Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Gladiatus  (läst 24287 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Tahlanos

  • Gameoholic
  • =[OG]=Medlem
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 698
  • mmm.....
    • OG
SV: Gladiatus
« Svar #15 skrivet: 2008-02-26, 10:58:06 »
 :thumb
AVAST CLEARED !

guest1327

  • Gäst
SV: Gladiatus
« Svar #16 skrivet: 2008-02-27, 11:49:09 »
Hur går det för er?

Själv ska jag ha ihjäl 4 banditer, men jag tycks inte hitta dem. Har hittat 1 enda bara...
Arena fighterna går ju hyfsat.  :)

guest1475

  • Gäst
SV: Gladiatus
« Svar #17 skrivet: 2008-02-27, 12:59:28 »
Det rullar på.. :)

Iblan dfår man banditer, ibland får man annat drägg när man går in i banditlägret, så man kan få hålla på ett tag... :)

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
SV: Gladiatus
« Svar #18 skrivet: 2008-02-27, 13:41:47 »
Det segar sig framåt i makligt tempo. Med en del arenafighter som inte ger så mycket i varken pengar eller erfarenhet.

Expeditioner och uppdrag är ju kul men poängen tar snabbt slut tyvärr så det blir till att jobba i stallet.

Har börjat få klam på marknaden men köper säkert ändå fel saker då jag är för otålig och inte orkar kolla pris/funktion tillräckligt noga  :oggubben

Däremot begriper jag inte vad man ska med smycken till? De ger ju inget vad det gäller strid. Bara fyller ut?

Vad har vi för egentlig glädje av Guilden förutom att promota oss(OG.se)? Vad kan man göra med den? Det finns inget gemensamt förråd eller bank eller något? Kommer kanske senare?

Finns det någon smidig taktik som någon kommit på för hur man avancerar snabbast eller säkrast?

Många frågor blir det :)  :cartman

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

guest1327

  • Gäst
SV: Gladiatus
« Svar #19 skrivet: 2008-02-27, 13:46:11 »
Smycken kan du "enchanta"  hos alkemisten. köpa en sån där luddig tuss (eller hitta ute)
Vad gäller guild så har jag förstått att vi kan aktivera recept?  så vi alla i gillet får en bonus?
Uppdragen kan gå segt när man inte får rätt bus eller för starka busar..  bara att försöka igen alltså?

Utloggad hezekiel

  • Blir sambo
  • ***
  • Antal inlägg: 171
SV: Gladiatus
« Svar #20 skrivet: 2008-02-27, 14:57:41 »
Spelet är roligast på morgonen, då har man lite expeditionspoäng och jag försöker att alltid sätta min gubbe på 8 timmar stalltjänstgöring på kvällen så jag har lite guld med. Men dom tar som sagt ganska snabbt slut.. då är man begränsad till att köra arenan resten av dagen medans man samlar på sig fler poäng. Arenan är lite sådär tycker jag, det verkar inte som om man blir av med guld/ära om man förlorar, så bara att spamma arenamatcher, vilket blir lite långtråkigt då 75% av dom inte ger ett smack förutom enstaka guldmynt och nån erfarenhetspoäng.

Vad ger förresten mest, att köra en lång expedition eller tre små?
Deemin/Doomin/Deemo/Iza/Baldrik/Hezekiel/Meeps/Shodai etc

guest1475

  • Gäst
SV: Gladiatus
« Svar #21 skrivet: 2008-02-27, 16:31:20 »
Jag vet faktiskt inte vad som är mest givande, långa eller korta uppdrag.
Jag försöker se till att blanda mellan arenan och uppdragen....

Smycken kan du "ladda" med extra krafter, t ex +1 i styrka eller fysik eller så..... Kika på min gubbe kan du se hur det kan se ut....

Har man lite flyt och väljer rätt motstånadre i arenan kan man få gott om guld faktiskt. Jag snodde 500 guld av en kille idag...(skyndade mig att göra mig av med dom, så att han inte kunde sno tillbaka dom..*hehehe*)

Jag vet inte vad vi kan göra med guilden, men nått roligt måste det ju vara, annars skulle den funktionen nog inte ha funnits...
Jag försöker att ladda upp så mycket guld jag kan till guilden, för att vi ska kunna göra nått roligt sen....


Om det är nån mer OG:are som spelar så är de också varm välkommna in i vårat hus...  :banana

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Gladiatus
« Svar #22 skrivet: 2008-02-27, 17:40:46 »
Har man lite flyt och väljer rätt motstånadre i arenan kan man få gott om guld faktiskt. Jag snodde 500 guld av en kille idag...(skyndade mig att göra mig av med dom, så att han inte kunde sno tillbaka dom..*hehehe*)

Det förklarar varför jag helt plötsligt har så ont om guld efter att ha blivit utmanad i arenan och förlorat varenda match. Tråkigt att man kan förlora guld på sånt. :(

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
SV: Gladiatus
« Svar #23 skrivet: 2008-02-28, 11:43:24 »
Samtidigt är det nog bra att ha mycket guld i kistan.
Det verkar som om ju mer guld man själv har desto mer kan man plundra om man vinner.....

Btw... känns det som att finns det anledning att skaffa en dold del på forumet för Gladiatus?
« Senast ändrad: 2008-02-28, 11:45:30 by Enos Pork »

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

guest1475

  • Gäst
SV: Gladiatus
« Svar #24 skrivet: 2008-02-28, 13:18:29 »
Jag vet inte hur många här som spelar gladiatus..

Det finns ju en funktion i spelet att posta meddelanden i guilden också, som jag inte vet hur den fungerar.

Apprå på det så ska jag testa den nu.. :)+

Utloggad Tahlanos

  • Gameoholic
  • =[OG]=Medlem
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 698
  • mmm.....
    • OG
SV: Gladiatus
« Svar #25 skrivet: 2008-02-28, 14:30:15 »
 :thumb
AVAST CLEARED !

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Gladiatus
« Svar #26 skrivet: 2008-02-28, 19:34:23 »
Jag är också med på s3... Ceder heter jag där och vill gärna bli med i guildet

guest1475

  • Gäst
SV: Gladiatus
« Svar #27 skrivet: 2008-02-28, 20:50:27 »
Fixat...  :supporter

guest1327

  • Gäst
SV: Gladiatus
« Svar #28 skrivet: 2008-02-28, 21:06:38 »
DOH!  är det bara jag som sett recepten i gillet ?   
Som jag skrev kan vi hitta, röva, köpa recept som vi sen kan aktivera, så får hela gillet bonus på något, typ STR, FYS,, osv osv
....

Det finns recept bådepå auktion, och marknad, men de kostar mer än vi har råd med just nu.

guest1327

  • Gäst
SV: Gladiatus
« Svar #29 skrivet: 2008-02-28, 21:08:06 »
Ehum,  Fanns,, nu ser jag inga, för tillfället

 

Senaste inlägg