Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Diablo 3  (läst 291491 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: Diablo 3
« Svar #105 skrivet: 2011-07-11, 09:21:59 »
Tack Baldi. :)

Vad betyder SED? Special Edition?

Jag bryr mig inte så mycket om irl-items men gillar däremot in-game-items, speciellt om de har en användning. Exempelvis Mass Effect hade olika former av rustning och/eller vapen som var lite nyttiga för vissa builds och vissa situationer.
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #106 skrivet: 2011-07-11, 10:43:51 »
Tack Baldi. :)

Vad betyder SED? Special Edition?

Jag bryr mig inte så mycket om irl-items men gillar däremot in-game-items, speciellt om de har en användning. Exempelvis Mass Effect hade olika former av rustning och/eller vapen som var lite nyttiga för vissa builds och vissa situationer.


SED special editon ja =)

Jag tror blir som wow att mest för utsmyckning. De skulle bli för mycket gnäll om de visas sig vara ett bättre föremål som folk kan använda i pvp eller i pve.
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #107 skrivet: 2011-07-25, 01:43:27 »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Tahlanos

  • Gameoholic
  • =[OG]=Medlem
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 698
  • mmm.....
    • OG
SV: Diablo 3
« Svar #108 skrivet: 2011-07-26, 10:28:09 »
:drool
AVAST CLEARED !

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #109 skrivet: 2011-08-02, 22:51:03 »
De ryktas att betan bara kommer hålla igång 3 halv månad eller mindre så. De ända som skall provas är systemen i spelet därför kommer endast Act1 bara att vara tillgängligt  :supporter :supporter :supporter
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: Diablo 3
« Svar #110 skrivet: 2011-08-04, 10:27:36 »
Ah, då låter det på ryktet som att de börjar bli klara. En normal beta används ju för att hitta buggar i hela spelet, men om ryktet är sant så verkar Blizzard vara säkra (efter att ha testat i några årtionden) på att det finns inte några stora spelbuggar.

Ta hit spelet nu genast!! Omdedelbart! :rythm
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #111 skrivet: 2011-08-05, 09:42:55 »
Ah, då låter det på ryktet som att de börjar bli klara. En normal beta används ju för att hitta buggar i hela spelet, men om ryktet är sant så verkar Blizzard vara säkra (efter att ha testat i några årtionden) på att det finns inte några stora spelbuggar.

Ta hit spelet nu genast!! Omdedelbart! :rythm

Bashiok nämnde på officiella forumet att 20.000 spelare är något vi eftersträvar, men att vi kommer börja med liten skara spelare för att se hur fungerar.
 En tredje del av Act1 kommer finnas tillgängligt och de resterande acterna är låsta. Dessutom så verkar som hela systemet med socka sina spells med runes inte heller kommer testas då är princip klart  :thumb
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #112 skrivet: 2011-08-11, 01:19:42 »
   How are you approaching balancing the game’s overall difficulty?

Kevin Martens: When it comes down to balancing the actual numbers, there is an expected amount of damage output that players should be able to sustain based on their level and gear. There is no absolute benchmark though, as skillful players will be able to do more damage with speed, precision, and advanced attack combos, while less experienced players will generally do less damage with more straight-forward attacks. The expected damage is a starting point to balance from. Balance must be maintained for both players types, and everyone in between, which can be tricky. Ultimately, it’s going to take the game’s harder difficulty modes — Hell and Inferno — to challenge the limits of the best Diablo III players.

Låter intressant =) blir 4 olika nivåer tro? Normal / Nightmare / Hell / Inferno ? =)
« Senast ändrad: 2011-08-11, 01:21:15 by baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #113 skrivet: 2011-08-22, 20:19:56 »
Här ny video som avslöjar 4 nivån i diablo3 som kallas inferno och kommer ha helt ny innebörd än vad diablo2 erbjöd i end games content.

http://www.youtube.com/watch?v=PBH9wsIGbYU
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: Diablo 3
« Svar #114 skrivet: 2011-08-27, 17:17:48 »
Har en fråga till er som spelade D2 över Battlenet:

- Fanns det olika svårighetsnivåer även när man körde över Battlenet?

Jag har sett på videon som säger att single player kommer ha fyra svårigheter; Normal, Nightmare, Hell och Inferno men förstår inte riktigt hur det funkar i MMO-läget. Kan en spelare som bara kommit till Nightmare även spela ihop med spelare som kör Hell?
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo 3
« Svar #115 skrivet: 2011-08-27, 17:46:18 »
Mina D2-kunskaper är lite rostiga, men så här kommer jag ihåg det i.a.f:

Har en fråga till er som spelade D2 över Battlenet:
- Fanns det olika svårighetsnivåer även när man körde över Battlenet?

Ja.

Jag har sett på videon som säger att single player kommer ha fyra svårigheter; Normal, Nightmare, Hell och Inferno men förstår inte riktigt hur det funkar i MMO-läget. Kan en spelare som bara kommit till Nightmare även spela ihop med spelare som kör Hell?

En spelare måste "enable" en svårighetsgrad innan han/hon kan spela den, d.v.s spela ut svårighetsgraden innan. En spelare med lägre nivå kan alltså inte spela med en som har högre på dennes nivå, men tvärt om är ok.
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: Diablo 3
« Svar #116 skrivet: 2011-08-27, 19:15:07 »
Ah, tack Elunyx.

Valde man svårighetsgrad när man loggade in på Battlenet? Eller var olika områden olika svåra?

Var kartan i MMO:t (dvs över Battlenet) likadan som för single-player off-line?
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Diablo 3
« Svar #117 skrivet: 2011-08-27, 19:52:52 »
man valde svårighetsgrad när man skapade spelet inne i battlenet lobbyn. kartan var ju helt ny från gång till gång som singleplayer delens kartor

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: Diablo 3
« Svar #118 skrivet: 2011-08-27, 20:07:41 »
Tack Ceder.

Men även om kartan var randomiserad, fanns samma boss alltid med på respektive karta? Jag har för mig att exempelvis boss XYZ alltid fanns på första kartan, oavsett hur kartan såg ut.
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo 3
« Svar #119 skrivet: 2011-08-27, 20:50:42 »
Dom större bossarna finns alltid i samma akt som omgången innan, och platsen där bossen befinner sej ser i princip likadan ut. Men det kan se olika ut när man ska ta sej till stället där han/hon befinner sig. Så D2 är alltså "halvrandom" eller nått sånt.

Dessutom skulle jag inte vilja kalla D2 för ett MMO. Man kan bara vara åtta spelare samtidigt i samma spel på BNet, så det är mera co-op multiplayer än massive multiplayer  :)


TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

 

Senaste inlägg