Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Diablo 3  (läst 291332 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo 3
« Svar #180 skrivet: 2011-09-09, 06:44:44 »
En female barbarian-video med väldigt bra kvalitet:
http://www.youtube.com/watch?v=cCh1sL-nfQ8
« Senast ändrad: 2011-09-09, 06:53:58 by Elunyx »
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #181 skrivet: 2011-09-09, 14:23:46 »
En female barbarian-video med väldigt bra kvalitet:
http://www.youtube.com/watch?v=cCh1sL-nfQ8

De ända jag stör mig på i dagsläget på diablo3 de är att lite för  mycket effekter för minsta lilla slag. Jag saknar dom vanliga  slagen utan massa effekter.
Jag hoppas blizzard tonar ner det med tiden. De kan lätt bli tröttsamt för både ögon och skalle efter par timmars gaming. Men som sagt de är ju F&F beta och den riktiga betan går igång snart då kommer den riktiga feedbaken att hagla in =). Miljöerna och questen verkar riktigt skoj och varierande :=).  Längtar tills man själv kan spela det på ens nya dator =)
« Senast ändrad: 2011-09-09, 14:35:54 by baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Diablo 3
« Svar #182 skrivet: 2011-09-09, 15:33:37 »
Det lilla jag kollat så är jag rätt imponerad.. Kul att de använt samma ljudeffekter i d3 som i d2  :D

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo 3
« Svar #183 skrivet: 2011-09-09, 16:03:28 »
Ja, Diablo 3 är överdrivet. Samma gäller Grim Dawn och ett antal andra Diablo-kloner på konsol. Även grafiken är överdriven med färgat ljus som får mig att tänka på ett disco istället för en dungeon. Men jag hoppas och tror att D3 kommer vara ett bra spel i grunden och att man kommer vänja sej alla fall lite vid dom mindre bra sakerna.

Vill man har lite mera realism i ett RPG så kommer ju Elder Scrolls Skyrim i November.
http://www.gamersyde.com/game_2190_en.html

Här är förresten filmer på Grim Dawn (tack baldi för tipset!)
http://www.youtube.com/user/crateentertainment
Där flyger fienderna lika friskt med samma ragdoll-teknik som i D3.
« Senast ändrad: 2011-09-09, 16:15:24 by Elunyx »
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: Diablo 3
« Svar #184 skrivet: 2011-09-09, 17:11:07 »
Håller helt med Baldi och Elunyx! Jag hade föredragit lite mindre effekt för att "vanligt" slag och istället låta specialattacker ha effekterna.

När jag tittade på två spelare som körde tillsammans så blev det grötigt och otydligt så jag hade svårt att se fienderna - pga alla jevla effekter som flög runt.

/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

guest2083

  • Gäst
SV: Diablo 3
« Svar #185 skrivet: 2011-09-09, 17:38:29 »
Jag står mig mest på den röda ramen som blir runt fienderna när man klickar på dom. Bra funktion för att i en massa ska kunna pinpointa den man vill dräpa först. Men ramen skulle kunna vara hälften så bred.

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo 3
« Svar #186 skrivet: 2011-09-09, 17:56:43 »
Hey Tiny! Jag och baldi kör dibbe-2:an ihop. Vi har kommit fram till akt3 och är lvl 22 (snart 23). Om du vill köra lite ihop så är det bara att komma in.
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

guest2083

  • Gäst
SV: Diablo 3
« Svar #187 skrivet: 2011-09-09, 18:34:50 »
Hey Tiny! Jag och baldi kör dibbe-2:an ihop. Vi har kommit fram till akt3 och är lvl 22 (snart 23). Om du vill köra lite ihop så är det bara att komma in.

Plats för en till?

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #188 skrivet: 2011-09-09, 18:56:23 »
Hey Tiny! Jag och baldi kör dibbe-2:an ihop. Vi har kommit fram till akt3 och är lvl 22 (snart 23). Om du vill köra lite ihop så är det bara att komma in.

Plats för en till?

Självklart =) och ni andra som kanske sugna också på lira D2 en sista gång  innan D3 släpps  :thumb :D :drink
Dyslexi betyder svåra ord på latin

guest2083

  • Gäst
SV: Diablo 3
« Svar #189 skrivet: 2011-09-09, 21:31:23 »
Hey Tiny! Jag och baldi kör dibbe-2:an ihop. Vi har kommit fram till akt3 och är lvl 22 (snart 23). Om du vill köra lite ihop så är det bara att komma in.

Plats för en till?

Självklart =) och ni andra som kanske sugna också på lira D2 en sista gång  innan D3 släpps  :thumb :D :drink

Ska damma av skivorna imorgon. Hittade en skön grej, GPS-paket med... Deckards Cain!

http://us.blizzard.com/diablo3/community/merchandise/gps/index.xml

Kan låta såhär:

http://us.media.blizzard.com/diablo3/community/merchandise/gps/CainGPS_C.mp3

 :lol


Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: Diablo 3
« Svar #190 skrivet: 2011-09-10, 11:08:42 »
Hey Tiny! Jag och baldi kör dibbe-2:an ihop. Vi har kommit fram till akt3 och är lvl 22 (snart 23). Om du vill köra lite ihop så är det bara att komma in.

Jättetack men jag kommer ha mindre ledig tid framöver. :( Jobbsituationen har ändrat sig och det blir lite extra långa dagar ett tag. Om jag är realistisk så tror jag inte jag kommer hinna levla ikapp er (jag har ju inte kört D2 över Battlenet tidigare så jag har ingen gamla karaktärer att ta av, enbart min nystartade Sorc).

DÄREMOT så ser jag fram emot att vi och fler OG-vänner kör D3 tillsammans när det kommer.  :thumb

Hehe, rolig GSP-funktion Patsch.  :)
« Senast ändrad: 2011-09-10, 11:11:27 by Tiny »
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

guest2083

  • Gäst
SV: Diablo 3
« Svar #191 skrivet: 2011-09-10, 11:28:12 »
Jag har det lite som Tiny, mycket att stå i och jag tvivlar på att jag hinner levla ikapp. Däremot kunde vi kanske köra HC en kväll ihopa, det är rätt kul -brukar vara ett par timmar innan alla dött.

Däremot kommer jag naturligtvis spela D3 med er, det kommer bli kanonroligt, vi är ju ett gäng här som kommer spela!

Utloggad Bustacruz

  • AKA Deathartas
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 806
SV: Diablo 3
« Svar #192 skrivet: 2011-09-10, 14:02:36 »
Nääär koooommeer freden uuuuut!!!!

Jag får snart panik. Behöver min dos av diablo :)

Har fan inte vågat läsa hela denna posten för risken är st jag hamnar i samma dilemma som när jag tttade på trailers o gameplay :)

Men när D3 släpps....då släpps allt annat i mitt liv oxå haha


BattleTag: Bascha#2493

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: Diablo 3
« Svar #193 skrivet: 2011-09-10, 14:08:59 »
Vi vet inte Bustacruz.

Blizzard har startat en begränsad Friends and Family Beta och betanycklar är utskickade till press. Ingen vet hur snart som den öppna betan startar.

Blizzard har sagt att de ska ha en mycket kort öppen beta, det är bara act 1 som ska testas. En normal beta tar kanske 2-3 månader, men denna ska vara kortare.

Vågar inte gissa på något releasedatum för när vi spelare får tag på spelet, men jag hoppas på december.

/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

Utloggad Bustacruz

  • AKA Deathartas
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 806
SV: Diablo 3
« Svar #194 skrivet: 2011-09-10, 15:32:02 »
Tack för info Tiny!

Jeffla blizzard som låter oss vänta. Jaja, jag ska gräva ner mig i min grotta tills den kommer ut :)


BattleTag: Bascha#2493

 

Senaste inlägg