Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Diablo 3  (läst 291537 gånger)

0 medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #285 skrivet: 2012-02-02, 19:46:04 »
De känns som betan har tagit en ny form. Igår natt skickades de ut  100.000 tusen bet keys i North America,. Vi i  Europa får vänta, men  bashiok sa  att  
 invites to  Europe on the Way. wait and be strong, skrev Bashiok på twitter =))

Är de frågan om sista beta perioden för diablo3 där dem vill testa till max på servern? =))
Är de här början till ett release till Mars tro?? =)) jag hoppas.


Rav vart är du ? du brukar kunna läsa av blizzard tankar, och har haft rätt hittils =)
« Senast ändrad: 2012-02-02, 19:49:57 by baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo 3
« Svar #286 skrivet: 2012-02-02, 20:31:26 »
Om det är 100.000 nycklar så är det nog stabilitetstest, ja. Vad jag förstår så har det hittills varit frågan om 1000 nycklar lite hit och dit, men sådana siffror är ett annat sorts test än vanligt. Visserligen är inte mycket kvar av betan, men det vore coolt om man kom med  :)

Källa till info:
http://us.battle.net/d3/en/blog/4387510/100000_Diablo_III_Beta_Invites-2_2_2012#blog
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #287 skrivet: 2012-02-02, 21:51:02 »
Om det är 100.000 nycklar så är det nog stabilitetstest, ja. Vad jag förstår så har det hittills varit frågan om 1000 nycklar lite hit och dit, men sådana siffror är ett annat sorts test än vanligt. Visserligen är inte mycket kvar av betan, men det vore coolt om man kom med  :)

Källa till info:
http://us.battle.net/d3/en/blog/4387510/100000_Diablo_III_Beta_Invites-2_2_2012#blog

Ja verkligen, vore kul få spela betan lite =).
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Ikon

  • Första besöket på Bolaget
  • ***
  • Antal inlägg: 144
    • Fejdlysten
SV: Diablo 3
« Svar #288 skrivet: 2012-02-04, 11:19:49 »
Lyfts Diablo 3 upp till egen ingång då den släpps eller strax före? Så man slipper ta sig ner till "Övriga MMORPG".

Jämför med t ex Vangard där senaste inlägg var 2009. Många av de andra en nivå upp har inte haft inlägg på över ett kvartal. Diablo 3 kanske kan hoppa upp ett steg och peta ner några gamla skelett ett hack.

Om det finns ett bra D3 forum här på OldGents så kan vi samla ihop till en bra start (så vi hamnar på samma servrar/realms om det blir uppbyggt så).

För egen del kan dock avsaknad av en bättre dator stoppa en D3-installationen :(
« Senast ändrad: 2012-02-04, 11:23:01 by Ikon »

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo 3
« Svar #289 skrivet: 2012-02-04, 16:52:14 »
  :thumb :stupid
Den här tråden har redan minst 289 svar och spelet är inte ens ute ännu  :)

Man måste ha en rätt så gammal dator för att inte fixa D3. Här är officiella minimikraven:

* Windows® XP/Vista/7 (latest service packs) with DX 9.0c
* Intel Pentium® D 2.8 GHz or AMD Athlon™ 64 X2 4400+
* NVIDIA® GeForce® 7800 GT or ATI Radeon™ X1950 Pro or better
* 1 GB RAM (XP), 1.5 GB (Vista/7)
* 12 GB available HD space
* DVD-ROM (required for retail disc versions only)
* Broadband* Internet connection
* 1024x748 minimum resolution

« Senast ändrad: 2012-02-04, 17:14:09 by Elunyx »
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #290 skrivet: 2012-02-04, 18:31:31 »

Om det finns ett bra D3 forum här på OldGents så kan vi samla ihop till en bra start (så vi hamnar på samma servrar/realms om det blir uppbyggt så).




De kommer vara uppbyggt som föregångaren med små games, men olika regioner. Dock nackdel att man bara kan vara 5 st per game, men jag tror de löser sig ändå. Man kan sitta på ts tjötta  :thumb.

Jag längtar som fan efter spelet just nu!!  :D

« Senast ändrad: 2012-02-04, 18:33:34 by baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo 3
« Svar #291 skrivet: 2012-02-04, 21:19:54 »
Vad jag vet så är det max 4 spelare som gäller. Men detta är absolut inte något som är hugget i sten. Jag tycker dom kan ha lika många som i D2, alltså 4 som default, max 8.

TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #292 skrivet: 2012-02-06, 14:22:01 »
Vad jag vet så är det max 4 spelare som gäller. Men detta är absolut inte något som är hugget i sten. Jag tycker dom kan ha lika många som i D2, alltså 4 som default, max 8.



Du har rätt, de smög in sig en 5 där i mitt inlägg vilket är fel. 4 st spelare är alltstå de korrekta för grupper i D3...

De lite märkligt då finns 5 klasser, alla 5 kommer aldrig någonsin kunna spelas allihop same game. Kanske utökas de till framtida expansioner.
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Bustacruz

  • AKA Deathartas
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 806
SV: Diablo 3
« Svar #293 skrivet: 2012-02-07, 08:11:16 »
Yo gubbs.

Long Time no write...dock innebär det inte att jag inte varit här och lusläst allt ni skriver :-)
Försöker bara att inte bli helt störd pga längtan till D3!
Men kollade på gameplay på tuben i helgen där de testade det senaste i beta 10.x
Fyfan...

Dear Blizz,kan Aj has gejm naw? Kthnx!

Kan säga att barb blir ett självklart val för mig. Vad ska ni andra köra?


BattleTag: Bascha#2493

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: Diablo 3
« Svar #294 skrivet: 2012-02-07, 09:27:20 »
Kan säga det samma här, jag har också lusläst allt och dregglat över spelet :drool

... Försöker bara att inte bli helt störd pga längtan till D3! ...

Men seriöst, försök inte något som du redan är.. muuhhahaha!

Jag blir faktiskt mer och mer sugen på en Demon Hunter och för första gången i världshistorien kommer jag nog att spela som tjej :) :supporter
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #295 skrivet: 2012-02-07, 11:27:44 »
Själv vet jag inte vad blir, jag tycker alla klasserna ser riktigt roliga ut =).

Jag ska testa dem i singeplay först innan jag går in i MP på riktigt.

Ska bli så härligt när man har spelet installerat på datorn, och iskall öl och ostmacka står brevid =). Jag ska ta ledigt par dagar och game som aldrig förr =).
« Senast ändrad: 2012-02-07, 11:30:14 by baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Ikon

  • Första besöket på Bolaget
  • ***
  • Antal inlägg: 144
    • Fejdlysten
SV: Diablo 3
« Svar #296 skrivet: 2012-02-07, 11:48:11 »
* Windows® XP/Vista/7 (latest service packs) with DX 9.0c
* Intel Pentium® D 2.8 GHz or AMD Athlon™ 64 X2 4400+
* NVIDIA® GeForce® 7800 GT or ATI Radeon™ X1950 Pro or better
* 1 GB RAM (XP), 1.5 GB (Vista/7)
* 12 GB available HD space
* DVD-ROM (required for retail disc versions only)
* Broadband* Internet connection
* 1024x748 minimum resolution



Är ett Radeon X300 inom minimikraven?
Har pention 4 CPU 3.0 GHz, så den är väl precis över gränsen på 2.8 om jag läser rätt?

Utloggad Ikon

  • Första besöket på Bolaget
  • ***
  • Antal inlägg: 144
    • Fejdlysten
SV: Diablo 3
« Svar #297 skrivet: 2012-02-07, 12:12:27 »
Sen har jag lite funderingar också... jag brukar gilla magiker, dvs range dps med magi.
Jag hoppas OG startar upp en HC-guild man kan joina om man reggar sig här på forumet. Då kör jag säkert sorc där med :)

Lite funderingar jag har kring sorc nu.

Likt D2 finns ju olika typer av skada (frost, light, fire, arcane, poision osv)
se här: http://www.diablowiki.net/Combat

Så en build bör ha minst två, ev tre sorters skada ifall man möter imuna eller liknande. Visserligen verkar de inte förekomma immuna i D3. Men det finns säkert de som ändå har väldigt hög resist mot en viss typ av skada så man bör säkert kunna göra mer än en sorts skada.

Men om de introducerar synergier så blir ju "deep build" intressant igen. Då kanske man måste hålla sig till en typ av dmg.


Ett annat val när man gör sin build är att balansera mellan dessa:

aoe dmg - för täta klungor av fiender
singel target dmg - när det bara är ett monster så det är slöseri på mana att ha spells som studsar mellan olika targets osv.

jag tror t ex att Blizzard är en sådan aoe. Men kan en boss ta mer skada av aoe för att bossen är storväxt? Eller tar den bara skada en gång av aoe? förstår ni frågan? om de skapat spelet som så att en boss som så att säga står på flera rutor och varje ruta drabbas av skada tar ju mer skada av aoe än av en singel target dmg spell.

Än så länge lutar jag åt att ha en aoe spell och en annan för singel target boss. För jag tror att en singel target spell bör göra mer skada på ett monster så länge monstret inte kan drabbas av hela aoe-skadan.

I diablo blir man träffad då och då, så en typ av sheild spell är nog bra att ha, eller någon passiv som minskar inkommande skada.


Sen bör man nog ha någon spell som är instant, så inte alla har lång castingtime eller kräver koncentration, för en del bossar kräver nog att man flyttar sig så gott som hela tiden. Endast i party kan man nog räkna med att stå ostört och bara nuka medan någon annan står för tankandet.


så då är mina grundtankar för en build så här:

en gratis spell (signarture spell kostar ej mana)
en aoe ex (blizzard eller metor. inte båda)
en singel target spell
en instant spell som jag kan slänga medan jag springer
ev spells med casting time/koncentration
en shield spell
sedan kan jag inte låta bli att testa teleport med alabasterruna för att se hur den blir
måste även testa Archon form i SC innan jag kör den i HC

något sådant här skulle jag kunna testa i början, den täcker in en del olika aspekter
http://us.battle.net/d3/en/calculator/wizard#gmeSil!WUg!bZZZaY

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: Diablo 3
« Svar #298 skrivet: 2012-02-07, 12:24:40 »
Utan stor erfarenhet av D2, men med erfarenhet av drösvis andra spel, så tror jag AOE bara träffar en gång per mob, oavsett storlek. Så en boss får samma skada av en AOE som ett trash-mob får.

Sedan kommer det inte finnas klassiska talangträd i D3 vad jag förstår. Det är mer en fråga att välja vilka spells du har tillgång till i striden. http://us.battle.net/d3/en/calculator/wizard

Man kan inte specca att bli 50% bättre på vissa spells, utan man väljer att kunna kasta Blizzard, fireball och teleport i striden.

Speccandet i D3 är som jag förstår mer "välja vilka runor man har".
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

Utloggad Ikon

  • Första besöket på Bolaget
  • ***
  • Antal inlägg: 144
    • Fejdlysten
SV: Diablo 3
« Svar #299 skrivet: 2012-02-07, 12:48:02 »
Hm, syns inte mina runval i länken jag sände med?

Jag såg att jag valt en passiv som jag trodde skulle hjälpa Archon form, men den hjälpte bara de jag inte valt... så där är ett fel i min build. Får utvärdera Archon. Det känns som att den är ett vägval, Kör man på den påverkar det många andra val.

Jag har t ex valt Disintergrate som en singel target spell fast den kan göras om till att träffa flera. Jag valde Crimson som runa till den för att öka skada för singel target då jag hoppas på blizzard eller meteor som aoe istället.

Likaså satte jag en Crimson-runa på Slow Time för om det gör att inte bara jag utan hela partyt gör 30% extra dmg på monstren i bubblan bör den vara poppis i party

Kombon Alabaster på Teleport samt Illusionist som passiv vill jag ha för att testa om Teleport är användbar. Är den inte längre det trots den specen så kanske jag skippar både Teleport och Illusionist helt.

Tyvärr är det ännu mycket info man saknar. T ex lite tydligare info vilka modifierare som hjälper enbart mig resp hela partyt. Samt exakt vilka saker som kan stacka. Om jag t ex ger partyt 30 % extra dmg i SlowTime men det finns något tak eller annat hinder för vad som stackar så vill jag veta det och istället välja en annan runa.

Blizzard har ett nytt problem framför sig. I och med att det går att köpa för riktiga pengar på AH så kommer folk bli galna om de köper en dyr runa och låser den till en skill och sedan kommer en patch som nerfar runan helt eller delvis. När riktiga pengar blandas in blir det större känslor. Själv kan jag lova (ta i trä) att inte handla för riktiga pengar  :thumb

En annan fråga, har ni sett om minimikraven för D3 är för 4 spelare? Eller om det är så att minimikraven gör att man kan spela solo helt ok, men att det blir problem redan då man är 2-4 stycken?
« Senast ändrad: 2012-02-07, 12:51:25 by Ikon »

 

Senaste inlägg