Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Allmänna frågor om BF2  (läst 4503 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad <=KB=>Merlin

  • FPS Gamer
  • V.I.P.
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 592
    • Harvey Wallbanger
Allmänna frågor om BF2
« skrivet: 2008-04-12, 20:18:57 »
Hello...

Eftersom det verkar som det finns en hel del erfarna BF2-spelare här så tänkte jag hiva ur mig några frågor och funderingar som jag har angående det spelet.

Jag har alltid upplevt BF2, både i singel player och multi player, som ett ganska hopplöst spel. Det är väldigt snyggt, stora och bra kartor, ganska tuffa vapen och coolt med de fordon som finns. Men varför i helsike ska det vara så hopplöst att döda folk?!?! Det kan ju ibland gå åt mer än ett magasin innan folk för trots korta avstånd och många träffar. Vad beror det på och kan man göra något för att åtgärda det?!?

En annan sak som ger mig gråa hår är den lilla evighet det tar att ladda när man ansluter till ett spel (vare sig det gäller SP eller MP). Samma sak här, kan man åtgärda detta?

Dessa saker gör att jag tycker att BF2 inte är ens i närheten av att vara i samma klass som COD4. I alla aspekter, bortsett från de små kartorna, springer COD4 i cirklar runt BF2. Därför undrar jag om man kan göra nått för att få fart på BF2.

Jag har BF2, BF2 Special Forces och de är patchade till senaste patcharna. Jag har också laddat ner Project Reality, men inte installerat det än.

Några bra tips?  :help :banana

.......................Anál nathrach, orth’ bháis’s bethad, do chél dénmha.......................


Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
SV: Allmänna frågor om BF2
« Svar #1 skrivet: 2008-04-13, 10:07:09 »
Ta ner forgotten hope 2 också.
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

guest319

  • Gäst
SV: Allmänna frågor om BF2
« Svar #2 skrivet: 2008-04-13, 10:34:14 »
Jag har alltid upplevt BF2, både i singel player och multi player, som ett ganska hopplöst spel. Det är väldigt snyggt, stora och bra kartor, ganska tuffa vapen och coolt med de fordon som finns. Men varför i helsike ska det vara så hopplöst att döda folk?!?!

Det beror nog på den "realistiska faktorn" i spelet. Det är t ex svårt att sikta/träffa då man är i rörelse. Att slänga sig ner på backen och skjuta funkar nog bäst.
På längre avstånd ska du skjuta singelskott, inte automateld.


En annan sak som ger mig gråa hår är den lilla evighet det tar att ladda när man ansluter till ett spel (vare sig det gäller SP eller MP). Samma sak här, kan man åtgärda detta?

Att spelet kontrollerar installationen varje gång är inget man kan göra nåt åt :(

Utloggad <=KB=>Merlin

  • FPS Gamer
  • V.I.P.
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 592
    • Harvey Wallbanger
SV: Allmänna frågor om BF2
« Svar #3 skrivet: 2008-04-14, 10:24:41 »
Ta ner forgotten hope 2 också.

Är det ett annat mod eller?

.......................Anál nathrach, orth’ bháis’s bethad, do chél dénmha.......................


Utloggad <=KB=>Merlin

  • FPS Gamer
  • V.I.P.
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 592
    • Harvey Wallbanger
SV: Allmänna frågor om BF2
« Svar #4 skrivet: 2008-04-14, 10:28:03 »
Det beror nog på den "realistiska faktorn" i spelet. Det är t ex svårt att sikta/träffa då man är i rörelse. Att slänga sig ner på backen och skjuta funkar nog bäst.
På längre avstånd ska du skjuta singelskott, inte automateld.

Okej, så upplever jag det inte riktigt. Ofta kan man stå på bara några meres avstånd och mörsa bröstet fullt, men jag ska testa dina råd så får vi se om jag upplever någon skillnad :) Jag får nämligen spader på icke-hardcore servrar i COD4 där folk tål ett halvt mag innan de dör... :puke

Att spelet kontrollerar installationen varje gång är inget man kan göra nåt åt :(

Skit också!!! :cry

.......................Anál nathrach, orth’ bháis’s bethad, do chél dénmha.......................


Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
SV: Allmänna frågor om BF2
« Svar #5 skrivet: 2008-04-14, 12:02:21 »
FH2 är en mod som är roligare än PR, tycker i alla fall jag
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

Utloggad MooseMan

  • Old Misconnection
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 188
SV: Allmänna frågor om BF2
« Svar #6 skrivet: 2008-04-14, 20:56:22 »
Att det tar tid att ladda kartorna blir bättre med minst 2 gig i ram...

Project Reality har juh faktiskt ändrat BF2 till ett spel som faktiskt går att spela och är inte lika snabbt som Vanilla. Mer smyga och lagspel.

Sen är nog den största anledningen till att folk spelar Bf2, flygetygen och pansaret.

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
SV: Allmänna frågor om BF2
« Svar #7 skrivet: 2008-04-14, 22:23:09 »
Att det är svårt att få till kills beror på en bugg med hitboxen. Det enda sättet att inte utlösa buggen är genom s k pronespamming, vilket gränsar IMHO på gränsen till fusk.

Vad gäller fråga B så har mosseman svaret: mer internminne löser det problemet.

Utloggad Supragod

  • Old Bassplayer
  • Moderator
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 294
    • www.myspace.com/dannysupragod
SV: Allmänna frågor om BF2
« Svar #8 skrivet: 2008-04-15, 00:07:36 »
Nja.. Inte bara pronespam funkar.
Man lär sig vart man ska skjuta. En salva i huvud/hals regionen dödar allt som oftast.
Sen att man får sikta lite strax bakom spelare i rörelse är ju bara som i CS genren.
Hitboxen släpar pga olika ping osv osv..

Men det som saknas i BF2 är speeden. Det går så ofantligt långsamt.
Man hinner ju springa över en hel karta innan man stöter på någon.

Nä tacka vet jag CS:Source eller COD4. Mer tight action och bra speed.

/s

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Allmänna frågor om BF2
« Svar #9 skrivet: 2008-04-16, 13:43:09 »
Jag har heller aldrig gillat BF2. Alldeles för svårt att döda folk, och alldeles för lätt att bli en våt fläck av heli/flyg/arty. :rythm

I cod4 lyckas jag faktiskt döda folk allt som oftast. :) I hard mode är det lättare, men jag tycker att även normal mode är väldigt mycket lättare än BF2.


guest193

  • Gäst
SV: Allmänna frågor om BF2
« Svar #10 skrivet: 2008-04-17, 19:59:45 »
Enligt min uppfattning så är Vanilla sådär, lite kul ibland som avkoppling speciellt om man kör Infantry only, men det riktiga hardcoreliret är ju Reality-modden. Taktiskt och krävande, inte bara dundra in solo och panga planlöst utan här krävs teamwork och när det stämmer kan det bli riktigt kul. Torsk 4 kommer inte i närheten.
Sedan är FH2 inte så dumt det heller.

 

Senaste inlägg