Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Facebook  (läst 4682 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Facebook
« Svar #15 skrivet: 2007-10-28, 08:09:53 »
 :stupid

Och att säga att man förlorar rättigheten till de bilder man lägger ut på Facebook, vilken skillnad gör det oavsett vilken sida man lägger ut bilderna på? Så fort man lägger ut en bild någonstans så får man räkna med att den kommer leva kvar på ett eller annat sätt för evigt. Så det skiljer ju inte Facebook från övriga internet.

Nä, det som har stått i skvallerpressen är inget att bry sig om tycker jag. De har, i vanlig ordning, gjort en höna av en fjäder bara för att Facebook är tacksamt att skriva om just nu.

guest1327

  • Gäst
SV: Facebook
« Svar #16 skrivet: 2007-10-29, 11:52:55 »
:stupid

Och att säga att man förlorar rättigheten till de bilder man lägger ut på Facebook, vilken skillnad gör det oavsett vilken sida man lägger ut bilderna på? Så fort man lägger ut en bild någonstans så får man räkna med att den kommer leva kvar på ett eller annat sätt för evigt. Så det skiljer ju inte Facebook från övriga internet.

Nä, det som har stått i skvallerpressen är inget att bry sig om tycker jag. De har, i vanlig ordning, gjort en höna av en fjäder bara för att Facebook är tacksamt att skriva om just nu.

Skilnaden är ju att lägger du ut bilderna på tex din hemsida så är det just du som publicerat den och därmed äger rättigheten.
Dyker bilden sen upp i annat sammanhang kan du begära ersättning för användandet. DET är skillnaden

guest580

  • Gäst
SV: Facebook
« Svar #17 skrivet: 2007-10-29, 16:26:49 »
:stupid

Och att säga att man förlorar rättigheten till de bilder man lägger ut på Facebook, vilken skillnad gör det oavsett vilken sida man lägger ut bilderna på? Så fort man lägger ut en bild någonstans så får man räkna med att den kommer leva kvar på ett eller annat sätt för evigt. Så det skiljer ju inte Facebook från övriga internet.

Nä, det som har stått i skvallerpressen är inget att bry sig om tycker jag. De har, i vanlig ordning, gjort en höna av en fjäder bara för att Facebook är tacksamt att skriva om just nu.

Skilnaden är ju att lägger du ut bilderna på tex din hemsida så är det just du som publicerat den och därmed äger rättigheten.
Dyker bilden sen upp i annat sammanhang kan du begära ersättning för användandet. DET är skillnaden



Joo, men det är ju fortfarande användaren som har rättigheterna till orginalet, så om jag nu vill sälja min visningsbild till www.xxxfetagubbariläder.com Så är det fritt fram :)

Utloggad MabuSE

  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 690
SV: Facebook
« Svar #18 skrivet: 2007-10-29, 21:35:01 »
Internet Explorer cannot display the webpage   :hm

guest580

  • Gäst
SV: Facebook
« Svar #19 skrivet: 2007-11-02, 19:39:28 »
Antagligen för att den är så himla  :nsfw  :thumb

 

Senaste inlägg