Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Protest!  (läst 5236 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest1337

  • Gäst
Protest!
« skrivet: 2007-12-18, 16:24:53 »
Nu är det slut. Jag protesterar mot hela etablismentet vi kallar "jul" och dess förbannade jävla julklappar.

Utloggad hinken

  • Very Old Bucket
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 492
SV: Protest!
« Svar #1 skrivet: 2007-12-18, 16:54:18 »
...men det är kul att få dem ?  :D

guest628

  • Gäst
SV: Protest!
« Svar #2 skrivet: 2007-12-18, 16:55:49 »
Nu är det slut. Jag protesterar mot hela etablismentet vi kallar "jul" och dess förbannade jävla julklappar.

Det är bara att gilla läget  :thumb

Utloggad Hellacopter

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 157
    • Speedfreaks
SV: Protest!
« Svar #3 skrivet: 2007-12-18, 17:08:09 »
Nu är det slut. Jag protesterar mot hela etablismentet vi kallar "jul" och dess förbannade jävla julklappar.

 :stupid

Som djupt övertygad ateist bojkottar jag julen och alla dess idiotier. Istället skänker 500 kr till Stadsmissionen och ser fram emot att vara ledig i ett par dagar... :alcoholic
För att skapa musik krävs en bra musiker, för att "spela" hiphop behövs bara en dåligt uppväxt

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Protest!
« Svar #4 skrivet: 2007-12-18, 19:34:45 »
Jul? Jul???

Yom Kippur menar ni? :hm

Utloggad Bliw

  • Loved by many... hated by some...and feared by all!
  • Blöter blöjan
  • *
  • Antal inlägg: 19
  • The pain passes, but the beauty remains.
SV: Protest!
« Svar #5 skrivet: 2007-12-18, 19:36:09 »
jul rimmar på kul
Loved by many... hated by some...and feared by all!

guest253

  • Gäst
SV: Protest!
« Svar #6 skrivet: 2007-12-18, 20:59:41 »
Julklappstips till alla stressade:

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/20072312

Fantastiskt vacker och stämningsskapande liten lampa som passar i de flesta hem. Jag har köpt mig en. och en till min bror. Och en till mor&far... ;) Bingo, så var julklappsstressen över för min del! :D Kostar dessutom bara 199:-

Fakta:

2 halogenlampor medföljer; reservlampor säljes separat.
Ställbar ljusstyrka i 2 steg, justera efter behov.

formgivare:
IKEA of Sweden
Storlek
Höjd: 32.5 cm
Sladdlängd: 1 m 75 cm
   
Ljuskälla:
Halogenglödlampa G4 12V 10W
produktbeskrivning
Lampfot: Stål, Pulverfärg
Arm: Stål, Förkromad
Bottenplatta: Propenplast
Skärm: Glas

guest1327

  • Gäst
SV: Protest!
« Svar #7 skrivet: 2007-12-18, 21:51:39 »
Nu är det slut. Jag protesterar mot hela etablismentet vi kallar "jul" och dess förbannade jävla julklappar.

 :stupid

Som djupt övertygad ateist bojkottar jag julen och alla dess idiotier. Istället skänker 500 kr till Stadsmissionen och ser fram emot att vara ledig i ett par dagar... :alcoholic

Du kan med gott samvete fiar jul som ateist. Jesus som då ska vara skälet, föddes i Februari, så det är inte skälet. Närmare ligger midvinterblotet som firrades någonstans mellan 18 - 22, även den festen jag inte vet namnet på när allt var klart och man gick nästan i ide i stugorna, firades i december..  men religöst har de fått allt om bakfoten. det mest troliga är att flera festdagar har slagits samman. Och jesu födesle har då fått flytta på sig.

Den så kallade Stjärnan om lyste så klart, var i själva verket en komet eller en supernovaexplosion. och ingen av dessa inträffade år 0 vid jultid.

Så fira på du..  det är tomten vi firar och inget annat :)

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: Protest!
« Svar #8 skrivet: 2007-12-18, 22:03:39 »
Äsch, jag tycker vi kan skrota tomten (vars nuvarande skepnad uppfanns av Coca Cola). Det är dags att damma av den hederliga gamla JULBOCKEN!  :D  :thumb


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

guest1327

  • Gäst
SV: Protest!
« Svar #9 skrivet: 2007-12-18, 22:04:44 »
Burn Baby BURN!
:D
Undrar om inte rythm och grabbarna satt fyr på densamma någon gång :)  :tease

Utloggad Hellacopter

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 157
    • Speedfreaks
SV: Protest!
« Svar #10 skrivet: 2007-12-18, 22:27:32 »
Du kan med gott samvete fiar jul som ateist.

Jag gillar inte julen som företeelse ö h t och kommer inte att fira den. Ser det som kommersialismens krassa högtid. Det jag gläds åt är att få vara ledig i ett par dagar. :)

Tyvärr har jag i Göteborg hittat någon icke religöst bundet arrangemang för hemlösa & fattiga där man kan jobba frivilligt. Det fanns i Jönköping när jag bodde där vilket jag brukade jobba åt. Jag får nöja mig med att skänka 500 kr till Stadsmissionen istället.
För att skapa musik krävs en bra musiker, för att "spela" hiphop behövs bara en dåligt uppväxt

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: Protest!
« Svar #11 skrivet: 2007-12-18, 23:43:27 »
Ser det som kommersialismens krassa högtid.

Quoted For Truth! Jag personligen gillar julen som högtid betraktad, eftersom jag har många fina julminnen från min barndom. Kommers-vansinnet är det som verkligen suger arsle med Julen. Dessutom kastar folk all tanke på miljön åt sidan när de ställer elljustakar i varje fönster, och vanhelgar sina boningar med kulörta ljusslingor som blinkar och har sig...och sedan har de mage att klaga på elpriserna.
 :oldie

Jag tycker det är förbannat fint av dig att du istället gör något som julen egentligen borde handla om: Att göra något för de mindre bemedlade. Heder åt dig Hella! :hella


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

guest3

  • Gäst
SV: Protest!
« Svar #12 skrivet: 2007-12-19, 00:02:53 »
:ripped Ragge hann före.
Men det är ändå nobelt av Hella att driva sin linje.

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Protest!
« Svar #13 skrivet: 2007-12-19, 09:02:03 »
Jag älskar julen. Det är den bästa av alla högtider att fira... tycker jag. Man kan pynta med massor av ljus (både levande och elektriska - så länge de inte är färgade och blinkar, det stör mitt traditionssinne). Man får ett väldigt bra tillfälle att samla ihop släkten för att tillsammans äta god mat och ha riktigt trevligt. Att dagen/dagarna dessutom innehåller massor av traditioner (både nationella och familjetraditioner) gör att dagen bara osar av trygghet (man vet oftast vad som händer och vad som förväntas av en).

Glädjen av att se ett litet barns ögon när tomten kommer gör mig varm inombords.

Personligen anser jag att det är upp till var och en om man vill haka på den kommers det innebär med att köpa julklappar. Man måste inte köpa för flera 1000-tals kronor. Det här är första julen som vi i vår familj har bestämt att vi inte ska ha några julklappar alls. Det kommer nog kännas konstigt att inte ha något paket att öppna. Men huvudsaken är ju att vi träffas och har trevligt, dricker glögg och tittar på Kalle Anka (hmm, det är nog mest jag som inte vill missa Kalle och hans vänner).

Så länge man själv trivs med hur man firar/inte firar sin jul så är ju det huvudsaken. Men jag älskar hela julen.

Utloggad E-doT

  • Old bitter grogghagga
  • Global moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 047
    • www.femuglor.se
SV: Protest!
« Svar #14 skrivet: 2007-12-19, 09:44:59 »
All heder åt Hella!  :hella

Men Crimson - du och jag och Baal och TEX brukar ju också göra något GOTT på julafton, för en handfull stackare i samhällets bottenskikt...  ;)

 

Senaste inlägg