Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Diablo 3  (läst 291233 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: Diablo 3
« Svar #135 skrivet: 2011-08-31, 10:48:45 »
Däremot är det monstrenas immuniteter mot det element man satsat på som är den största irritationen.

Klarar man sola och bara lägga poäng i ett träd? Jag började i elektricitet men bävar om det kommer en boss som är immun mot elektricitet. Vilket eller vilka träd borde jag lägga i som solo Sorc?
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo 3
« Svar #136 skrivet: 2011-08-31, 12:30:53 »
Man klarar av att sola med ett träd i Normal, men det är aningen lättare om man har åtminstone en backupspell från ett annat träd. Hur det är i Nightmare vågar jag inte svara på eftersom jag sitter inne med gamla kunskaper än så länge, men jag kan tänka mig att det är väldigt svårt eller omöjligt med bara ett träd där.

Min nya lvl 27 sorc är framme vid Dibbe och har klarat sej bra på cold, men då har jag en poäng i Static Field (skitbra spell med bara en poäng) och en i Firewall. Kör man elektricitet kan testa med Firewall, Glacial Spike (fryser fiender) eller t.o.m Blizzard som backupspell.
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #137 skrivet: 2011-08-31, 13:03:13 »
Däremot är det monstrenas immuniteter mot det element man satsat på som är den största irritationen.

Klarar man sola och bara lägga poäng i ett träd? Jag började i elektricitet men bävar om det kommer en boss som är immun mot elektricitet. Vilket eller vilka träd borde jag lägga i som solo Sorc?


Hopp in på Ts ikväll så kan jag  förklara mer hur Nightmare /hell fungerar ingående. Så vore roligt spela lite, jag tycker om att lira lite och vi behöver inte maratons löpa igenom spelet utan kör långsam takt =)).. 

har du tid Elunyx  så hopp in du också  vetja :=). Så kan vi lira lite tillsammans =).



 
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: Diablo 3
« Svar #138 skrivet: 2011-08-31, 13:08:49 »
Tack, kanske lite senare på kvällen då jag ska på bostadrättsföreningsmöte kl 19. Kan inte lova att jag kommer men jag ska göra ett försök, förhoppningsvis runt 21-tiden.
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: Diablo 3
« Svar #139 skrivet: 2011-08-31, 13:10:37 »
Man klarar av att sola med ett träd i Normal, men det är aningen lättare om man har åtminstone en backupspell från ett annat träd. Hur det är i Nightmare vågar jag inte svara på eftersom jag sitter inne med gamla kunskaper än så länge, men jag kan tänka mig att det är väldigt svårt eller omöjligt med bara ett träd där.

Min nya lvl 27 sorc är framme vid Dibbe och har klarat sej bra på cold, men då har jag en poäng i Static Field (skitbra spell med bara en poäng) och en i Firewall. Kör man elektricitet kan testa med Firewall, Glacial Spike (fryser fiender) eller t.o.m Blizzard som backupspell.


Jättebra info. Man behöver med andra ord inte plöja ned tungt i en förmåga som jag gjorde med Barbaren - utan kan sprida sig lite mer?
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #140 skrivet: 2011-08-31, 14:28:24 »
Tack, kanske lite senare på kvällen då jag ska på bostadrättsföreningsmöte kl 19. Kan inte lova att jag kommer men jag ska göra ett försök, förhoppningsvis runt 21-tiden.

De låter bra då hemma ifrån träningen  :thumb
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: Diablo 3
« Svar #141 skrivet: 2011-08-31, 21:37:15 »
Kom in lite sent (21.30) och ser inte er. Ni heter som era handles här på boardet?
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #142 skrivet: 2011-08-31, 22:04:41 »
Kom in lite sent (21.30) och ser inte er. Ni heter som era handles här på boardet?

Jag antar du sitter i telefon, råkat glömma pustalk på ts eller??  :D :thumb
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo 3
« Svar #143 skrivet: 2011-09-01, 00:52:10 »
Jag har inget headset...  :camper

Ska kanske ta och släpa min rumpa till Webhallen och inhandla en sådan.

Nu är min sorc lvl 30 och är innne i expansionen. Har stött på immunes åtminstone två gånger. En av dom var ett "elektriskt spöke" (...?!) som kommer fram om man trycker på en av Diablo´s portaler. Spöket var fire immune har jag för mej. Den andra var en yeti i akt 5 som var cold immune. Som tur var hade jag min Firewall, annars hade det varit svettigt med bara cold...

Uppdatering: har nu beställt ett headset men det kommer ta några dagar innan jag får det.
« Senast ändrad: 2011-09-01, 02:03:13 by Elunyx »
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #144 skrivet: 2011-09-01, 12:45:27 »
Jag har inget headset...  :camper

Ska kanske ta och släpa min rumpa till Webhallen och inhandla en sådan.

Nu är min sorc lvl 30 och är innne i expansionen. Har stött på immunes åtminstone två gånger. En av dom var ett "elektriskt spöke" (...?!) som kommer fram om man trycker på en av Diablo´s portaler. Spöket var fire immune har jag för mej. Den andra var en yeti i akt 5 som var cold immune. Som tur var hade jag min Firewall, annars hade det varit svettigt med bara cold...

Uppdatering: har nu beställt ett headset men det kommer ta några dagar innan jag får det.

Jag fick installera om spelet igår, för jag trodde hade spelet sparat men de visades, att bara var ikonen som fanns kvar. Så vi börjat om ifrån level 1 jag och Tiny på battle.net =))..
Vi hann bara till level 6 så att säga. Headeset bra invenstering  :thumb
« Senast ändrad: 2011-09-01, 13:49:10 by baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #145 skrivet: 2011-09-01, 15:26:10 »
Ska vi spela ikväll hör ni ? =), jag just tagit reda på att man kan köra closed b.net då kan man skapa vilken level man vill och då kan vi spela tillsammans ifrån level 30. Antar du Elunyx inte orkar dra upp en ny gubbe fast battle.net?

Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo 3
« Svar #146 skrivet: 2011-09-01, 16:14:41 »
Jag "orkar" spela upp flera gubbar eftersom det än så länge är ganska kul. Jag har redan en figur av alla klasser utom barb (som jag inte tänker spela). Min lägsta figur är lvl 13 eller nått sånt (alla är BNet-figurer).

Visserligen är det enkelt med privat bnet, men det känns ändå mera värt att starta upp en figur på "riktiga" BNet. Så jag föredrar den lösningen.

Jag har skapat en till sorc vid namn Elunara som jag tänkte testa fire med. Kan ta upp den till lvl 6 väldigt snabbt. Jag kan ju alltid byta senare om jag inte gillar firesorc. Uppdatering: hon är lvl 6 nu :)

Klockslag för spelandet? Någon av oss kan skapa en kanal vid namn "OG" så vi kan träffas i lobbyn. Är "OG" upptaget kan man ta "OG2" o.s.v.


« Senast ändrad: 2011-09-01, 17:38:00 by Elunyx »
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: Diablo 3
« Svar #147 skrivet: 2011-09-01, 19:03:26 »
Jag sticker ut och springer nu och kommer behöva äta middag (troligen på restaurang ikväll). Så jag kommer inte kunna starta förrän relativt sent.

Föreslår att ni kör ändå och så hakar jag på när jag kan. Sedan kan jag troligen levla ikapp vid ett annat tillfälle, förutsatt att ni inte hinner iväg alltför långt.
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #148 skrivet: 2011-09-01, 21:33:13 »
Jag startar ett game nu  OG-sun  password green,
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo 3
« Svar #149 skrivet: 2011-09-01, 21:59:45 »
Finns inget spel som heter OG-sun...
Och då har jag kört ctrl+c/ctrl+v från forumet.
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

 

Senaste inlägg