Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Diablo 3  (läst 291227 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: Diablo 3
« Svar #300 skrivet: 2012-02-07, 14:41:41 »
Jag förstod nog fel utifrån ditt ordval om talanger, men inser nu att du redan visste det jag skrev.  :)
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: Diablo 3
« Svar #301 skrivet: 2012-02-07, 16:33:22 »
* Windows® XP/Vista/7 (latest service packs) with DX 9.0c
* Intel Pentium® D 2.8 GHz or AMD Athlon™ 64 X2 4400+
* NVIDIA® GeForce® 7800 GT or ATI Radeon™ X1950 Pro or better
* 1 GB RAM (XP), 1.5 GB (Vista/7)
* 12 GB available HD space
* DVD-ROM (required for retail disc versions only)
* Broadband* Internet connection
* 1024x748 minimum resolution



Är ett Radeon X300 inom minimikraven?
Har pention 4 CPU 3.0 GHz, så den är väl precis över gränsen på 2.8 om jag läser rätt?

Om man läser http://en.wikipedia.org/wiki/Radeon så verkar X300 Chipet vara två generationer för tidigt. ATI Radeon™ X1950 kör R520 Chipet. Skillnaden är Dx9 mot Dx9c stöd. Vet inte hur stor roll det spelar för att stödas. Kanske funkar det ändå?

Vad gäller CPU så är Pentium D efterföljaren till Pentium 4 så det kanske är på håret. Det går alltid att försöka. :)
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo 3
« Svar #302 skrivet: 2012-02-07, 18:33:15 »
Tyvärr ser det inte bra ut om man har X300. Den är med i en fil som kommer med betan där det står att den är "unsupported". Vad det betyder exakt vet jag inte, men det ser inte bra ut i.a.f:
http://diablo.incgamers.com/forums/showthread.php?809792-Diablo-3-Supported-Video-Cards

Angående 4 spelare... det är framför allt en design-grej och inte en prestanda-grej enligt Blizzard. Man skulle kanske t.o.m kunna vara mer än 8, men det blir väldigt konstigt i detta spel. I D2 laggar det ganska rejält med en minion-necro, speciellt om det är spellcasters. Men i D3 finns det ju ingen necro längre (corpse explosion, vi var vänner du och jag.. :cry), så att D3 borde vara mindre laggigt än D2. Tror jag i.a.f.

Jag håller fortfarande på dom karaktärer jag trodde på i en post jag gjorde i september, förutom att jag nog kommer att spela WD innan Wiz.

« Senast ändrad: 2012-02-07, 18:49:25 by Elunyx »
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Ikon

  • Första besöket på Bolaget
  • ***
  • Antal inlägg: 144
    • Fejdlysten
SV: Diablo 3
« Svar #303 skrivet: 2012-02-07, 21:24:58 »
Jag vill köra Wiz, men det blir säkert de andra också, precis som i D2.

Hur som helst, här är lite kombos för en nukebuild wizard. förmodligen en build som inte är tålig nog för hardcore, men att döda fort är kanske receptet även där.

AKTIVA 6 st.
* Meteor 305 % weapon dmg as Fire + 50 % weapon dmg over 3 sec.
+ Crimson Runestone gör Meteoren till: 396 % weapon dmg as Fire + 65 % over 3 sec.

* Slow Time. Den varar 10 sec och var cooldown på 20 sec.
+ Crimson Runestone på den också för det ger: 30 % mer skada på de som fångats i tidsbubblan (förhoppningsvis för hela partyt)

* Hydra. 15 sec. dealing 31,2 % weapon dmg as fire per attack. (Endast en hydra igång i taget, men lägger man den tidigt bör den trigga Conflagration innan man gör sin SlowTime och Meteor).
+ Golden Runestone. wall of flame dealing 16,2 % weapon dmg per sec (om de står i eldväggen.)

* Shock Pulse (signature) gör lightning dmg men...
+ Chrimson runestone: casts out bolts of fire that each deal 117% weapon dmg as fire. dvs då kan den trigga igång Conflagration.

* Energy armor. Last 120 sec.
+ Alabaster runestone. increase chanse to crit by 6 % while armor is active.

* Mirror Image t ex. Gör ingen skada men...
+ Crimson runestone. varar 9 sec, cooldown 15. will do 25 % dmg of the dmg as your own.

PASSIVA (välj 3)
* Critical Mass. Varje crit ger en sec kortare cooldown vilket gör att SlowTime kan vara uppe oftare...vilket gör att +30 % dmg är uppe oftare.

* Glass Cannon. increase all dmg done with 20 % but decrease armor and resists by 10 %. (minskat skydd får man offra om man är nukebuild i softcore pve)

* Conflagration.  Dealing fire damage to enemies applies a burning effect, increasing all dmg done to them by 15 % for 3 sec. (dvs Meteor är fire så denna bör höja skadan för meteor.)

* Evocation. Minskar alla cooldowns med 20 %, dvs kan ha SlowTime uppe igen snabbare vilket ökar skadan om den har crimson rune.



Om fire wizarden ovan har dessa 3 Kompisar i partyt:

Witch Doctor

* Big Bad Voodoo. yada yada increase attack speed yada yada, Last 20 sec. 120 sec cooldown.
+ Crimson runestone: increase all dmg of all allies in the area by 30 %. (den texten ser iallafall ut att hjälpa alla i partyt bra).

(* Tribal Rites. Passiv som minskar cd för Big Bad Voodoo med 25 %, det gillar nog partyt)

Demon Hunter

* Marked for Death. marked enemy will take 20 % additional dmg for the next 30 sec. Vete 17 om det hjälper någon annan än demonjägaren själv iofs.

Monk

Mantra of Conviction. yada yada enemies take 20 % additional dmg. Last 3 min. For 3 sec after the activation the effect is increase to 40 % additional dmg. Dvs dra igång den (eller återaktivera den), då alla börjar nuka bossen. Får se om den hjäler hela partyt och inte bara dig själv.
+ Crimson Runeston. increase to 37 % additonal dmg (då är det inte lika viktigt att aktivera den precis då alla i partyt ska gå all out nuke.)


Tillsammans har ev de 4 i partyt dessa tre followers, jag vet tyvärr ej hur flera followers med samma förmågor stackar för partyt osv.

FOLLOWER
Scoundrel

* Hysteria. när följeslagaren eller jag gör en crit så: increase all dmg done by 10 % for 3 sec. This effect cannot occour more than once every 6 sec.


Enchantress

* Scorched Earth. yada yada, enemies caught in the pool take an extra 50 % dmg from all attacks for 3 sec and yada yada. Cooldown 10 sec.

* Focused Mind
ger buff på allies (alla i party?) increase attack speed by 10% for 10 sec. Undrar hur den påverkar fire wizard ovan. Cooldown 30 sec.

Templar

* Inspire. Ger alla i partyt en allmänt matnyttig buff.

Förslag på kastordning:
Energy Armor (före strid)
 Demon Hunter markerar boss med Marked for Death.
Hydra
Slow Time. (typ här kastar munk Focused Mind, och Wd katar Big Bad Wodoo.)
Meteor
Mirror Image eller vad man mer valt.


« Senast ändrad: 2012-02-07, 21:47:56 by Ikon »

Utloggad Ikon

  • Första besöket på Bolaget
  • ***
  • Antal inlägg: 144
    • Fejdlysten
Diablo 3 - som healer? Ja nu går det.
« Svar #304 skrivet: 2012-02-07, 22:26:02 »
Och för er som undrar om man kan spela healer i Diablo 3...
svaret är ja och nej.
i stort sätt är alla damagedealers...men det går att speca fullt ut som healer. jämfört med diablo 2 så är det betydligt mer möjligheter till healingspec nu.

här är ett exempel på munk(/nunna) som är specad för att enbart vara healing, support och förmodligen inte har så lätt för att själv ta sig igenom spelet, men med en kompis som står för dödandet så går det säkert utmärkt. Speciellt i hardcore mode kan en healer i partyt säkert uppskattas.

Spec/Build:
http://eu.battle.net/d3/en/calculator/monk#gRXfSQ!VfU!aZYbYa

jag valde 2 st mantra. Man kan bara ha en aktiv, men om det då och då är fler munkar i partyt är det kul att kunna byta. den ena är för skydd i bossfajter, den andra är för mer dmg mot monster som man känner sig säker på att inte dö av utan vill döda fort. kör man hardcore kanske man ska köra med mantra of healing hela tiden. runan ger även välbehövlig resist.
Egentligen ska en renodlad healingspec bara ha en mantra, den andra jag valde som ger dmg-bonus är fel i en ren healingbuild och bör istället vara något annat användbart.

sen har jag lagt ut 3 st healing/skyddsspells.

sist men inte minst en spell som gör att man inte behöver klicka och slåss själv utan man tar fram en "mystisk allierad" som slåss åt en. med en alabasterruna så är det 75% att den återuppstår självmant då den dör. Synd man måste vänta 7 sec för att se om den tänker vakna till liv.



Till denna build har man så klart en Follower (alla som vill har en follower).
Här är förslag på en sådan som är bra support men inte tar över helandet (synd om flera helar samma target. i denna build är du den aktiva helaren, följeslagaren ger mest annan support, och slåss en del åt dig).

http://eu.battle.net/d3/en/calculator/follower#1111
« Senast ändrad: 2012-02-07, 22:32:18 by Ikon »

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: Diablo 3
« Svar #305 skrivet: 2012-02-08, 08:46:29 »
Mycket intressant info Ikon (speciellt som jag också tittat på Wizarden).  :thumb Trots avsaknad av normala talangträd så kan kombinationerna mellan spells, runor och eventuellt en grupp ge superintressanta val.

Vi borde ha en egen forumdel eller forumrubrik. Vem ska man säga till?

Edit: jag slängde upp en post på forum-sektionen där jag efterfrågar en Diablo 3-rubrik.
« Senast ändrad: 2012-02-08, 08:53:29 by Tiny »
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

Utloggad Ikon

  • Första besöket på Bolaget
  • ***
  • Antal inlägg: 144
    • Fejdlysten
Diablo 3 - teleportera som i D2?
« Svar #306 skrivet: 2012-02-09, 22:40:37 »
Teleportera sig som i D2 är alla sorcars dröm. Kan en Wizard göra om tricket? Kanske kommer det gå någorlunda...

* Storm Armor
Cost 25 AP
Last 120 sec
+ Golden Runestone = alla kostnader minskas med 4 AP när storm armor är igång

* Familar
Cost 20 AP
Kan leva upp till 60 sec.
+ Golden Runestone = +1,8 AP per sec regenerate

* Teleport
Cost 15 AP
CD 16 sec
+ Alabaster Runestone = 1,2 sec innan cd börjar...

PASSIVA
* Galvanizing Ward
ökar storm armors tid med 120 sec.

* Astral Presence
öar max AP med 20 samt ger 2 AP per sec




Alltså:
Defaultstart är 100 AP då man är utvilad.
+20 för Astral Presence = 120 i startvärde.

Kastar Storm Armor
120-25 = 95 (kommer vara 120+120 sec = 4 min)

Kastar Familar
95-16 = 79 AP (ökar regen med 1,8 AP)

Spammar Teleport
kostar 11 AP. Kommer dock ha en regen av AP som är det normala + 3,8 per sec. Dvs borde kunna göra minst 10 teleport i rad. Beroende på hur mycket regen i AP man har från annan utrustning och om det är någon cooldown på själva regenerering kan man säkert teleportera sig ganska mycket mera.

Nackdelen är att man lagt mycket runor på just bli en teleporter istället för en nuker... men att kunna ta sig snabbt fram till rätt sorts mobs är också viktigt :)
« Senast ändrad: 2012-02-09, 22:42:12 by Ikon »

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #307 skrivet: 2012-02-10, 11:50:16 »
Diablo3 släpps andra kvartlet  :cry   :pistols :pistols

Du hade rätt rav, till sommaren   :cartman

Fast andra sidan så är väl beta tester bara 6 månader långa för blizzard games. Lägger man till lite förseningar på de här så blir mitten av April då hamnar vi andra kvartalet.
« Senast ändrad: 2012-02-10, 12:25:29 by baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Bustacruz

  • AKA Deathartas
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 806
SV: Diablo 3
« Svar #308 skrivet: 2012-02-10, 13:31:15 »
Bye bye early 2012!

Hello Q2 ;-(

Läste det precis och med tanke på att jag köpte en hel del härliga D3 prylar igår blidde jag lissen!


BattleTag: Bascha#2493

Utloggad Tahlanos

  • Gameoholic
  • =[OG]=Medlem
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 698
  • mmm.....
    • OG
SV: Diablo 3
« Svar #309 skrivet: 2012-02-10, 13:37:54 »
Busta...den som väntar på något gott.............
AVAST CLEARED !

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #310 skrivet: 2012-02-10, 14:27:21 »
Bye bye early 2012!

Hello Q2 ;-(

Läste det precis och med tanke på att jag köpte en hel del härliga D3 prylar igår blidde jag lissen!

Vad köpte du för något? =)) headsettet?
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo 3
« Svar #311 skrivet: 2012-02-10, 17:35:35 »
You´ll get your asses kicked, we promise!:
http://www.youtube.com/watch?v=NmFLGtf5-pk
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #312 skrivet: 2012-02-10, 18:32:41 »
You´ll get your asses kicked, we promise!:
http://www.youtube.com/watch?v=NmFLGtf5-pk

Ojojo kommer bli roligt =). Jag tror spelet kommer bli svårt! Själv kommer nog fastna i Hell om jag känner mig rätt, skall försöka klara hell, men blizzard har ju förmåga göra spelen vrål svåra.

Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Diablo 3
« Svar #313 skrivet: 2012-02-10, 19:23:37 »
mmm såg riktigt skoj ut! fyy fasen, man vet ju bara hur jäkligt d2 var när man som noob gick från normal till nightmare och sen när man lyckades klara nightmare och fick börja på hell... då grät jag en skvätt :D

Rakanishu på nightmare + hell var inte lätt när man var nykammad :D

Utloggad Bustacruz

  • AKA Deathartas
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 806
SV: Diablo 3
« Svar #314 skrivet: 2012-02-10, 19:44:21 »
@Tally: Den som väntar på nåt gott VÄNTAR ALLTID FÖR LÄNGE!!

@Baldi: köpte alla steelseries Diablo III edition musmattor :-) Eller de som finns ute. De har inte släppt för Wizard.

Har ju ett superfinaste headset redan jag fått av underbara gubbs här i OG! Ni vet vilka ni är and I lav jo!

Jo diablospelen är svåra om man inte blir sönderboostad som va rätt vanligt i bnet i D2. Tror inforno kommer vara stört i D3!

Dock besviken de lägger upp en flera månaders videoklipp...det e ju från BlizzCon 2011 menmen!

Can I has gejm naow? Kthnx!!


BattleTag: Bascha#2493

 

Senaste inlägg