Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Ikariam.se  (läst 26813 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest1645

  • Gäst
SV: Ikariam.org
« Svar #60 skrivet: 2008-04-28, 15:53:48 »
Skickar 300 marmor och 300 vin nu. :)

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: Ikariam.org
« Svar #61 skrivet: 2008-04-28, 20:22:47 »
Håller just nu på att bygga ut mitt palats till nivå 2.
Jag har nu svavel och marmor. Vad skall jag välja till nästa by?
Vin eller kristaller?
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

guest1645

  • Gäst
SV: Ikariam.org
« Svar #62 skrivet: 2008-04-28, 22:26:22 »
Jag har en vin och två marmor. Om du inte ska skaffa en till marmor skulle jag satsa på vin. Man kommer behöva mycket kristall, men det handlar om engångssummor. Vin däremot kommer du behöva för att hålla folk glada, och det kommer gå åt mycket. Och skulle du ngn gång missa att ha tillräckligt för tavernorna i de olika städerna kommer du förlora folk fortare än fan...

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Ikariam.org
« Svar #63 skrivet: 2008-04-29, 00:12:10 »
Kristaller är ju bra... Men vin är som sagt också bra :cartman

Jag har byggt så här hittills:

Startby : Marmor
2 : Kristall
3 : Vin
4 : Svavel

Har inte haft sååå mycket besvär med plundring så har inte byggt mycket soldater förrens nu.. Börjar kosta att bygga nya byar nu, tror min nästa kostar runt 40k ved eller så...

guest1645

  • Gäst
SV: Ikariam.org
« Svar #64 skrivet: 2008-04-29, 07:36:36 »
Problemet om man inte har en vin-ö är att vid inaktivitet kommer de göra slut på lagren, och sedan måste man köpa i hast. Kristall är inte hela världen om det tar slut, det blir bara lite längre väntan innan man kan uppgradera akademin. Särskilt nu sedan de gjorde Glas helt jävla meningslös.
Förr kunde man donera kristall när man ville och fick då 1 forskningspoäng för en kristall. Nu får man bara donera om man kan betala allt på en gång, och det är helt omöjligt....

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: Ikariam.org
« Svar #65 skrivet: 2008-04-30, 22:31:50 »
När man utvecklar sina trupper i verkstaden blir dessa uppgraderingar endast för den staden eller gäller det i alla städer?
Alltså måste man bygga 1 vekstad och forska i varja stad?
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

guest1645

  • Gäst
SV: Ikariam.org
« Svar #66 skrivet: 2008-04-30, 23:10:19 »
Gäller alla städer och även redan tränade enheter. Så i teorin behöver man bara en sådan. Men jag har för mig att man kan uppgradera olika saker i flera städer samtidigt, om man har så mkt kristall och ork.

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: Ikariam.org
« Svar #67 skrivet: 2008-05-04, 18:23:19 »
På en Ares ö skall inte trupperna vara billigare där?
Eller måste man "muta" guden först?
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: Ikariam.org
« Svar #68 skrivet: 2008-05-08, 20:04:47 »
Är det någon som har "Guvernör"?
Om 7 timmar är jag klar. Någon som kan säga hur man bäst använder sig av denna "tjänst"?
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

guest1645

  • Gäst
SV: Ikariam.org
« Svar #69 skrivet: 2008-05-09, 07:24:18 »
Nu fattar jag vad du menade. :)
Tja, det är meningen att man ska kunna ta över städer med en sådan. Men det är inte implementerat i spelet än. Det är alltså för tillfället en helt onödig tjänst.

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: Ikariam.org
« Svar #70 skrivet: 2008-05-09, 08:56:03 »
F*N
2½ dagars forskning åt helv*te!!!!
 :rythm :oldie :urrk :fu :headbang :pistols
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

guest1645

  • Gäst
SV: Ikariam.org
« Svar #71 skrivet: 2008-05-09, 10:18:52 »
Lugnt. Du behöver ändå ha forskat färdigt det innan du kommer vidare militärt, så helt skit är det ju inte. :)

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: Ikariam.org
« Svar #72 skrivet: 2008-05-09, 13:14:04 »

Men då kanske man hade haft Helgdagar och Hjälpande händer. Men de kanske inte heller fungerar!?  :nono
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

guest1645

  • Gäst
SV: Ikariam.org
« Svar #73 skrivet: 2008-05-09, 22:22:01 »
Helgdag ger alla städer en gladhets bonus. Förvisso är den bara på 50 poäng har jag för mig, men ändå. :)
Hjälpande händer som jag forskar på just nu ger en möjlighet att plocka drygt 1/3 extra material. Inte helt fel faktiskt. :)
Du kommer dit... :)

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: Ikariam.org
« Svar #74 skrivet: 2008-05-10, 16:53:49 »
Mindre än 7 timmar kvar till Helgdag
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

 

Senaste inlägg