Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Diablo 3  (läst 291565 gånger)

0 medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: Diablo 3
« Svar #465 skrivet: 2012-03-10, 09:49:32 »
Jag måste ändå säga att jag är helt tagen av all lore och utseendet på D3. Igår, tror jag det var, sprang jag runt i "New Tristram" och enbart pratade med NPCs. Sjukt inlevelsefullt och en aningen läskigt när man inser att man själv tror att man är kvinnan som springer runt som Demon Hunter! :D

Får bara massa plus av mig men som sagt tidigare - jag vill gå melee!! Om inte helt så åtminstone delvis och det ser kanske lite ljusare ut då grenades har gått upp till primary i skillsystemet.  :thumb
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad Ikon

  • Första besöket på Bolaget
  • ***
  • Antal inlägg: 144
    • Fejdlysten
SV: Diablo 3
« Svar #466 skrivet: 2012-03-10, 10:32:45 »
Jag testade D3 igår för att komma med en ny till lvl 10.

Det blev en Deamon Hunter till lvl 9. Det var mycket lagg så figuren hoppade fram o tillbaka lite då och då. Tur det inte var hardcore.

Kan ju vara så att deras testservrar inte har samma prestanda som i prod sedan. Då jag skulle logga in senare var det fullt.

PS
Levling tips för D2 i väntas tider

levels 1-15 do Tristram runs in act 1 norm
levels 15-20 do Tomb runs in Canyon of act 2 norm
levels 20-25 do Chaos Sanctuary runs after River of Flame of act 4 norm
levels 25-50 or 55 do Baal runs for quest 'Kill Baals minions' of act 5 norm
levels 50-60 Move on to nightmare or hell difficulties and follow 'Chaos runs'
levels 60-85 These levels are best done in hell on 'Baal runs'

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #467 skrivet: 2012-03-10, 11:19:52 »
As we’re counting down the days until we’re ready to announce a release date
                       :lolabove för de har man inte hört tidigare  :cartman

Inge Pvp till Release

for Diablo III, we’ve come to realize that the PvP game and systems aren’t yet living up to our standards. Today, we wanted to let you know that we’ve made the difficult decision to hold back the PvP Arena system and release it in a patch following the game’s launch. After a lot of consideration and discussion, we ultimately felt that delaying the whole game purely for PvP would just be punishing to everyone who’s waiting to enjoy the campaign and core solo/co-op content, all of which is just about complete.

While we work on making sure PvP lives up to its full potential, we hope you’ll find some consolation in the fact that soon, you’ll be having a blast leveling characters, finding items, learning the classes, and perfecting builds…and that when the Arenas do arrive, you’ll be all the better prepared for battle.



When the PvP patch is ultimately ready, it will add multiple Arena maps with themed locations and layouts, PvP-centric achievements, and a matchmaking system that will help you and your team get into fairly matched games quickly and easily. We’ll also be adding a personal progression system that will reward you for successfully bashing in the other team’s skulls.

We know a lot of you are looking forward to PvP, and we’ll be focusing our post-launch efforts on making sure the Arenas are as brutal, bloody, fast-paced, and awesome as we know they can be. In the meantime, we’re in the process of putting the finishing touches on what we think is a truly epic campaign and co-op experience for launch.

We’ll have a lot more info to share on the PvP system in the future, and we look forward to the moment we can get the game into your hands.

« Senast ändrad: 2012-03-10, 11:28:29 by baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Bustacruz

  • AKA Deathartas
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 806
SV: Diablo 3
« Svar #468 skrivet: 2012-03-10, 12:48:23 »
Jo läste detta imorse. Blir faktiskt lite orolig bär de väljer att utesluta en stor del av spelet. Något rejält tjärvar för teamet misstänker jag. Men paniken över att släppa det knackar på deras dörr och det är inte likt Blizz att utesluta en del ur spelet för att sikta på release.

Eller är jag fel på det?

Sen måste jah tillägga att pvp för mig är vääääldigt lågprio hehe. Så det är en fördel de skippar det men ändå!


BattleTag: Bascha#2493

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #469 skrivet: 2012-03-10, 13:28:50 »
Jag inte så beroende av pvp heller. Jag skulle antagligen suga som fan i det haha.

Pve for the wind =)

Deathartas du måste prova D2 innan =), jag Elu, Ikon slö lirar de roligt faktiskt =). De så skönt att man kan fortsätta efter level 13 =)
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad rav

  • aka Ravage
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 234
  • Rock on!
SV: Diablo 3
« Svar #470 skrivet: 2012-03-10, 20:57:56 »
Dom uteslöt ett par grejer vid Starcraft 2 releasen med, som att folk skulle kunna tjäna pengar på sina custom maps. Det skulle också patchas in senare. Fortfarande inte kommit.

Har dom fått dålig koll pga "för många kockar i köket" eller är dom överambitiösa?

Olikt Blizzard att strula så mycket som dom gör nu för tiden med Starcraft 2 och nu Diablo 3. Skulle inte förvåna mig om dom tappar bollen snart.  :cry

Utloggad Ikon

  • Första besöket på Bolaget
  • ***
  • Antal inlägg: 144
    • Fejdlysten
SV: Diablo 3
« Svar #471 skrivet: 2012-03-10, 22:20:29 »
Jag tror högre bossar på Activision har tröttnat på att skjuta fram ett nästan färdigt spel. Det är i första hand ett pve så nu skär de bort sådant som kan komma i en senare patch. De flesta kommer ändå vilja skaffa gear först.

De har lagt enorma summor på D3, och även om de har en ännu enormare kassakista från wow så tror jag de säger att det är dags att D3 börjar tjäna in sig. Wowpengarna ska täcka Titan.

Att de berättar om att de skär bort pvp innebär att de är nära att säga ett releasedatum. De skulle absolut inte tala om det annars. Och de känner att de inte vill komma ut med release datum försts för att därefter berätta om allt de skär bort, det blir fel ordning av nyhterna. Först det dåliga istället, dvs pvp skärs bort från releasen. Sedan kommer den goda nyheten: ett releasedatum med ett spel som alla vet ungefär vad det är.

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: Diablo 3
« Svar #472 skrivet: 2012-03-10, 22:31:38 »
[...] Först det dåliga istället, dvs pvp skärs bort från releasen. Sedan kommer den goda nyheten: ett releasedatum med ett spel som alla vet ungefär vad det är.

Låter vettigt! Tror att vi kan vänta oss ett release datum ganska snart faktiskt t.o.m. den digitala boxen i battle.net listan under min profil har låsts upp och visar info och var senast igår i "fade" och låst så jag tror att det finns att skåda bakom nästa krön. Gäller bara att springa upp för backen så snabbt man kan, är ni verkligen beredda?? Det är jag!! Here we go!!!
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #473 skrivet: 2012-03-11, 08:48:12 »
De känns som blizzard gör tvärt emot  än sina konkurrenter. Istället för visa upp ett spel, för sen ett  par månader senare köra spelet i en beta, så börjar blizzard utveckla spelet.
De sjukaste är att deras spel trailers, ser spelet praktiskt tagit klart ut.
Jag minns när Burning crusade trailer dök upp. Spelet kändes klart och man trodde på en release efter par månader. Men släpptes 3 år senare.

För par veckor sen, så frågade ett fans om bossfigtherna i Diablo3, när vi kan tänkas möta "Siege breaker som vi sett ifrån trailer 2008. Förvånansvärt svarar blizzard att dem typen av event finns inte i diablo3. Den var  mest för gametrailer skull :cartman.

Med diablo3 har känts som dem hela tiden försökt bräcka sig själva, med nya saker som ändå ändras tillbaks som föregångaren var.

Jag hoppas också på ett fast datum, är de 10 Maj, eller 20 juli make any diffrents, just tell us =).
« Senast ändrad: 2012-03-11, 09:40:19 by baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo 3
« Svar #474 skrivet: 2012-03-12, 10:40:50 »
Ett nytt område i betan:
http://diablo.incgamers.com/blog/comments/bonus-beta-areas-confirmed

I normala fall kan man inte komma dit, men tydligen är det någon som har kommit dit, och nu delas den waypointen från spelare till spelare. Någon som har den?
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #475 skrivet: 2012-03-12, 10:59:18 »
Ett nytt område i betan:
http://diablo.incgamers.com/blog/comments/bonus-beta-areas-confirmed

I normala fall kan man inte komma dit, men tydligen är det någon som har kommit dit, och nu delas den waypointen från spelare till spelare. Någon som har den?

Fan att man är på jobbet!! Jag vill hemma spela nya områdena :=)

Jag fick mail ifrån Sumsarr ifrån Svenskadiablo.se att han hade wp redan. Så nu kommer de spridas som en löpeld =). De var ju de här man vill ha i D3 mer område springa i, och de har visas vara 3 nya områden med nya dungeons och nya monster. områdena ska påminna om Dry hills ifrån D2.
« Senast ändrad: 2012-03-12, 11:33:07 by baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

guest2083

  • Gäst
SV: Diablo 3
« Svar #476 skrivet: 2012-03-12, 14:22:14 »
Jag frågar ödmjukt om det är någon OG:are som skulle vilja låna ut sin beta under natten. Jag är ju som jag skrivit på annat ställe, utan internetuppkoppling i vårt temporära boende (där vi har fastnat då husleverantören KK:at). Men just ikväll har jag riggat upp mig hos päronen, i mitt gamla pojkrum.

Kan bjuda på nått gott att dricka på Lanet som kompensation.

Vänligen
Patsch

guest2083

  • Gäst
SV: Diablo 3
« Svar #477 skrivet: 2012-03-12, 18:10:59 »
Jag avstår nog förresten ifrån se dem nya områdena. Jag vill kunna springa in där med vetskapen att man har hela spelet, annars kommer kännas ännu mer frustrerande att inte kunna springa vidare  :headbang

Nu blir diablo2 istället =), jag helt fastnat för de igen.



Se en post ovanför din *Blinkar med ögonen*

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #478 skrivet: 2012-03-13, 08:44:40 »
Jag tog bort mitt inlägg av den anledningen att jag inte kunde hålla mig igår haha.

Jag spelade de nya områdena par timmar, och helvete vad grymt!! De nu man förstår hur jäkla amazing  D3 kommer bli. Monsterna i de här området, var snäppet värre, kan jag meddela =).. Inge passive skelet som dör på ett slag. De var monster attackerade en hårt och brutalt =)
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Ikon

  • Första besöket på Bolaget
  • ***
  • Antal inlägg: 144
    • Fejdlysten
SV: Diablo 3
« Svar #479 skrivet: 2012-03-13, 09:53:04 »
jag har tutat på lite i D2, men blir galen på fulla bags. Ska bli skönt i D3 med delad kista mellan figurerna!

Ska ni lira ikväll? Jag skulle gärna ta en vända och få de nya waypointsen. Vad behöver jag vara för lvl?

 

Senaste inlägg