Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Diablo 3  (läst 291313 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Ikon

  • Första besöket på Bolaget
  • ***
  • Antal inlägg: 144
    • Fejdlysten
SV: Diablo 3
« Svar #510 skrivet: 2012-03-17, 11:11:05 »
Här kommer tankar/uppslag för en IK-barbar i Hell som utlovats:

ungefär vid lvl 65 och alla quests gjorda i normal och nightmare skulle jag nog ha ungefär så här:

http://www.diablofans.com/page/tools/skill/d2-Barbarian.html#100100k00100k0001111110101k001l0l0l0l0l0l110110110l00

Den builden är baserad på några saker:

1. Du sa att du inte är jätteförtjust i Wirwelwind
2. Du har nästan hela IK-setet så då är det Mace som gäller.
Dessutom kräver mace så mycket styrka att man inte vill sätta massor på Dex också för då blir det så lite kvar till liv. Därför behöver man attack rating från Mace mastery som kompensation för låg Dexterity.

Jag har t ex bara satt 1 i Natural Resist för att redan vid lvl 6 eller så får man bara +3% resist per ytterligare level.

Jag satte 1 i Leap för att du gillar att hoppa har jag sett.
Men Leap har kort räckvidd, så jag satte 1 i Leap Attack som man kan hoppa längre med och för att det är en kul variation.

Sedan satte jag bara 1 i Battle Command för ytterligare skill där ger bara fler sekunders varaktighet, och vi vill ju att du ska skrika Battle Command ofta för att den låter coolt.

Däremot maxade jag Battle Orders som ger hela partyt sjukt mycket mer liv.

Tidigare var det viktigt för barb att kunna överleva då Oblivion Knights kastade Iron Maiden. Så då körde man med Berserk.
Nu kastar inte Oblivion Knights någon Iron Maiden utan det är nog bara i pvp man kan råka ut för den.

Däremot finns det ju några som är immuna mot fysisk skada och då är Berserk ok så länge som de är casters.
Men om det är hårdslående fiender som är immuna mot fysisk skada så kan Berserk vara vanskligt.
Detta eftersom Berserk sänker din defense rating i 2 sek och Berserk inte gör någon skada som du kan ha nytta av vid life steal.

Men Consentrate får ju synergi från Berserk så builden så efter lvl 65 kan man göra dessa val tycker jag:

* Sätta 1 på Taunt och 1 på Battle Cry. För Battle Cry gör att fienden slår betydligt lösare och det kan absolut komma till användning.
* Om du får IK-bältet och ändå har låga resists trots att du har full IK-set skulle du kunna sätta ytterligare någon poäng på Natural Resist. Dock max 5 tycker jag.
* Maxa en synergi till Berserk. Antingen Concentrate för magisk skada. Eller Bash för vanlig skada.

Här är vid lvl 84 då man gjort alla quest som ger bonus:
http://www.diablofans.com/page/tools/skill/d2-Barbarian.html#101101k00100k0001113110101k00kl0l0l0l0l0lal00

Då har man alltså desstuom:
* maxat Berserk
* 1 Taunt
* 1 Battle Cry
* 3 på Natural resist

fortsätter man levla längre så sätter man allt på det på Bash.


Utrustning

IK armor kräver 232 sty. Men sätt bara 187 för du får +20 från vantarna, och +25 från bältet (då vi hittar det). Fram tills dess kan du köra med Bone Hew som vapen och få sty från charms.

Sätt sty till 187
Sätt inget på Energy.
Dex. Hm. Testa ett tag i Hell med att inte sätta något alls på dex... återkommer nedan.
Sätt resten på Vitality.

Dexterity
Eftersom du kör med tvåhandsvapen (IK-maul eller annat 2H så länge) så behöver du inte tänka på sköld och blockrate.
Du har maxat Mace Mastery för attackratin där.

Du kan välja en mercenary som ger Blessed Aim som aura om du tycker att du träffar för sällan
http://classic.battle.net/diablo2exp/skills/paladin-offense.shtml#blessedaim

Blessed Aim köper du alltså i Act 2 Normal. Det ska vara någon av de som står som Offensive.
Combat (Normal): Prayer
Defense (Normal): Defiance
Offensive (Normal): Blessed Aim

Combat (Nightmare): Thorns
Defense (Nightmare): Holy Freeze
Offensive (Nightmare): Might

Combat (Hell): Prayer
Defense (Hell): Defiance
Offensive (Hell): Blessed Aim

Summa kardemumma kan du börja med att testa att inte sätta något alls på Dexterity.

Skaffa en mercenary med Blessed Aim. Levla honom tills han har 195 i sty och ge honom Bonehew
http://classic.battle.net/diablo2exp/items/elite/upolearms.shtml
Visserligen dröjer det till hög lvl innan han får upp styrkan, men det kan vara värt att vänta istället för att sätta i någon som sänker stykravet.
Jag skulle ev sätta i 2 st Amn för massa life leach. För det viktiga är att han lever och ger partyt auran. Hans behöver inte döda fienden, det är ju det vi vill göra :)
Vill du ändå sätta i en jewel med -15% requirements så se till att juvelen även har en secondär bonus.

För ytterligare attack rating så ta både Angelic Ring och Angelic Amulett. Var och en för sig är de inte så bra men kolla in attackbonusen på de två tillsammans (får även +75 i liv av två från det setet):
http://classic.battle.net/diablo2exp/items/sets/sets1.shtml#angelic
Angelic ring har du fått.

Så länge du kör med en paladin i partyt som ger fanatism så får du en hel del attackrating från den med:
http://classic.battle.net/diablo2exp/skills/paladin-offense.shtml#fanaticism

Det viktigaste därefter då du har ik-set och t ex Angelic ring + angelic amulett är någonting som ger "Cannot be frozen". Så sista platsen är andra ringen som måste bli en Raven frost.

:)

Sockets...den stora frågan...
Om du har manaproblem kan du sätta de superbilliga runan Ith i hjälmen. Då får du 15% mana från alla skada du tar emot, det kan vara bra ifall mana leach inte fungerar/räcker

http://classic.battle.net/diablo2exp/items/runes.shtml

Om du inte har manaproblem och det funkar ok i hell med full ik-set så skulle jag istället sätta i 2 st perfect topaz i hjälm för lite extra magic find.

Vad man sockar rustningen med vete 17. Är man rik så tar man väl Ber/Jah/Cham men det tror jag inte vi hittar.

I vapnet skulle jag i första hand sätta sådant som ger: +damage %/+attack speed
i andra hand: +min skada/+max skada.



« Senast ändrad: 2012-04-04, 10:42:44 by Ikon »

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #511 skrivet: 2012-03-17, 11:39:45 »
Jag tackar för intressanta tips ikon. Jag spelat D2 länge men de här var faktiskt helt nytt för mig! hehe D2 är oslagbart i gameplay, man kan tricksa och fixa =).   jag kunde inte låta bli att respecca om igår, och shit vilken skillnad. De var faktiskt väldigt likt de skill trädet du gjort. Dock satsade jag 20 på resistance. Jag har en respec kvar på Normal om de här spec helt galet fel.
Men jag har 7 st unskill kvar de skulle kunna lägga på mace =).

Med min nya spec gjorde betydligt mer damage och bra defense och mer liv, min gamla hade 1378 i life, min nya har 1800  =).

Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #512 skrivet: 2012-03-21, 17:51:05 »


Senaste update vad blizzard har för framtidsplaner för level 60 spelare. De låter intressant.

We’re working hard on balancing and testing Diablo III, and one of the major components is making sure that the end game experience is fun and exciting. We’d like to share a few of our goals for end game:

    We have an enormous number of skill build combinations, and we want a lot of those skill builds to be viable and interesting
    While there are millions of skill builds available to players, we don’t want players swapping skills regularly to beat specific encounters as they come up
    We don’t want repeatedly running specific three-minute chunks of the game to be the most efficient way to acquire gear for your character
    While a three-minute run shouldn’t be the most efficient, we also don’t want you to feel like it’s a two-hour commitment every time you sit down to play
    Bosses should still feel worth killing

Nephalem Valor is one of the major new systems in Diablo III and it kicks in at level 60. Keep in mind that this is still in testing and we’re still working out the details. Here’s how it currently works internally: Rare and Champion packs already have great loot on them. By killing a Rare or Champion pack, not only do you get their loot, but you’ll also receive a buff granting you increased magic find and gold find. However, if you change a skill, skill rune, passive, or leave the game, the buff disappears. As an extra reward, if you kill a boss while this buff is active, you’ll receive extra loot drops from that boss.

The exact amount of magic find and gold find provided by the buff is still being reviewed, as is the amount of extra loot you get from a boss while the buff is active. We’re also playing around with whether or not the buff stacks, what the duration should be, and whether or not it should persist through death. We want to make sure the buff is strong enough to make staying in your current game more rewarding than creating a new game. At the same time, if the buff is too strong, it risks making shorter play sessions feel not worthwhile.

We expect this system will encourage players to stick with a skill build of their choice, select an area of the game they enjoy, and sweep it for rare and champion packs on their way to a boss, finishing off a run with a boss that’ll be worth killing. If you wanted a shorter play session you could be done at that point, but if you have more time, the path of least resistance would ideally be to stay in the same game and make your way towards the next boss. Jag sugen på spela Diablo2 ikväll om de någon som är med på det =).




Diablo2 någon ikväll? =) jag sätter mig lirar ifrån kl 19:00- framåt
« Senast ändrad: 2012-03-21, 17:58:19 by baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Ikon

  • Första besöket på Bolaget
  • ***
  • Antal inlägg: 144
    • Fejdlysten
SV: Diablo 3
« Svar #513 skrivet: 2012-03-21, 19:14:42 »
D2, ja vad säger man om känslan då 8 pers rusar fram. Ganska gott!

Jag hade tänkt bara köra 2 figurer i väntan på D3... men så på en Baalrun droppar en unik hydra bow... alltså en windforce.

Tja, det har jag aldrig sett droppa förr, så va fan, nu måste jag levla en bowazon och avvfyra lite pilar med den innan D3 får ta över.

PS Angelic amu + ring bär hon tills vi ses ingame

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #514 skrivet: 2012-03-22, 12:33:55 »
D2, ja vad säger man om känslan då 8 pers rusar fram. Ganska gott!

Jag hade tänkt bara köra 2 figurer i väntan på D3... men så på en Baalrun droppar en unik hydra bow... alltså en windforce.

Tja, det har jag aldrig sett droppa förr, så va fan, nu måste jag levla en bowazon och avvfyra lite pilar med den innan D3 får ta över.

PS Angelic amu + ring bär hon tills vi ses ingame

De är vrål skoj spela så här =), man får downa hell en sista gång innan D3 släpps =). Men de som varit särskilt roligt de att man fått lära sig mer, och Barban som man trodde att man kunde allt om.. 
« Senast ändrad: 2012-03-22, 16:30:18 by baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo 3
« Svar #515 skrivet: 2012-03-22, 22:43:20 »
Idag uppdaterades launchern till D3, och med den kom en väldigt förödande bugg. Jag får upp en ruta där det står "Graphic Error. Click to retry creating D3D Device. Click to retry". Det visade sig att launchern startar två olika DiabloIII.exe. Tar jag bort den ena (den som använder minst minne) via aktivitetshanteraren så kan jag spela igen.
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #516 skrivet: 2012-03-23, 07:55:10 »
Idag uppdaterades launchern till D3, och med den kom en väldigt förödande bugg. Jag får upp en ruta där det står "Graphic Error. Click to retry creating D3D Device. Click to retry". Det visade sig att launchern startar två olika DiabloIII.exe. Tar jag bort den ena (den som använder minst minne) via aktivitetshanteraren så kan jag spela igen.


De var märklig error. Jag har fortfarande error att kunna adda folk, fast i betan kanske inte  är så jätte viktigt. Jag hoppas de fungerar sen i releasen av spelet.
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #517 skrivet: 2012-03-27, 15:45:09 »
Jag lirade på ett tag igår, körde liten break, vila armarna, loggade in sen kl 01:00, körde några rundor på countess, inge runes. Jag dog till och med 2 gånger, sen skulle springa hämta min kropp  så sprang jag  förbi en kista, i den ploppade ut en "Gul Rune, tack för det  :supporter :D :D
« Senast ändrad: 2012-03-27, 15:51:11 by baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Ikon

  • Första besöket på Bolaget
  • ***
  • Antal inlägg: 144
    • Fejdlysten
SV: Diablo 3
« Svar #518 skrivet: 2012-03-27, 17:13:37 »
Baldi: Aha så analysen är att man ska göra Countess runs som död...?

Elu: Hittat en 3 sockad dragon shield, en 3 sockad tower shield

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #519 skrivet: 2012-03-28, 14:13:04 »
Jag spelade lite granna igår, bossarna droppade ingenting, varken på Nightmare/Hell, de droppas ju bara massa skit. Jag tror man behöver omkring 500MF om de skall droppas något bra i Hell.
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #520 skrivet: 2012-04-03, 16:26:58 »
De kört ihop sig på jobbet, så kommer senare ikväll runt 21:15. Så vänta med Boss eventen =)
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Ikon

  • Första besöket på Bolaget
  • ***
  • Antal inlägg: 144
    • Fejdlysten
SV: Diablo 3
« Svar #521 skrivet: 2012-04-03, 23:51:44 »
Weee! I kväll var första gången jag mötte några uberbossar, detsamma för Baldi o Elunyx också tror jag. Men tillsammans slet vi oss genom alla delar och rensade upp.

Bilden finns här: http://www.fejdlysten.se/uberrensat.jpg

De tre på bilden är OG Baldi, Elunyx och Ikon :)

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #522 skrivet: 2012-04-04, 00:49:34 »
Weee! I kväll var första gången jag mötte några uberbossar, detsamma för Baldi o Elunyx också tror jag. Men tillsammans slet vi oss genom alla delar och rensade upp.

Bilden finns här: http://www.fejdlysten.se/uberrensat.jpg

De tre på bilden är OG Baldi, Elunyx och Ikon :)

De var nästan att man gav upp, på slut tampen, men vi bestämde oss för ett sista försök och downade sista bossen, och de var härlig känsla. De var första gången jag var där inne, som ändå lirat D2 sen 2000 hehe..
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo 3
« Svar #523 skrivet: 2012-04-04, 08:30:02 »
Det var kul att vi fick ner bossarna med tanke på alla jäkla adds dom spawnade. För det första så fick dom min gamla dator och lagga sönder, och för det andra hade jag svårt att lägga life tap eftersom jag vart attackerad, och för det tredje var många av dom immuna mot allt vad magiker heter. Känns som om det var addsen som var svårast, bossarna var bara där som statister.

Skulle gärna vilja testa på det igen, fast med en annan figur (typ min hammerdin). Men ni andra kanske tycker att ni är "färdiga" med D2? :)
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Bustacruz

  • AKA Deathartas
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 806
SV: Diablo 3
« Svar #524 skrivet: 2012-04-04, 08:40:19 »
Grattis som fan boys!

Åh härliga Trist-Runs! Shit va man har nött men kul som fan är det! Bra jobbat som fan!

Men kan säga att en hammerdin, en healadin, necro och Barb combo är äckligt OP. Med den combon finns(fanns) ett trick som gjorde det bekvämt som fan!

Shit va jag längtar efter liknande runs i D3!

Gief gejm fåwfakkssejk!


BattleTag: Bascha#2493

 

Senaste inlägg