Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Diablo 3  (läst 293924 gånger)

0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Bustacruz

  • AKA Deathartas
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 806
SV: Diablo 3
« Svar #330 skrivet: 2012-02-17, 21:51:35 »
Sjukt roliga inlägg boys! Keep em cuming ;-)

Jo har sett flera forum som kör sånna beta nyckel tävlingar. Ogillar det då många forum kräver man skriver något vilket leder till att alla hjärndöda P12or skriver och fyller formen med skit!

Men det är ju trots allt en beta key.....GIEF!!!


BattleTag: Bascha#2493

Utloggad Ikon

  • Första besöket på Bolaget
  • ***
  • Antal inlägg: 144
    • Fejdlysten
SV: Diablo 3
« Svar #331 skrivet: 2012-02-18, 11:09:18 »
såg detta:

We’re happy to tell you that, from the 20th of February, we have 150 Diablo III beta slots for you to offer to your community through contests and / or sweepstakes. Additionally, from the 5th of March, you can offer a second wave consisting of 75 slots.


Knappast troligt att spelet släpps dagarna efter 5:e mars alltså, de lär väl vilja hinna hitta lite fel tack vare sina betatestare under en period.

Jag tror att om de inte hinner lansera före sommarsemestern så kommer nästa releasefönster inte bli förrän efter datumen blizcon skulle varit. De har väl ställt in blizcon för att det skulle bli för pinsamt att ha ännu ett blizcon utan att D3 släppts....

Utloggad Pixelpinnen

  • =[OG]=Medlem
  • Kommer in på krogen
  • ***
  • Antal inlägg: 137
SV: Diablo 3
« Svar #332 skrivet: 2012-02-18, 12:01:09 »
Suck! Idag blev diablo-abstinensen så stark att man installerade både D2 och Median XL...  :cartman

När det gäller releasedatum för D3 så orkar man ju knappt ens gissa längre.

Höst 2011
Q1 2012
Q2 2012 (?)

Eller blir det den klassiska SoonTM kanske? :)
Ra- Ra- Razputin, lover of the Banshee queen!

- Battletag - Pixelpinnen#2371

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #333 skrivet: 2012-02-18, 14:49:54 »
Suck! Idag blev diablo-abstinensen så stark att man installerade både D2 och Median XL...  :cartman

När det gäller releasedatum för D3 så orkar man ju knappt ens gissa längre.

Höst 2011
Q1 2012
Q2 2012 (?)

Eller blir det den klassiska SoonTM kanske? :)

Antagligen April-Maj  eller juni.

Beta patch 13 ska gå live den här helgen, i den var omtalade Runesystemet som skall testas. Jay wilson gick ut sa 17 januari att runesystemet är under utveckling, och de var de som orsaken till förseningen. Men nu verkar som systemet går live snart. Bara hoppas att de fungerar och att vi ser ett release datum soon =)
« Senast ändrad: 2012-02-18, 14:53:17 by baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo 3
« Svar #334 skrivet: 2012-02-18, 17:57:33 »
Eller juli. Kan bli augusti. Eller senare. Förmodligen kommer det i år i alla fall. Eller nästa. Jag tror att det kommer någon gång. Det gjorde t.o.m Duke Nukem Forevever :tease

Man KAN ju faktiskt spela Diablo 2 medans man väntar... det är fortfarande ett kul spel om man är några stycken som spelar.
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad rav

  • aka Ravage
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 234
  • Rock on!
SV: Diablo 3
« Svar #335 skrivet: 2012-02-18, 20:20:08 »
Man ska väl egentligen inte spekulera om release datum. Vad är poängen liksom. :) Men man gör ju så lätt det i brist på annat. :tired

Det som gör mig mest less är att Blizzard utannonserade spelet så förbaskat tidigt. Det där härliga suget försvinner liksom med tiden.  :(

Man får väl bara hoppas att det blir ett bra spel när det väl kommer. :scared :)

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo 3
« Svar #336 skrivet: 2012-02-18, 21:50:22 »
Man ska väl egentligen inte spekulera om release datum. Vad är poängen liksom. :)

Precis. Jag hoppas bara att det inte ska krocka med GW2, för då finns det risk att D3 åker ner ett snäpp.

Jag har väl 20-30 spel på konsol och ett gäng PC-spel jag kan spela ut. I mars släpps Mass Effect 3. Så jag kan nog hålla mig sysselsatt  :joystick

TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #337 skrivet: 2012-02-19, 11:24:36 »
Idag morse kom nya patchen och de nya Runesystemet =).

Spelarna kommer kunna testa fem första levelarna om jag förstått de rätt =9.


Lång läsning om de nya systemet =). Nu börjar hända saker i D3. De som en vulkan som börjar väckas till liv  :thumb
http://www.diablofans.com/topic/35227-jay-wilson-skill-and-rune-changes/
« Senast ändrad: 2012-02-19, 11:26:33 by baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Bustacruz

  • AKA Deathartas
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 806
SV: Diablo 3
« Svar #338 skrivet: 2012-02-19, 13:20:55 »
Ligger en post på blizzards hemsida av Jay Wilson där han förklarar det nya systemet.

Bra läsning och sjukt coolt system tycker jag. Får forska lite mer innan jag säger mer :)


BattleTag: Bascha#2493

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo 3
« Svar #339 skrivet: 2012-02-19, 20:06:37 »
Den senaste betan sägs heta "retail". En gissning och förhoppning är att anledningen till detta är att man nu låst spelet för nya ändringar och nu bara rättar buggar. Men Blizzard är Blizzard så jag skulle inte satsa en enda krona på det.

http://diablo.incgamers.com/blog/comments/diablo-3-retail-version
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #340 skrivet: 2012-02-19, 22:11:46 »
Jag hoppas på release soon  :D

Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad rav

  • aka Ravage
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 234
  • Rock on!
SV: Diablo 3
« Svar #341 skrivet: 2012-02-20, 00:03:28 »
Kan förstå dom ändringarna. Verkar inte helt dumma. Men jakten på items har ju endå alltid varit Diablo's grej.
Hade dom inte kunna kombinera det på något bra sätt. Typ, att du låser upp alla runor som dom beskriver där.  Men att man sen kan få högre rank på dom genom att hitta items, typ "Rune Scrolls" eller nått.

Utloggad Ikon

  • Första besöket på Bolaget
  • ***
  • Antal inlägg: 144
    • Fejdlysten
SV: Diablo 3
« Svar #342 skrivet: 2012-02-20, 09:35:40 »
Jag tror säkert systemet är bra, men de har använt ett begrepp som de borde sparat till senare patch. dvs runor...

att kalla D3s runor för runor är som att kalla D3s female barbar för amazon...dvs fel

Det nya systemet med runor på skills är så väsensskiljt med hur runor funkar i D2 att de borde kalla det för totems/blessings/artefakts whatever men inte runor. Runor tycker jag de ska spara på till runord som är lite synonymt med Diablo.

Att kalla D3s runor för runor som de används nu är som att kalla Witch Doctor för Necromancer... och de gör de ju inte eftersom Witch Doctor är något nytt. Barbaren är däremot så pass lik att han får behålla namnet, och Skills heter skills för det är typ samma. Men med runorna finns inga likheter i stort sätt så om de byter namn på dem blir det säkert bra.

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: Diablo 3
« Svar #343 skrivet: 2012-02-20, 09:49:48 »
Vi tappar det roliga med rune-drops, men vinner flexibilitet i spelet (dvs att man kan spela med de runor man vill ha utan att behöva hitta/köpa dem).

Enda nackdelen är att en viss runa inte finns tillgänglig förrän en viss level. Så om jag vill ha runan X så kan jag inte använda den förrän jag når lvl-kravet. Denna nackdel återkommer /troligen/ när man börjar om på en ny svårare nivå.

Edit: ytterligare en fördel är att man kan re-specca utan att behöva köpa nya runor.
« Senast ändrad: 2012-02-20, 09:53:07 by Tiny »
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #344 skrivet: 2012-02-20, 12:09:40 »
När man ser helheten av hela systemet och har level 40,60 kommer man nog se annorlunda på det.

Dyslexi betyder svåra ord på latin

 

Senaste inlägg