävligt kort event om jag får säga det själv...inte riktigt tillräckligt för att köpa det än. 4h hinner man ju knappt ställa in sin char med max  :tits -mode
« Senast ändrad: 2012-06-26, 08:13:14 by Bustacruz »


BattleTag: Bascha#2493

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #814 skrivet: 2012-06-26, 09:00:35 »
Stress-testet på onsdag är något i stil med samma som de hade efter förra betan där de testar utökad hårdvara samt små förändringar i inloggningar och overflow-system.
Därför dessa bara är några timmar.

De lägger dem dessutom under amerikansk dagtid, vilket vi i Europa vinner på, med allra största sannolikhet för att de får samma mängd spelare som ett kvällspass i USA, men utan att behöva ha techs och utvecklare på övertid.
Nu kan de sitta i lugn och ro under dagtid och testa.

Tiden i Sverige bör vara cirkus 18:00 - 22:00 (eller 19:00 - 23:00).

Utloggad Bustacruz

  • AKA Deathartas
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 806
SV: GW2-tråden!
« Svar #815 skrivet: 2012-06-26, 11:08:39 »
Japp fullt förståeligt... men fan asså. Köpa digital utgåva för 4h beta eller invänta Hard Copy så man kan sitta och smeka sin låda...

Dagens i-landsproblem  :lil


BattleTag: Bascha#2493

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: Sv: GW2-tråden!
« Svar #816 skrivet: 2012-06-27, 06:52:16 »
Och som på beställning har vår bredbandsrouter slutat funka (som den borde).

Men vad är väl en kväll i GW2? :P

Skickat från telefonjäveln.


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #817 skrivet: 2012-06-27, 08:17:18 »
Skickat från telefonjäveln.
:lolabove

Inget som kommer lösa sig till kvällen alltså. :cry

Jag lovar att berätta exakt hur kul det var. :D

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
SV: GW2-tråden!
« Svar #818 skrivet: 2012-06-27, 09:20:32 »
Japp fullt förståeligt... men fan asså. Köpa digital utgåva för 4h beta eller invänta Hard Copy så man kan sitta och smeka sin låda...

Dagens i-landsproblem  :lil
Jag sitter och funderar på samma sak... Jag har hittills ståndaktigt vägrat beta eftersom jag vill gå in i spelet med fräscha ögon när det släpps. Tusan vet om jag kan hålla mig så länge till.

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #819 skrivet: 2012-06-27, 10:30:56 »
Jag har säkert tipsat lite lätt om denna tidigare, men nu har jag lyssnat igenom, och den verkar legitim.

En spelskribent som inte tycker om MMO har testat GW2 och verkar lite sugen. Hade, precis som de säger i videon, velat höra hans kommentarer efter en längre beta-session.
Men han har i alla fall en del åsikter om varför detta kan bli det första MMO han vill spela:
http://www.gamebreaker.tv/mmorpg/good-for-noobs/

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: GW2-tråden!
« Svar #820 skrivet: 2012-06-27, 13:54:46 »
Jag sitter och funderar på samma sak... Jag har hittills ståndaktigt vägrat beta eftersom jag vill gå in i spelet med fräscha ögon när det släpps. Tusan vet om jag kan hålla mig så länge till.

Du vet inte vad du går miste om... Jag vet inte om jag ens borde posta till dig eftersom du inte tillhör de upplysta.  ;)
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

Utloggad Bustacruz

  • AKA Deathartas
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 806
SV: GW2-tråden!
« Svar #821 skrivet: 2012-06-27, 14:22:24 »
Jag sitter och funderar på samma sak... Jag har hittills ståndaktigt vägrat beta eftersom jag vill gå in i spelet med fräscha ögon när det släpps. Tusan vet om jag kan hålla mig så länge till.

Du vet inte vad du går miste om... Jag vet inte om jag ens borde posta till dig eftersom du inte tillhör de upplysta.  ;)
:lolabove

Efter lite konsultation med olika källor(longshanks) så tvingande han mig att köpa GW2 så man kan sitta i kö i 5h av de totalt 4h speltid de erbjuder ikväll hahaha!

Nån som har lite serverinfo om var ni spelar? Orkar inte leta i tråden :-)


BattleTag: Bascha#2493

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: GW2-tråden!
« Svar #822 skrivet: 2012-06-27, 14:44:38 »
Får man fråga när dem tänker släppa GW2?? hintas de något av utvecklarna, ni som beta testar? pratar vi sommar eller blir  hösten ? eller 2013?.
« Senast ändrad: 2012-06-27, 14:49:49 by baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Bustacruz

  • AKA Deathartas
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 806
SV: GW2-tråden!
« Svar #823 skrivet: 2012-06-27, 15:21:37 »
Får man fråga när dem tänker släppa GW2?? hintas de något av utvecklarna, ni som beta testar? pratar vi sommar eller blir  hösten ? eller 2013?.
:stupid

Mycket bra fråga!

Lär väl köra den klassiska Blizzard "Its done when its done!" -taktiken  :D


BattleTag: Bascha#2493

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
SV: GW2-tråden!
« Svar #824 skrivet: 2012-06-27, 16:09:19 »
Någon gång i december 2028. Bevis har postats på detta forum tidigare, men jag lägger upp bilden en gång till. 6 december 2028, enligt fotobevis alltså.

 

Senaste inlägg