Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Diablo 3  (läst 296531 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Ikon

  • Första besöket på Bolaget
  • ***
  • Antal inlägg: 144
    • Fejdlysten
SV: Diablo 3
« Svar #420 skrivet: 2012-03-03, 23:20:20 »
Vi kanske kan säga som så att om det blir en ladder reset på D2 så kör vi en gång där :)

Senaste laddern frågade de väl comunityn om önskemål, och svaret blev att de flesta vill ha 6 månader. Så då är det dags för ladder reset typ i april.

Men om de planerar att släppa D3 i vår/början på sommaren gör de nog inte någon ladder reset i D2 precis innan.

Däremot om D3 försenas ett halvår till i höst kanske vi får en D2 ladder reset i vår.

Bara en gissning  :D

Det kanske blir så att de slutar supporta D2 på battle net strax efter de skapat D3. För D2 tjänar de väl inga pengar på, men D3 är nya pengar in både för spelet och för real money AH.

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo 3
« Svar #421 skrivet: 2012-03-04, 01:55:30 »
Jag struntar totalt om det är ladder eller inte. Även om jag skulle spela ladder så är chansen att jag hamnar i den ungefär lika med noll med tanke på hur många som spelar D2. Tycker det är lika bra att bara spela för att det är kul.

Diablo 2 säljer fortfarande bra, och säljer förmodligen som smör inför releasen av D3. Så jag tror nog att Bliz tjänar pengar på D2 och kommer därför att fortsätta ha uppe gamla BattleNet (BattleNet Classic). Även Warcraft 3 ligger ju där också.

TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #422 skrivet: 2012-03-04, 09:44:51 »
Jag mer ute efter spela för en kväll eller 2, man drar ihop ett gäng spelar =). De kanske folk på svenskadiablo.se som vill spela också.

Jag hade inte tänkt satsa på någon ladder heller eller  något allvar, just for fun under en par kvällar innan D3 release.  :thumb

Såg ni den  filmen jag länkande, där dem drog ihop 7 pers plöjde igenom alla svårighetsnivåer på par dagar =).

D3 release är nära nu och de ryktas om 17 April 2012.

can you debunk the rumor of april 17th or confirm?

Jay wilson = I cannot debunk or confirm.

I fredags  så han så här

On a scale of 1 to 10, (1=not even close, 10=imminent,) how close are we to that all important #D3 announcement? :)

Jay Wilson – 9






« Senast ändrad: 2012-03-04, 09:47:37 by baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo 3
« Svar #423 skrivet: 2012-03-04, 10:06:56 »
Jag tror dom sitter och bestämmer sig om nuvarande versionen är ok eller inte. Det är lite konstigt eftersom det fortfarande finns en del buggar i spelet. Visserligen har dom en och en halv månad på sig att fixa till dom innan release om dom släpper det den 17:e, men ändå.

Igår hittade jag en ny grotta jag aldrig sett förut, inte ens i en video (och jag har sett MÅNGA). Grottan heter "Den of the Fallen", och i den kan man hitta den nya versionen av ett näste för motsvarande dom där flygfäna man hittar i akt 1 i Diablo 2. Tyvärr så vart jag dissad efter bara en halv minut där nere så jag fick aldrig se hela grottan som har flera levels.
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #424 skrivet: 2012-03-04, 12:48:13 »
Jag tror dom sitter och bestämmer sig om nuvarande versionen är ok eller inte. Det är lite konstigt eftersom det fortfarande finns en del buggar i spelet. Visserligen har dom en och en halv månad på sig att fixa till dom innan release om dom släpper det den 17:e, men ändå.

Igår hittade jag en ny grotta jag aldrig sett förut, inte ens i en video (och jag har sett MÅNGA). Grottan heter "Den of the Fallen", och i den kan man hitta den nya versionen av ett näste för motsvarande dom där flygfäna man hittar i akt 1 i Diablo 2. Tyvärr så vart jag dissad efter bara en halv minut där nere så jag fick aldrig se hela grottan som har flera levels.

De coolt de skall finnas par rare dungeons i betan som kommer upp ibland. Jag kom ner till level 2  i Defild Crypt, och i mitten var de enorm water hole =). Såg riktigt snyggt ut.
Hittade Mass Grave också den också ganska svår hitta =).

Jag faktiskt tagit kort på alla rare monster  jag mött =).
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Ikon

  • Första besöket på Bolaget
  • ***
  • Antal inlägg: 144
    • Fejdlysten
SV: Diablo 3
« Svar #425 skrivet: 2012-03-04, 13:53:48 »
Det är inte placeringen på laddern som gör att jag alltid spelar på laddern. Placeringensracet är jag chanslös i. Jag kör ladder för att där fungerar precis alla runord och recept.

T ex försöker jag alltid skaffa "Insight" på min act 2 merc för manas skull (jag kör mest sorc). Och eftersom jag i stor sett inte köper items av andra kan jag inte köpa det vapnet utan måste hitta runorna själv och runordet funkar bara att skapa på laddern. Insight är ungefär de runor jag kan få tag på. Tror jag skapat Spirit någon gång också, även den kräver ladder. Det mesta annat är bara drömmar, men jag vill inte vara i en position att jag har tur och får runorna men inte kan skapa ordet bara för att jag inte är på laddern.

http://classic.battle.net/diablo2exp/items/runewords-110.shtml

Jag har inte några figurer alls (utom 1 lvl 20 hardcore sorc). Så jag förstår att ni kanske vill köra där ni har figurer som dragit ihop lite gear. Speciellt om vi skulle köra Hell från start. Det kan ju vara roligare på ett sätt att ha tillgång till fler skills än om alla startar som lvl 1. Om alla startar som lvl 50 i Nightmare eller som lvl 70 i Hell blir det mer tempo.

Har svenskadiablo.se egen TS? För jag antar att OldGents inte vill ha in en massa icke medlemmar på sin TS?

Utloggad Ikon

  • Första besöket på Bolaget
  • ***
  • Antal inlägg: 144
    • Fejdlysten
SV: Diablo 3
« Svar #426 skrivet: 2012-03-04, 13:56:27 »
jag stötte på något event i en av de vanliga grottorna i D3. Jar of souls eller vad det var. Tyvärr kollad jag inte om jag fick xp från skeletten som spawnade hela tiden. För om de ger xp borde jag hållit igång eventet längre, jag tror det slutade då jag hade sönder en pryl i mitten.

Utloggad Bustacruz

  • AKA Deathartas
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 806
SV: Diablo 3
« Svar #427 skrivet: 2012-03-04, 14:39:40 »
Har oxå stött på dessa grottor och event and I love it!

Finns alltid en spänning i att hitta dessa extra random dungeons;-)


BattleTag: Bascha#2493

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo 3
« Svar #428 skrivet: 2012-03-04, 16:38:15 »
Man får exp från skeletten, och inte så mycket från questen i sej. Questen slutar automatiskt efter en minut (det dyker upp en timer till höger på skärmen).
http://www.diablowiki.com/Jar_of_Souls

svenskadiablo.se har vad jag vet ingen TS. Misstänker dock att någon bildar en D3-klan och skaffar sig en TS-server.

Jag har en clvl 70 dr00d på laddern, så jag kan spela vilken dag som helst, bara att säga till :)

Jag har en massa låglevel-figurer också, bara säga till om ni vill lira det istället  :joystick
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Ikon

  • Första besöket på Bolaget
  • ***
  • Antal inlägg: 144
    • Fejdlysten
SV: Diablo 3
« Svar #429 skrivet: 2012-03-04, 18:20:13 »
Hur långt har du kommit med druiden? kör du bara solo annars med den?

Jag har installerat D2 på min gamla burk nu så vi kanske ska ta en vända någon dag, jag börjar i så fall göra en sorc som sedan kan jag nog boosta andra fram till vilken del som helst utom uberbossarna.

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo 3
« Svar #430 skrivet: 2012-03-04, 19:00:41 »
Dr00den är i nightmare akt 5 och farmar exp/prylar. Ska köra upp en sorc också tror jag för det är den roligaste figuren i D2 tycker jag. Ska vi ska köra ladder vill jag nog helst köra sorc istället. Har redan en clvl 73 non-ladder sorc, men jag kan köra upp en till.
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Ikon

  • Första besöket på Bolaget
  • ***
  • Antal inlägg: 144
    • Fejdlysten
SV: Diablo 3
« Svar #431 skrivet: 2012-03-04, 20:12:17 »
jag hoppar in i TS så får vi se då :)

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #432 skrivet: 2012-03-05, 08:43:35 »
Hur långt kom ni igår? =), jag hade gärnat velat spela, med, men D2 fungerar inget vidare på Win7 eller fungerar inte alls på min dator.
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo 3
« Svar #433 skrivet: 2012-03-05, 10:17:00 »
Jag boostade Ikon upp till level 15 eller nått sånt. Kom på att jag har en assa jag kan köra tills vi når upp till min sorc som f.n är clvl 27.

D2 ska gå att få igång på Win7, men man måste pula lite :)
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: Diablo 3
« Svar #434 skrivet: 2012-03-05, 14:03:52 »
Du måste köra igång D2 genom att högerklicka på genvägen och köra som Administratör med "Run As" för att det skall funka. Hade också det problemet först tills jag insåg detta :D
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

 

Senaste inlägg