Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Ikariam.se  (läst 27042 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: Ikariam.org
« Svar #15 skrivet: 2008-04-18, 13:53:00 »
Kan man göra något medans byggnaderna byggs?
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

guest1327

  • Gäst
SV: Ikariam.org
« Svar #16 skrivet: 2008-04-18, 14:07:23 »
Zuiryos[66:60] > Byhåla Är ju min stad :)

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: Ikariam.org
« Svar #17 skrivet: 2008-04-18, 14:33:15 »
Hur tjänar jag pengar.
Byggt ut rådshuset
Byggt hamn
Bygger Akademi

Köpt 1 skepp
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

guest1645

  • Gäst
SV: Ikariam.org
« Svar #18 skrivet: 2008-04-18, 15:04:52 »
Följande steg är viktiga i början:
Bygg en Akademi och sätt några forskare i arbete.
Klicka på "Visa ö" och välj sedan att sätta lite folk i arbete i sågverket och i vad för gruva du nu har...:)

Jag hamnade på en ö med vin och körde därför tills jag hade forskat fram Vinpress, efter det satsade jag på Expansion. Bygger nu mitt palats så jag kan bygga en ny stad på en ö med marmor.
Man väljer vad man vill forska fram genom att i Akademin klicka först på Bibliotek så man ser vad man vill satsa på, sedan kollar man vilken forskningsgren detta ligger under och slutligen ändrar man till rätt forskningsgren i byggnaden.
Forskarna kommer sedan att klara av alla nödvändiga steg för att komma vidare i det trädet. Detta innebär att de kommer forska inom andra områden också, men bara vid behov.

För att undersöka hur mycket pengar du har klickar du på pengarna högst upp i vänster hörn. Där står vad du tjänar, vad du har i soldat-upkeep samt vad som blir kvar. Hur mycket man ska tjäna i timmen debaterar jag och en klasskamrat ofta. Han vill minsta tjäna 100 guld i timmen, helst mkt mkt mer. Jag anser att pengar är inte viktigt i spelet och brukar lägga mig på några guld plus och lägger fler arbetare på att hämta material. Utom just nu när jag behöver 12000 för att kunna expandera... :)

Leta gärna upp mig på MSN så kan jag ge dig tips direkt. Jag ligger faktiskt på plats 300 på ikariam.org, så helt kass på det är jag inte... Låg på 200 innan de släppte idiot-uppdateringen, men men. :)

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: Ikariam.org
« Svar #19 skrivet: 2008-04-18, 15:47:56 »
Någon som har trä att sälja?
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

guest1645

  • Gäst
SV: Ikariam.org
« Svar #20 skrivet: 2008-04-18, 15:59:32 »
Japp, imorgon kan jag skicka en sändning.:)

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: Ikariam.org
« Svar #21 skrivet: 2008-04-19, 19:29:39 »
Någon som har marmor att sälja?
Behöver bygga ut rådhuset!
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

guest1645

  • Gäst
SV: Ikariam.org
« Svar #22 skrivet: 2008-04-19, 22:47:48 »
Du får skicka förfrågningar på MSN. :)
Jag har inte så mkt just nu, men skicka imorgon att du vill ha så kommer det. Mitt minne är inte helt att räkna med...

guest1645

  • Gäst
SV: Ikariam.org
« Svar #23 skrivet: 2008-04-20, 21:21:37 »
Jag har grundat en allians i ikariam.se
Knights of Yore, ni är varmt välkomna att ansöka om medlemskap.

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Ikariam.org
« Svar #24 skrivet: 2008-04-20, 22:15:13 »
Jag lirar inte på samma server men jag har nyss skapa stad nr 4...

Börjar bli mycket att hålla reda på nu :cartman

guest1645

  • Gäst
SV: Ikariam.org
« Svar #25 skrivet: 2008-04-21, 06:33:10 »
Vilken server lirar du på?
Jag har ett litet imperium på Ikariam.org Gamma.

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: Ikariam.org
« Svar #26 skrivet: 2008-04-21, 06:54:27 »
Vad kan man ta ut av råvarorna?
Alltså vad är gängse prissättning?
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

guest1645

  • Gäst
SV: Ikariam.org
« Svar #27 skrivet: 2008-04-21, 08:34:07 »
Gör en koll genom att i Handelsstation välja att du letar efter samma vara som du ska sälja. Då brukar man se vad andra tar.
Det är lite svårt i .se eftersom alla där är rätt fattiga på guld, alltså kan man inte banka upp priserna alltför mycket. Jag märkte att vin för 25 guld inte säljer, men för 15 så försvann det nästan direkt.

Egen produktion kostar 4 guld/trä samt 8 guld/lyxvara. I.o.m att en gybe ger 4 guld varje timme om han inte arbetar. Varje trä kostar en gybe och varje lyxvara kostar 2 gybar. Ungefär den fördelningen i alla fall, det handlar om små avvikelser (114 trä/timme 115 gybar).

Sammanfattningsvis: jag brukar lägga mig på det dubbla inkomstbortfallet, 16 för lyxvaror och 8 för trä. Men när folk börjar bli rika, eller om man säljer marmor eller kristall, då kan man ta mellan 25 och 30 för varje enhet.

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Ikariam.org
« Svar #28 skrivet: 2008-04-21, 15:21:24 »
Jag lirar på Kappa

guest1327

  • Gäst
SV: Ikariam.org
« Svar #29 skrivet: 2008-04-21, 18:52:42 »
Hur kaen söker jag till en allians ?  Öhh  :cartman

 

Senaste inlägg