Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: www.oldgents.se vs www.oldgents.com  (läst 6048 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
www.oldgents.se vs www.oldgents.com
« skrivet: 2008-01-14, 11:16:52 »
För de som undrar vad som händer:

Cartis har tagit domänen www.oldgents.com och startat ett "eget" forum där.

Det "gamla" forumet med den "gamla" ledningsgruppen finns här på www.oldgents.se
Likaså är adressen till Teamspeak numera www.oldgents.se eller 82.182.139.47

Vi i LG återkommer med mera information när vi har något mer (och förhoppningsvis) roligare att berätta.

mvh
Skuggan
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

Utloggad hinken

  • Very Old Bucket
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 492
SV: www.oldgents.se vs www.oldgents.com
« Svar #1 skrivet: 2008-01-14, 11:58:30 »
 :thumb bra att nån informerar om vad det är som händer

guest191

  • Gäst
SV: www.oldgents.se vs www.oldgents.com
« Svar #2 skrivet: 2008-01-14, 13:24:57 »
 :stupid för helsefyr ...

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: www.oldgents.se vs www.oldgents.com
« Svar #3 skrivet: 2008-01-14, 15:33:45 »
Kanske bra info att lägga upp i "Guild message of the Day" för spel som har sådan funktion?

guest1327

  • Gäst
SV: www.oldgents.se vs www.oldgents.com
« Svar #4 skrivet: 2008-01-14, 15:35:44 »
 :stupid

Du e listig du :)

Utloggad E-doT

  • Old bitter grogghagga
  • Global moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 047
    • www.femuglor.se
SV: www.oldgents.se vs www.oldgents.com
« Svar #5 skrivet: 2008-01-14, 15:36:22 »
 :stupid

Utloggad tussilago

  • Youngblood
  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 972
SV: www.oldgents.se vs www.oldgents.com
« Svar #6 skrivet: 2008-01-15, 20:51:29 »
Det är för mig helt oförståeligt hur ni kan börja spamma/skämta i en så allvarlig tråd som denna? I dessa två dagar som fejden, till synes för oss dödliga, har pågått så har jag ständigt förvånats över hur långt ifrån OG-andan ni har kommit. Jag har starka minnen av hur ni brukade vara klanen som klarade av det alla andra misslyckades med. Ni var en av dom få klaner som inte fastnade i massa omoget tjafs, som inte förtärde er själva i högmod och som inte föll ner i egoismens mörka skuggor. Ni var en förebild för hela spelcommunityn, ni var drömmen som alla ville uppnå och ta efter. Hur kan det komma sig att ni försatt er själva i en sits som denna? Ni som alltid brukade se efter varandra och se till att alla kände sig välkomna och uppskattade!?

Jag läser Cartmans inlägg och orden träffar mig som fallande järndankar från skyn. Inte på grund av tanken om vilka sanningar som gömmer sig i texten, inte på grund av vad som egentligen har hänt och hur det nu har gått till.. utan på grund av tanken om att NI, OG, vänder er mot varandra och valde att sätta något materialistiskt framför gemenskapen som ni så hårt har kämpat för. Jag har ingen större aning om vad som har hänt förutom det jag har fått läsa i era så kallade "debatter". Något som minst sagt håller en barnslig nivå, där ni verkar hålla er till pajkastning större delen av tiden. Jag påstår inte att någon har gjort rätt och någon annan fel, jag bara påpekar hur allt detta uppfattas av "en utomstående".

Det jag fortfarande inte kan begripa är hur ni totalt vänder ryggen till en gammal kamrat? Hur ni vänder upp och ner på den här tråden genom att tävla i vem som kan vara den största pajasen? Att ni inte ens verkar försöka att sätta er in i varandras situation och förstå hur motparten uppfattar allt och hur denne känner?  Humor i all ära, men är det så här ni vill lära den yngre generationen att man skall behandla varandra och hantera en "obekväm" situation? Genom att skämta bort allt? Jag saknar de gubbarna som eran definition av en gentleman gladeligen påminner en om. De tappra få som bara levde för de kvällarna då de, tillsammans, fick ge sig ut för att bekämpa fienden. Oavsett vilket spel det handlade om, oavsett hur mycket frugan gnällde, oavsett hur trött man var och oavsett hur förjävlig ens dag hade varit.

Nej, jag förstår fortfarande inte hur ni kan hantera den här situationen på ett så o-gentlemannamässigt sätt? Återigen vill jag påpeka att jag inte väljer någons parti, jag pekar heller inte finger mot någon och jag vet att detta inte kommer lösa en befintlig konflikt. Detta är bara en förklaring till sitsen som en utomstående hamnar i. En sits där man nästan hellre funderar på att radera kontot från detta community och lämna det med goda minnen i behåll.. än att stanna kvar för en evigt befläckad framtid.

Med vänliga hälsningar,

/En oförstående, besviken och trött tussilago.
I was born for the storm, and a calm does not suit me.

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: www.oldgents.se vs www.oldgents.com
« Svar #7 skrivet: 2008-01-15, 22:03:16 »
Tussen - du vet inte ens hälften av vad som skett och jag orkar inte posta det här. Att spamma sönder denna tråd är verkligen barnsligt men det är nog OG i ett nötskal. men kom inte här och slå oss på fingrarna om att vi vänt nån ryggen när du inte vet hela bilden. Tro mig vi HAR försökt läösa detta på alla möjliga sätt men personen i fråga har totalvägrat att diskutera detta och gjort sig onåbar. Vi skämtar med varandra för vi gillar varandra och tonen är rå men hjärtlig.

För övrigt är jag himla trött på moralkakor.


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
SV: www.oldgents.se vs www.oldgents.com
« Svar #8 skrivet: 2008-01-15, 22:05:16 »
Du har delvis rätt Tussilago, så jag städade bort litet inlägg här.

Det är väl inte sådär lämpligt att skämta om den här saken så som skett här.
Däremot så vill jag att du försöker förstå att det är ganska mänskligt att skämta om saker som man inte riktigt kan greppa, och jag är säker på att ingen som gjort det menat någon något illa.

Det som stått i Cartis meddelanden får du naturligtvis tolka som du vill, men det är hans version av vad som hänt. Frågar du oss andra så får du höra en annan version. Vi försöker just nu prata ordentligt med Cartis, och vi får väl se var det leder. Det kommer att ta tid, men förhoppningsvis blir det bättre än såhär. Ingen av oss inblandade tycker det är särskilt roligt med en konflikt.


mvh
Skuggan, medlem i Old Gents ledningsgrupp
« Senast ändrad: 2008-01-15, 22:13:15 by shadowskimmer »
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

Utloggad MooseMan

  • Old Misconnection
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 188
SV: www.oldgents.se vs www.oldgents.com
« Svar #9 skrivet: 2008-01-15, 22:11:50 »
Jag kan bara svara för mej själv men jag har fått en liten känsla av att den största stormen har bedarrat och att det börjar bli lite lugnt igen. Saker börjar komma på plats, spänningar och irritationen lagt sej och man börjar tänka lite mer sansat.

Den uppfattningen jag har fått är att Cartis har valt att ta avstånd från OG som klan och tycker han har blivit felbehandlad.Vi har inte vänt honom ryggen utan gjort allt vi kan för att få honom att prata med oss för att komma till en lösning. Det där ligger på OG-LG o KL och Cartis bord att lösa nu, det är inget som vi som medlemmar kan påverka längre. Jag skämtar tex om kapning av den enkla anledningen att båda sidor använder ordet kapning emot den andra sidan.

Jag har själv ett litet samtal med cartis på .Com sidan ellerhade iaf, han har inte svarat igen. Och jag vill inte på stå att vi vänder honom ryggen till. Han e en av "the oldtimers" och personligen tycker jag det är synd om vi ska förlora honom. Men som sagt det är som DD skrev i en annan tråd, diaogen mellan cartis och OG sköts numera av DD så får vi se hur det löser sej.

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
SV: www.oldgents.se vs www.oldgents.com
« Svar #10 skrivet: 2008-01-15, 23:36:40 »
@Tussen!

Bara så att du vet, att ingen av mina kamrater har vänt någon OldGent ryggen, tvärtom, och som JH skriver orkar jag inte ta allt här och det har inget annat att göra med att jag är väldigt trött.
OldGents står för och kommer alltid står för just kamratskap, och jag kan garantera dig att det inte finns en människa här i klanen som inget hellre vill än att slippa denna situation som uppståt, och hellre skulle änga sig åt att spela och bara umgås på det sätt som vi alltid gjort.

Det finns inget positivt i att gå omkring och oroasig för vad som ska hända och hur detta ska gå...

Sen - parti i denna fråga är helt ointressant, och ingen hänger ut vår gamla kamrat på något sätt.....tänk lite på det!

Deathdealer - Klanledare för OldGents

Ps. Att folk försöker skoja om saken, är väl för att den är beklämmande och vill få bort denna otrevliga kännsla som många har, och ett skratt är oftas förlösande och betydligt trevligare än gnäll!


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: www.oldgents.se vs www.oldgents.com
« Svar #11 skrivet: 2008-01-16, 08:33:51 »
Det som hänt är av sådant slag att man antingen måste skratta eller gråta. Jag väljer skrattet, men jag inser att det kan ha sett illa ut.

guest191

  • Gäst
SV: www.oldgents.se vs www.oldgents.com
« Svar #12 skrivet: 2008-01-16, 09:32:57 »
Ok, en grundläggande fråga: vad händer med klanen (om man nu bortser från två (!) ) hemsidor?

Detta känns helt bizarrt ...

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
SV: www.oldgents.se vs www.oldgents.com
« Svar #13 skrivet: 2008-01-16, 10:26:46 »
Med klanen händer ingenting alls. Vi finns kvar.
Klanen Old Gents är ju alla vi medlemmar och gejmers  :joystick som umgås  :drink pangar  :pistols och gör narr  :tease av varandra  :oggubben

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

Utloggad tussilago

  • Youngblood
  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 972
SV: www.oldgents.se vs www.oldgents.com
« Svar #14 skrivet: 2008-01-16, 17:44:40 »
Är ganska trött nu och orkar inte riktigt läsa igenom hela inlägget som jag skrev förut. Dock är jag ganska säker på att jag flera ggr påpekade att jag inte var ute efter att peka finger mot någon/några och att jag absolut inte hade koll på vad som har hänt eller hur det har gått till. Det jag just reagerade på var den oseriösa klangen i tråden när det gäller bråk med en kamrat. I texten skrev jag även att ni vänt varandra ryggen, med det menade jag inte att endera sida hade handlat fel mot den andra utan att båda två på ett eller annat sätt valt att prioritera annat före kamratskapen.

Återigen så vill jag framföra att jag fortfarande inte har någon information om vad denna händelse handlar om, detta är bara min reflektering över det jag har beskådat och hur jag har uppfattat det hela. Med andra ord var det inte min mening att smälla någon på fingrarna eller att predika för hur ni ska hantera dessa situationer. Det är bara en observation och ett uttalande om hur trist det är att OG till slut har hamnat i en sådan sits som ni tidigare har sluppit genom att bete er som just Old Gents.
I was born for the storm, and a calm does not suit me.

 

Senaste inlägg