Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: 3dMark 06-tråden: Posta era poäng och konfiguration här!  (läst 23184 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: 3dMark 06-tråden: Posta era poäng och konfiguration här!
« Svar #60 skrivet: 2008-05-27, 18:58:00 »
OK. Nu har jag äntligen lyckats ställa in SLI-konfigurering. Fråga mig inte varför men efter att ha tryck i knappen ca 50 ggr tidigare beslutade sig skiten för att funka nu. Körde 3Dmark06 igen och hoppade upp på 13200 poäng, men jag är fortfarande grymt osäker på om burken faktiskt använder ett eller båda korten.

En skärmdump ser ut som nedan. Hjälper det ngt eller är det nåt annat jag behöver fota?

Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: 3dMark 06-tråden: Posta era poäng och konfiguration här!
« Svar #61 skrivet: 2008-05-27, 20:20:36 »
3D Mark rapporterar tydligen inte SLI korrekt. Kör en vända med SLI påslaget i kontrollpanelen för kortet, kör sedan ytterligare ett test med SLI avslaget. Märker du någon skillnad?

Utloggad <=KB=>Merlin

  • FPS Gamer
  • V.I.P.
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 592
    • Harvey Wallbanger
SV: 3dMark 06-tråden: Posta era poäng och konfiguration här!
« Svar #62 skrivet: 2008-05-28, 09:26:57 »
Som ni kanske såg i mitt test så blev det skillnad före och efter jag aktiverade SLI, så det gör nog skillnad för alla som kör det, men just 3DMark06 registrerar det inte i systemsammanställningen. Kör man en Quad core dessutom så gillar programmet inte det heller. För att få bästa testet ska man tydligen köra 3DMark Vantage som är anpassat för Quad Core och SLI... Men det kostar stålars...

.......................Anál nathrach, orth’ bháis’s bethad, do chél dénmha.......................


Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: 3dMark 06-tråden: Posta era poäng och konfiguration här!
« Svar #63 skrivet: 2008-05-28, 13:03:31 »
Om infon stämmer, så har du lite för gamla drivisar loppan. Nyaste drivisarna kom någon gång i mitten av maj detta året. Dina ser ut att vara från 2007 :nono

Jag är osäker på hur "bra" resultat ni som kör med SLI-riggar har. Men jämfört med likande system så ser det en smula lågt ut. Pruneboy fick tex. över 14000 poäng, och det med sämre grafikkort och svagare processor än både Merlin och Loophole. Men då har han englit egen utsago "fipplat lite" vilket troligtvis betyder överklockat. :hm

En sli-rigg i den kalibern *borde* hamna på runt 15 000 poäng tycker jag. Möjligen är inte 3dMark alldeles optimerat för quad-cores och kanske är det där skon klämmer? Det är också lite skumt att det gör så lite skillnad med SLI aktiverat. ca 8% prestandaökning i Merlins fall.

Det finns ju en inställning i nVidia control panel som heter "Systemprestanda". Vad har ni satt den på? Det brukar gå att välja mellan "Hög kvalitet, Kvalitet, Prestanda och Hög Prestanda." Testa att välj "hög prestanda och kör testet igen, så får vi se om det blir någon skillnad.

Som jämförelse fick jag typ 5000 poäng med mitt gamla grafikkort. Nu gissar jag att jag ligger runt 7000 poäng. :cry


Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: 3dMark 06-tråden: Posta era poäng och konfiguration här!
« Svar #64 skrivet: 2008-05-28, 21:59:30 »
Körde igen med inställning "Hög prestanda" och uppdaterade drivisar. Det blev ingen skillnad mot föregående test utan jag hamnade på 13300 igen. Enligt 3Dmarks hemsida ligger jag strax över det förväntade resultatet med liknande riggar. Det som fortfarande stör mig och som jag funderar över är hur fasen jag kan bekräfta att jag faktiskt använder båda grafikkorten.

För att båda skall fungera måste SLI vara inkopplat, eller hur? Isåfall låter det som en jäkligt liten prestandaökning (i just 3Dmark bör tilläggas, men ändå) / SEK om två kort enbart ger en 8% prestandaökning jämfört med ett enda kort.
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
SV: 3dMark 06-tråden: Posta era poäng och konfiguration här!
« Svar #65 skrivet: 2008-05-28, 22:16:28 »
Kolla vad som står på din screendump - Linked Display adaptors - FALS!

????


DD

Ps. Kan vara så att den inte tar SLI-system....som Merlin skriver!!!


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: 3dMark 06-tråden: Posta era poäng och konfiguration här!
« Svar #66 skrivet: 2008-05-28, 22:28:08 »
Ni andra som kör dubbla kort: Får ni samma meddelande?
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
SV: 3dMark 06-tråden: Posta era poäng och konfiguration här!
« Svar #67 skrivet: 2008-05-28, 23:01:23 »
Cooperative adapters = FALSE!

TT


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: 3dMark 06-tråden: Posta era poäng och konfiguration här!
« Svar #68 skrivet: 2008-05-29, 08:34:22 »
Strunta i 3dMark och testa i ett riktigt spel istället.

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
SV: 3dMark 06-tråden: Posta era poäng och konfiguration här!
« Svar #69 skrivet: 2008-05-29, 08:58:45 »
 :stupid :stupid :stupid :stupid :stupid :stupid :stupid :stupid

Det är där det räknas...

DD


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: 3dMark 06-tråden: Posta era poäng och konfiguration här!
« Svar #70 skrivet: 2008-05-29, 11:20:14 »
Loophole, du bör absolut ha mer poäng än så med ett sli-system. uppemot 17000 poäng i alla fall. Ditt resultat tyder på att bara ett kort utnyttjas. Jag vet dessvärre inte hur man löser problemet. :sorry

Jag håller med om att det är i spel det räknas, men jag undrar över detta? Var får du 17000 ifrån Daddy? Finns det någon källa till det, eller har du läst det i något forum? Jag känner det som att loppan borde ligga runt 13-14000 i 3dmark, men jag kanske har fel. Tror inte det faktum att det är en quad core förbättrar resultatet i 3dmark - jäkla skitprogram egentligen.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: 3dMark 06-tråden: Posta era poäng och konfiguration här!
« Svar #71 skrivet: 2008-05-29, 12:00:39 »
Citera
You can enable SLI Visual Indicators through the NVidia Control Panel's 3D Options menu to see if SLI is working. With that enabled, when you run a game or other 3D application you should see a bar moving across the screen with the SLI logo in the top-left part of the screen.

For a more objective substantiation of your SLI's performance, choose different rendering modes for a game and see how greatly the frame rates differ between them. The largest difference should be between Alternate Frame Rendering/Split-Frame Rendering and Single-GPU rendering. If this is true, your SLI is indeed functioning correctly.

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: 3dMark 06-tråden: Posta era poäng och konfiguration här!
« Svar #72 skrivet: 2008-05-30, 08:43:19 »
Var får du 17000 ifrån Daddy? Finns det någon källa till det, eller har du läst det i något forum? Jag känner det som att loppan borde ligga runt 13-14000 i 3dmark, men jag kanske har fel. Tror inte det faktum att det är en quad core förbättrar resultatet i 3dmark - jäkla skitprogram egentligen.

Jag har helt enkelt gått in på futuremarks databassida och jämfört system och poäng. 17000 poäng var för högt, jag har nu ägnat mig åt lite källkritik och ser att de systemen var (8800GT(s) i sli) baserade på ganska hårt överklockade dualcore-processorer. ca 15000 poäng verkar vara ett ganska vanligt resultat med två stycken 8800GTS-kort och en C2D @ Stockspeed.

Men som sagt, skit i 3dMark, och kolla fps i spel med ett, respektive två kort istället. Njut av din fina dator och var glad. Jag skulle sälja ungarnas kanin för att komma upp i liknande scores som ni har!

Utloggad <=KB=>Merlin

  • FPS Gamer
  • V.I.P.
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 592
    • Harvey Wallbanger
SV: 3dMark 06-tråden: Posta era poäng och konfiguration här!
« Svar #73 skrivet: 2008-05-30, 08:47:23 »
I COD4 gick FPS:en från 94 (med ett kort) upp till ca 180 (med två kort i SLI) när man kutar runt. Men står man hyfsat still inne i ett rum eller spelar en riktigt gles bana utan massa detaljer så har jag maxat med 540 FPS. Jag har t.o.m. blivit utsländ från en server för att jag hade för HÖG FPS... :supporter

.......................Anál nathrach, orth’ bháis’s bethad, do chél dénmha.......................


Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: 3dMark 06-tråden: Posta era poäng och konfiguration här!
« Svar #74 skrivet: 2008-05-30, 09:08:24 »
I COD4 gick FPS:en från 94 (med ett kort) upp till ca 180 (med två kort i SLI) när man kutar runt. Men står man hyfsat still inne i ett rum eller spelar en riktigt gles bana utan massa detaljer så har jag maxat med 540 FPS. Jag har t.o.m. blivit utsländ från en server för att jag hade för HÖG FPS... :supporter

:lolabove :bow :wave :thumb :respect

Det avgör saken!  3dMark =  :microsoft

 

Senaste inlägg