Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Diablo 3  (läst 291618 gånger)

0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad klantbo

  • =[OG]=Medlem
  • 40-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 285
SV: Diablo 3
« Svar #975 skrivet: 2014-08-28, 11:03:29 »
Nån som kör diablo på PS4?

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo 3
« Svar #976 skrivet: 2014-08-28, 12:35:16 »
Nån som kör diablo på PS4?

Inte ännu, men jag ska köpa den när jag har mindre att göra med min lägenhet. Har kört demot på PS3 och tycker att det verkar roligare än PC-versionen på nått sätt. Offline-läget är speciellt intressant för mig som gillar HC.

Vad jag vet gäller ladder-figurerna bara 3 månader. Det är väl kanske ingen officiell info, men om det är så kort tycker jag det är mest till för arbetslösa typ. Dessutom har jag slut på charslots. Ska dom ha ladder får dom ta och öka antalet charslots för alla tycker jag.
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad klantbo

  • =[OG]=Medlem
  • 40-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 285
SV:
« Svar #977 skrivet: 2014-08-28, 12:40:50 »
Jo jag tycker också att det är roligare på PS, perfekt spel att slöspela i soffan. Ladder och mp är jag inte så insatt i än. Kom aldrig så långt på datorn, men det känns som det blir mer spela nu

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #978 skrivet: 2014-09-02, 13:00:59 »
Jag har provade  ladder seasons i fredags  och i söndags, och plockade både level 70 och dessutom paragons level 21 redan.. Sitter med 325k dps, 3 miljoner guld plus T2 utan problem, och upgraderat till lvl 12 i båda yrkena.. Seasons känns lite för enkelt för vara ärlig, och de känns som seasons är  för dem som har precis börjat med D3 och ett sett för dem att komma ikapp dem som sitter på T6 i non-ladder... Jag har inte alls spelat så mycket som skulle kunna göra, då jag skippade hela lördagen princip.
Jag undrar om blizzard verkligen tänkt rätt i de här?  2 dagar gaming och  man nästan halvägs i dps emot sin main på non-ladder.  Jag vet att de tar ju enorm tid med gear och rifts sen när man börja komma upp i T-levels, men de ändå oroväckande hur långt man kommit på ynka 2 dagar gaming.

« Senast ändrad: 2014-09-02, 13:12:48 by Baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: Diablo 3
« Svar #979 skrivet: 2014-09-03, 08:55:10 »
Jag har provade  ladder seasons i fredags  och i söndags, och plockade både level 70 och dessutom paragons level 21 redan.. Sitter med 325k dps, 3 miljoner guld plus T2 utan problem, och upgraderat till lvl 12 i båda yrkena.. Seasons känns lite för enkelt för vara ärlig, och de känns som seasons är  för dem som har precis börjat med D3 och ett sett för dem att komma ikapp dem som sitter på T6 i non-ladder... Jag har inte alls spelat så mycket som skulle kunna göra, då jag skippade hela lördagen princip.
Jag undrar om blizzard verkligen tänkt rätt i de här?  2 dagar gaming och  man nästan halvägs i dps emot sin main på non-ladder.  Jag vet att de tar ju enorm tid med gear och rifts sen när man börja komma upp i T-levels, men de ändå oroväckande hur långt man kommit på ynka 2 dagar gaming.



Men då menar du genom "powerlevling" eller har du spelat själv?
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #980 skrivet: 2014-09-03, 09:40:17 »
Jag har provade  ladder seasons i fredags  och i söndags, och plockade både level 70 och dessutom paragons level 21 redan.. Sitter med 325k dps, 3 miljoner guld plus T2 utan problem, och upgraderat till lvl 12 i båda yrkena.. Seasons känns lite för enkelt för vara ärlig, och de känns som seasons är  för dem som har precis börjat med D3 och ett sett för dem att komma ikapp dem som sitter på T6 i non-ladder... Jag har inte alls spelat så mycket som skulle kunna göra, då jag skippade hela lördagen princip.
Jag undrar om blizzard verkligen tänkt rätt i de här?  2 dagar gaming och  man nästan halvägs i dps emot sin main på non-ladder.  Jag vet att de tar ju enorm tid med gear och rifts sen när man börja komma upp i T-levels, men de ändå oroväckande hur långt man kommit på ynka 2 dagar gaming.



Men då menar du genom "powerlevling" eller har du spelat själv?

Jag spelat public mesta dels och en del själv faktiskt. Men jag märkte igår att blizzard har hotfixat en del saker så nu känner halv marrigt igen =), vilket är positivt =).. Skall bli roligt spela på Lanet,  hoppas vi kan köra lite Greater Rift ? =). Körde en igår blev uppägd de var på Rank 4 LOL  :D
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: Diablo 3
« Svar #981 skrivet: 2014-09-03, 09:53:23 »
Har precis startat en season karaktär. Greater rift hade varit skoj. Vi får satsa på det :)
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad omEnito

  • Ghetto Fetto
  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 480
SV: Diablo 3
« Svar #982 skrivet: 2014-09-03, 11:54:10 »
Tror inte jag orkar med en season karaktär. Inte nu iaf då jag inte allt för längesedan vart lvl 70 igen med min barbar på Xbox One.

Testade lite igår på PC. Körde Torment 5 rift. Kul med alla ändringar de gjort på barbaren.

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #983 skrivet: 2014-09-03, 12:25:18 »
Tror inte jag orkar med en season karaktär. Inte nu iaf då jag inte allt för längesedan vart lvl 70 igen med min barbar på Xbox One.

Testade lite igår på PC. Körde Torment 5 rift. Kul med alla ändringar de gjort på barbaren.

På lanet kan vi dra upp folks seasons chars om ni vill =). Jag vet att Mugge har en level 10 char också..  Jag klarar lätt Master / T1 också. Kör man ett gäng 4 pers lär man nog plocka level 70 innom 2 timmar högst.  De går sjukt fort på T1 och Bountys =).
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
SV: Diablo 3
« Svar #984 skrivet: 2014-09-03, 19:37:41 »
Låter bra.
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Diablo 3
« Svar #985 skrivet: 2014-09-07, 13:33:01 »
Tack alla för attack-levlandet idag, gick från lvl 13 till 70 på 3 timmar :D

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Diablo 3
« Svar #986 skrivet: 2014-10-23, 18:46:33 »
Gaaah, var 2 minuter kvar på g-rift lvl 29 och bossen spawnade.. Då var det Blighter som gör poison så han dödade mig om och om igen så jag missade tiden :cry

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #987 skrivet: 2014-11-11, 11:53:44 »
De var blizzcon i helgen och blizzard avslöjade en del nytt för diablo3 kommande patchen så lär landa i december-januari beroende på hur PTR går.

Jag listar allt nytt här som jag tyckte lät mest intressant.



New Zone: Ruins of Sescheron

Sescheron: Barbarian capital city from the Diablo II LoD opening cinematic. Now only ruins and buried Barabrians.
Located near Arreat Crater in Act III.
Will contain new monsters



Some more open tilesets which were always spawning the same layout will be made more diverse & randoms.

Examples: The Oasis, the Spider Caves, and Leoric's Jail, Misery fields, Howling Plaetu
 
De här kommer göra spelet ännu mer levande. Just nu känns lite stelt i acterna pgr de hela tiden ser likadant ut, om man inte spelar Aventure mode. Men även i Adventure mode kommer också få ett upplyft med hjälp av de här systemet, de kommer med tiden blir riktigt jävla bra!  :thumb



Three new, specialized Treasure Goblins will appear in Patch 2.1.2.

The Blood Thief: A red/purple Goblin which drops lots of Blood Shards.
The Gem Hoarder: A silver Goblin which drops lots of gems.
The Odious Collector: A green Goblin which drops lots of crafting materials.


Ancient Items

New Tier of Legendary and Set items.
Intended for players who have already completed their class Sets and are otherwise satisfied with their gear.
Drop in Torment I and above, the higher the difficulty the higher the chance. Currently at 5-10% on T6 or equivalent GR.
Up to 30% better in attributes.

SEASON 2 är också bakom knuten,  tack Ceder för påminnelsen..







« Senast ändrad: 2014-11-13, 12:24:02 by Baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Diablo 3
« Svar #988 skrivet: 2014-11-11, 12:46:33 »
Snart kommer ju season 2 också..

 :banana

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #989 skrivet: 2014-11-19, 13:44:26 »
PTR uppe på EU serverna  :thumb..

« Senast ändrad: 2014-11-24, 13:26:21 by Baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

 

Senaste inlägg