Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Diablo 3  (läst 296699 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
SV: Diablo 3
« Svar #315 skrivet: 2012-02-10, 19:47:04 »
Kommer knappast att klara nightmare :)
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo 3
« Svar #316 skrivet: 2012-02-10, 20:08:21 »
Lycka till i HC!     :rotflmao     :camper     :quiet
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #317 skrivet: 2012-02-10, 22:34:49 »
Undrar hur Inferno kommer vara?? =).. Var nån som minns WoW Heroic i TBC, helvete var svåra dem var hahaha... Durnhold tvärr stopp, inte ens första bossen kom man till hahaha..
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #318 skrivet: 2012-02-16, 13:18:08 »
We're currently in the process of preparing the next beta patch for release and wanted to provide all beta testers with a heads-up that a character wipe will be included. Please note that, as with previous character wipes, this wipe will also affect gold, items, followers, and artisans. (Beta Bucks will be reset, as well.)

We're hoping to release Beta Patch 13 before the weekend, but we don't yet have a precise ETA. As always, we'll provide more information as it becomes available, and patch notes will be posted here once the patch is live.

Så lite twitter frågor och svar =)

Does act 3 of D3 look anything like the act 5 of D2?

I guess a little in the places that have snow?


why did all of the good classes from D2 not make it to D3?

We didn’t want to make Diablo 2.5. We want to do new stuff! They’re fun classes, give me a chance

Release Maj / Juni ?? jag tror på D2 i repris, 29 juni släpps D3 =)

Eller vad säger du Rav? du som brukar ha rätt  :D
« Senast ändrad: 2012-02-16, 13:25:10 by baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Diablo 3
« Svar #319 skrivet: 2012-02-16, 13:53:06 »
27 juli? Då kom iaf sc2 och de kanske vill ha nån slags universal dag :D

Utloggad Bustacruz

  • AKA Deathartas
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 806
SV: Diablo 3
« Svar #320 skrivet: 2012-02-16, 15:08:50 »
Tack för infon Baldi!

Ni som har ajfån som lur så kan jag rekommendera en App där han som gjort den uppdaterar massa D3 info. Skönt att ha allt samlat på ett ställe :-)
Tror dock inte han har nåt liv då det kommer info från alla håll menmen.

Fyfan hoppas inte på juni! Semestertider och förhoppningsvis bra väder ska ju inte konkurrera!


BattleTag: Bascha#2493

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo 3
« Svar #321 skrivet: 2012-02-16, 19:05:29 »
Det finns D2-info apps på Android också. Och talent calculators. Och databaser, nedräknare och wallpapers. Själv föredrar jag att surfa in på den normala sidan för IncGamers på min Galaxy SII.

Det djävliga (diabloiga?) är att det KAN försenas ännu längre än till våren. Det är ju helt beroende på vad Blizzardhönsen får för sig. Blizzard själva trodde ju på julen ett tag, men även dom hade fel.

Jag får intrycket av att dom själva tycker att det är något generellt fel med D3, därför går dom och pillar på detaljer hela tiden. Först lägger dom dit prylar, sedan tar dom bort dom. Dom kanske är oroliga för att folk kommer att tycka att D3 bara är D2 med bättre grafik. Tyvärr så är det nog det många kommer att tycka i alla fall. Och det konstiga är att dom tar ju bort saker så att det blir mer likt D2.
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Ikon

  • Första besöket på Bolaget
  • ***
  • Antal inlägg: 144
    • Fejdlysten
SV: Diablo 3
« Svar #322 skrivet: 2012-02-16, 20:54:54 »
Jag tycker den delade poolen hos Demon Hunter ser ut som ett miss som de vill putsa på så de får en renodlad resource som de andra. Och det kan ju ta en del tid att testa om den typen av ändringar (både teknisk påverkan samt balanseringar)

Sedan gillar jag själv inte Arcon form på Wizard. Det är lite som shadov form hos priest i wow, dvs om man satsar på att vara i archon form länge så är väldigt många andra skills nästan värdelösa, så där hoppar jag på en förändring.

sen har de nog massa småtjafs om val som de borde programmera in som flaggor, dvs release av spelet och efterhand öppna upp mer genom bara konfigurering. De kan tex starta med att town portal är personlig, men förbereda den för att stå kvar åt partyt.

De verkar som man måste spela genom hela normal för att öppna hardcore, det borde räcka med första bossen för att låsa upp hc typ.

jag hoppas de releasar med toksvår hell och inferno, så de kan nerfa efter hand istället för att behöva göra det svårare då det liksom redan är för sent. Samma med droprates, gör dem väldigt låga från start och öka i senare patchar istället för att börja med för bra värden för spelarna.'

det var lite spontana tankar.

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo 3
« Svar #323 skrivet: 2012-02-16, 22:23:13 »
Vad jag förstår håller man på att göra om DH för att det tar så lång tid att ta död på saker med klassen. Den där hatred/discipline-grejen verkar inte vara så fiffig heller, nä. När jag kollar på demos så är det mest bara hatred som används. Lite onödigt komplicerad kanske.

Jag håller däremot med om att man måste spela ut spelet innan man kör HC. Det finns stor risk att många inte ens får se hela spelet innan dom tröttnar. Jag tror att HC funkar bättre om man är lite erfaren, annars hamnar nog alldeles för många figurer på The Hall of Fallen Heroes. Det finns nog en gräns för hur många chars man får ha där? Dessutom tar det nog inte en evighet att spela ut spelet.

Jag tror att Blizzard har lärt sig ett och annat om svårighetsgrad med D2. Förskök med Hell. Har man inte sett till att man har übergear där så får man sin lilla rumpa sparkad, det lovar jag :microsoft
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #324 skrivet: 2012-02-17, 09:24:28 »
Helll kommer vara utmaning och inferno svårt då blizzard har sagt att spelarna kommer aldrig bli overpowerd,  utan monsterna kommer alltid att kännas svårare i  inferno.

Själv tror att de kommer bli som Heoric i wow, har man inte gearet inte någon koll på skillsen, så går man säker död till mötes.
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Ikon

  • Första besöket på Bolaget
  • ***
  • Antal inlägg: 144
    • Fejdlysten
inför Diablo 3 - taktiken hemma?
« Svar #325 skrivet: 2012-02-17, 16:53:22 »
Såg detta, var ganska kul tyckte jag:

if your gf/fiancée/wife doesn't understand that you are off limits the first few weeks of D3 release then she doesn't deserve you.

if she pulls out an argument "It's either D3 or me", don't be a pu55y - say "I choose D3 because D3 wouldn't force me to make a choice like that"

And when she screams "GO TO HELL!!!" - you should respond "Thats the plan"


men...så vågar jag inte köra, jag såg en annan postning som kanske är bättre:


Easy, for two years i saved my money, and when D3 is released, she and her mother travel to health resorts for two weeks. And me and her father will play D3 for two weeks.
« Senast ändrad: 2012-02-17, 17:05:08 by Ikon »

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo 3
« Svar #326 skrivet: 2012-02-17, 17:28:00 »
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

guest3469

  • Gäst
SV: Diablo 3
« Svar #327 skrivet: 2012-02-17, 17:42:10 »
 :amen

//Snow

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: Diablo 3
« Svar #328 skrivet: 2012-02-17, 20:08:19 »
Störtbra Elunyx!  :thumb :thumb
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #329 skrivet: 2012-02-17, 20:12:13 »
http://www.svenskadiablo.se/ delar 450 beta keys eller något åt de hållet till sina besökare. Jag antar att form av tävlingar som kommer anordnas.
Man kan alltid registrera sig och hoppas på de bästa =). 
Dyslexi betyder svåra ord på latin

 

Senaste inlägg