Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Uppgraderingsdags...  (läst 24724 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Uppgraderingsdags...
« Svar #60 skrivet: 2008-05-10, 09:06:27 »
Nu är grejorna på väg, men nått pucko ( :innocent) hade valt postförskott istället för faktura och självklart måste jag flytta över kulor till betalkortet då jag inte hade tillräckligt med slantar på det (7lök). Och då lär inte jag kunna hämta grejorna förens tidigast måndag!!  :doh


Kooomplet....koooomplett....

Ihhhaaaaa

DD

Alltså  DD - det var JAG som valde fel betalsätt av bara farten.  :headbang
« Senast ändrad: 2008-05-10, 09:08:13 by Johnny Hazard »


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Uppgraderingsdags...
« Svar #61 skrivet: 2008-05-10, 09:11:12 »
Har börjat inse att det är läge för även mig att skaffa mig en bättre/nyare dator.

Efter att i vintras jagat bärbar dator åt mamma så tänkte jag att det här borde väl inte vara någon match... bara att titta på en lite bättre dator än vad hon behöver ha... samt stationär. Gick in på komplett som så varmt rekommenderas och upptäcker att 10.000 + är vad som ska slantas upp. :eek

Är det jag som har bott för länge under en sten? Eller är det ett "lagomt" pris för en "lagom" speldator?

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Uppgraderingsdags...
« Svar #62 skrivet: 2008-05-10, 19:33:13 »
Köper du delar från komplett, webhallen, intet, datorbutiken eller någon annan hyffsat stor webbutik kan du enkelt sätta ihop en jättebra speldator som klarar alla de nyaste spelen på höga inställningar utan att behöva betala mer än 7-8000 kronor.


guest193

  • Gäst
SV: Uppgraderingsdags...
« Svar #63 skrivet: 2008-05-11, 11:58:49 »
Å andra sidan är det ju inte några problem att få ihop en speldator för sådär 20kkr heller.
Och nu kommer de nya 9900-korten  :banana  om någon månad med.

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Uppgraderingsdags...
« Svar #64 skrivet: 2008-05-11, 14:30:02 »
Köper du delar från komplett, webhallen, intet, datorbutiken eller någon annan hyffsat stor webbutik kan du enkelt sätta ihop en jättebra speldator som klarar alla de nyaste spelen på höga inställningar utan att behöva betala mer än 7-8000 kronor.



Beror ju lite på om du måste köpa ALLA tillbehör, CPU (~1500-2500:-), 4 Gb RAM DDR2 (~800-1000:-), Mobo (1000-3000:-), GPU (1500-3000:-), låda med PSU (~1000-1500.-), sen ska du ha HD+DVD-RW, ev. ljudkort och här är ju smaken som baken men säkert en 1000-2000:- till. Väljer man budget alternativen så hamnar du på 7-8kkr. Vill du ha en hygglig burk är det nog 10kkr som gäller. Allt beroende på hur mycket du kan äteranvända från din gamla dator.


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
SV: Uppgraderingsdags...
« Svar #65 skrivet: 2008-05-11, 19:44:21 »
Köp ett av deras uppgraderingspaket och tvinga grönis att bygga ihop den åt dig...

Tex ett bestående av:

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=323785

samt

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=343756

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Uppgraderingsdags...
« Svar #66 skrivet: 2008-05-11, 20:26:35 »
Ska absolut titta närmare på det där. Men först lutar det åt att vi blåser om datorn och köper en ny fläkt för att se om det påverkar. Om inte, så blir det kanske att man köper nåt uppgraderingspaket eller 1-2 nya saker per månad för att lagom till WCL kunna bygga ihop burken.

Jag som ville ha en ny burk nu. :cry

Utloggad <=KB=>Merlin

  • FPS Gamer
  • V.I.P.
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 592
    • Harvey Wallbanger
SV: Uppgraderingsdags...
« Svar #67 skrivet: 2008-05-12, 10:09:02 »
Först fick jag blåskärm (sån däringa stoppskärm eller vad fan det heter) ganska omgående. Jag startade installationen av Vista, Windows laddar filer och sedan kom gröna barren. Typ mitt i den kom blåskärmen. Sedan ändrade jag lite i BIOS. Då gick installationen igång ordentligt, men någonstans mitt i stannade den med ett felmeddelande i Windows. När jag startade om så var jag tillbaka till blåskärm i det tidiga skedet... Windows är underbart...  :puke

Ja ja, jag har fått tips på att plocka ut ena minnesstickan. Ska se om det hjälper...

.......................Anál nathrach, orth’ bháis’s bethad, do chél dénmha.......................


Utloggad <=KB=>Merlin

  • FPS Gamer
  • V.I.P.
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 592
    • Harvey Wallbanger
SV: Uppgraderingsdags...
« Svar #68 skrivet: 2008-05-12, 15:27:19 »
Mr. Hazard, du snackade om att du skaffat 8 gig minne va? Är det overkill eller är det vettigt? Det minne jag har (tot 4 gig) är hyfsat prisvärt just nu...

.......................Anál nathrach, orth’ bháis’s bethad, do chél dénmha.......................


Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Uppgraderingsdags...
« Svar #69 skrivet: 2008-05-12, 19:00:15 »
Mr. Hazard, du snackade om att du skaffat 8 gig minne va? Är det overkill eller är det vettigt? Det minne jag har (tot 4 gig) är hyfsat prisvärt just nu...

Kan aldrig ha för mycket minne och risken finns ju att minnespriserna kommer gå upp då asiaterna har fått högre omkostnader. Dessutom kommer man ju fasa ut DDR2 då DDR3 kommer mer och mer.


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
SV: Uppgraderingsdags...
« Svar #70 skrivet: 2008-05-12, 22:16:22 »
Merlin, om du kör 32-bitars operativ (Vanliga XP, Vista 32) så kan operativsystemet i vilket fall inte använda sig av mer än 4 GB - så då eldar du för kråkorna om du köper mer än fyra. Kör du däremot XP eller Vista i 64-bitarsversioner så har du nytta av minnet över 4 GB.
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

Utloggad <=KB=>Merlin

  • FPS Gamer
  • V.I.P.
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 592
    • Harvey Wallbanger
SV: Uppgraderingsdags...
« Svar #71 skrivet: 2008-05-12, 22:31:38 »
Jag kör 64-bitars Vista Home Premium...

Plockade en av stickorna och installationen av windows gick som smort... Knasigt... Omedelbart började Windows ladda ner uppdateringar som installerades... Dags för omstart... Vad händer då? Jo, skiten kan inte starta...  :puke :cry :pistols

.......................Anál nathrach, orth’ bháis’s bethad, do chél dénmha.......................


Utloggad <=KB=>Merlin

  • FPS Gamer
  • V.I.P.
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 592
    • Harvey Wallbanger
SV: Uppgraderingsdags...
« Svar #72 skrivet: 2008-05-13, 08:37:23 »
Det bidde att reparera Windows... Så nu har jag TVÅ användare av någon märklig anledning...  :stupid Ja ja, får mecka med det sen... Tryckte i SP1 och nu VERKAR (peppar peppar, ta i trä och allt sånt där) det fungera. Klockan blev mycket så jag orkade inte mecka med drivisar, andra uppdateringar och program. Får se om jag orkar med det i kväll...

.......................Anál nathrach, orth’ bháis’s bethad, do chél dénmha.......................


Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
SV: Uppgraderingsdags...
« Svar #73 skrivet: 2008-05-13, 09:36:31 »
Det finns några uppdateringar som gör att Vista klarar av att anropa upp till 8 gig (kanske mer?) som du säkert fick nertankat nu. Har du kollat i BIOS så att du ser allt minne där???

DD - med samma operativ och 8gig....


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Uppgraderingsdags...
« Svar #74 skrivet: 2008-05-13, 09:39:27 »
Premium ska väl klara av mer än 8gb har jag för mig?

 

Senaste inlägg