Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Diablo 3  (läst 294166 gånger)

0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #555 skrivet: 2012-04-23, 11:19:40 »
För min del väntar jag nog med d3 lite. Har ändå mass effect 3 att köra igenom och fortfarande i princip 0 speltid :)

Så jag kommer få en bra upplevelse när jag väl börjar.

Men jag är väldigt förvånad då blizzard borde ha koll på det här med onlinespel efter sin historik med battle.net spel och sen WoW.... Tja, spännande blir det iallafall.

Fast blizzard skrev att dem stängda antalet spelare för att dem hade tillräckligt med beta testare och när spelet går live så kommer finnas Eu servers också =). Jag tror vi kan vara lugna.
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Bustacruz

  • AKA Deathartas
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 806
SV: Diablo 3
« Svar #556 skrivet: 2012-04-23, 11:22:13 »
Tror inte vi ska glömma att Open Beta är ett hemligt ord för Stress Test El Grande på serverarna :-)

Klart det är bra med publicitet och en fungerande miljö men tror de testar var gränserna går för vad servrarna klarar av osv. De har nog stenkoll på alla "fel" men de lär inte fixa det med tanke på att Betan stängs den 1 Maj.

Man ser massa folk som ragear på Blizz på forumen för att de är kassa och man inte får spela osv osv. Men detta är fortfarande en Beta där deras produkt ska testat. Inget Demo alltså :-)

Klart det kommer vara fixes och patches i början. Precis som alla spel. Men Have Faith. Blizz fixar  :supporter


BattleTag: Bascha#2493

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: Diablo 3
« Svar #557 skrivet: 2012-04-23, 11:59:50 »
Tror inte vi ska glömma att Open Beta är ett hemligt ord för Stress Test El Grande på serverarna :-)

Klart det är bra med publicitet och en fungerande miljö men tror de testar var gränserna går för vad servrarna klarar av osv. De har nog stenkoll på alla "fel" men de lär inte fixa det med tanke på att Betan stängs den 1 Maj.

Man ser massa folk som ragear på Blizz på forumen för att de är kassa och man inte får spela osv osv. Men detta är fortfarande en Beta där deras produkt ska testat. Inget Demo alltså :-)

Klart det kommer vara fixes och patches i början. Precis som alla spel. Men Have Faith. Blizz fixar  :supporter
:stupid

Klart att det är surt när man inte får vara med och testa. Men det förbryllar mig att man kan bli arg på Blizzard och påstå att de är ditt och datt när de faktiskt gör allt enligt konstens alla regler och löser det mesta innan release. Vad skulle det kosta att hyra in 2 miljarder BETA-testare? Då tror jag också att prislappen på spelet hade legat runt 5-8k kr exemplaret, eller vad tror ni? ;)
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Diablo 3
« Svar #558 skrivet: 2012-04-23, 13:46:19 »
Jag är kluven när det gäller d3 tyvärr.. Testade betan lite igår och det saker som är superbra i d2 (olika specc, runewords) har de ju tyvärr helt pajat i d3. :cry

Sen att det är snyggt och d3 är ju ett stort plus.

Utloggad Bustacruz

  • AKA Deathartas
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 806
SV: Diablo 3
« Svar #559 skrivet: 2012-04-23, 14:32:10 »
Jag är kluven när det gäller d3 tyvärr.. Testade betan lite igår och det saker som är superbra i d2 (olika specc, runewords) har de ju tyvärr helt pajat i d3. :cry

Sen att det är snyggt och d3 är ju ett stort plus.

Tycker inte de "pajjat" det. Jag ser det så här. Självklart har du olika speccs i D3. Skillnaden mellan D2 och D3 är att i D3 får du allt upplåst(när du är max-lvl) men sedan får du ändå "specca" olika beroende på vilka mobs du möter, vilka bossar och vilket områder du är på. Men även vilken spelstil du gillar! Om det är tank, dps eller lite heal hållet.
Och allt detta gör du när du vill! Bara det att du har lite Cooldown på att ändra skills vilket jag tycker är gött. Man slipper springa till massa olika trainers eller betala sju miljarder för att specca om eller ännu värre, behöva lvla upp en ny gubbe bara för att man inte kan specca om eller liknande.

Sen ang runewords så ser jag ärligt inte det roliga i att grinda efter rätt runa som KANSKE MÖJLIGTVIS I EN ALTERNATIV SFÄR droppa... och när den väl droppar så är det till fel class. Och med tanke på att varje ability kan ha fem runor där varje klass har kanske 30 abilitys och på det totalt fem klasser...ja ger blir en jävla massa runor och jaga.

Och ang runor för att skapa runewords för gear... det är ju bara ett annat sätt för crafting. Och det finns i D3 md sin Blacksmith ;-)


BattleTag: Bascha#2493

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #560 skrivet: 2012-04-26, 00:10:07 »
In Sweden the official launch event will be hosted by Blizzard and retail partner Webhallen at Webhallen, Sveavägen 39 in Stockholm.

Festivities will start at 22.00 CET on the 14th of May. Gamers in attendance will enjoy an epic evening of entertainment before Diablo III goes on sale at 0.00 CET, including a variety of giveaways and multiple contests with exclusive prizes from our partners. In addition, members of the Diablo III development team (Keith Landes, Senior Sound Producer & Noel Wolfman, Cinematics Production Director) will be on site at each of the official events to meet with players and sign their copies of the game.


00:01 går serverna live och jag kommer också köpa digitalt imorn =). Ikon hur lång tid tog de ladda hem det? =)
« Senast ändrad: 2012-04-26, 00:11:51 by baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Bustacruz

  • AKA Deathartas
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 806
SV: Diablo 3
« Svar #561 skrivet: 2012-04-26, 01:08:51 »
In Sweden the official launch event will be hosted by Blizzard and retail partner Webhallen at Webhallen, Sveavägen 39 in Stockholm.

Festivities will start at 22.00 CET on the 14th of May. Gamers in attendance will enjoy an epic evening of entertainment before Diablo III goes on sale at 0.00 CET, including a variety of giveaways and multiple contests with exclusive prizes from our partners. In addition, members of the Diablo III development team (Keith Landes, Senior Sound Producer & Noel Wolfman, Cinematics Production Director) will be on site at each of the official events to meet with players and sign their copies of the game.


00:01 går serverna live och jag kommer också köpa digitalt imorn =). Ikon hur lång tid tog de ladda hem det? =)

Gaaah jäkla stockholmare!! Så orättvist att ni får eventet där uppe  :D :pistols

Jag kommer vara på Gamestops nattöppet i Helsingborg. Sen hem och patcha då jag redan har installerat det.

Tog inte så långt tid att ta hem det Baldi. Typ nästan lika lång tid som betan.


BattleTag: Bascha#2493

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: Diablo 3
« Svar #562 skrivet: 2012-04-26, 09:32:48 »
Jag kan ha Diablo 3 event hemma hos mig, exklusivt bara för dig, Bahaa! :kiss


Gaaah jäkla stockholmare!! Så orättvist att ni får eventet där uppe  :D :pistols [...]

Jag menar det! Varför väljer de inte Sveriges huvudstad för detta event?!  :eek


Hur som helst har jag inte planerat någon sömn den natten! Men den stora frågan är, eftersom ni är ute och roar er på förkvällen, när planerar ni att logga in på TS för att dela den "episka" resan med oss andra?  :banana
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad Bustacruz

  • AKA Deathartas
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 806
SV: Diablo 3
« Svar #563 skrivet: 2012-04-26, 10:03:27 »
Jag kan ha Diablo 3 event hemma hos mig, exklusivt bara för dig, Bahaa! :kiss


Haha eer jag ska nog inte spela Diablo 3...  :scared

Jag och syskonen ska hämta ut våra gejms vid midnatt på Väla i Helsingborg( Sveriges Huvudstad), sen blir det hem och installera spelet. Har lovat att spela sönder det med dom så när det blir TS återstår att se. De kanske hänger på TS dom med  :banana


BattleTag: Bascha#2493

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: Diablo 3
« Svar #564 skrivet: 2012-04-26, 10:45:10 »
Jag kan ha Diablo 3 event hemma hos mig, exklusivt bara för dig, Bahaa! :kiss


Haha eer jag ska nog inte spela Diablo 3...  :scared

Jag och syskonen ska hämta ut våra gejms vid midnatt på Väla i Helsingborg( Sveriges Huvudstad), sen blir det hem och installera spelet. Har lovat att spela sönder det med dom så när det blir TS återstår att se. De kanske hänger på TS dom med  :banana

Say what?!?! :cry Har du 7 syskon? Jag trodde vi var vapenbröder  :pistols
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad Bustacruz

  • AKA Deathartas
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 806
SV: Diablo 3
« Svar #565 skrivet: 2012-04-26, 11:15:30 »
Jag kan ha Diablo 3 event hemma hos mig, exklusivt bara för dig, Bahaa! :kiss


Haha eer jag ska nog inte spela Diablo 3...  :scared

Jag och syskonen ska hämta ut våra gejms vid midnatt på Väla i Helsingborg( Sveriges Huvudstad), sen blir det hem och installera spelet. Har lovat att spela sönder det med dom så när det blir TS återstår att se. De kanske hänger på TS dom med  :banana

Say what?!?! :cry Har du 7 syskon? Jag trodde vi var vapenbröder  :pistols

Jag är arab.. you do the math ;)


BattleTag: Bascha#2493

Utloggad Pixelpinnen

  • =[OG]=Medlem
  • Kommer in på krogen
  • ***
  • Antal inlägg: 137
SV: Diablo 3
« Svar #566 skrivet: 2012-04-26, 11:36:53 »
Kommer självklart vara på TS kl 00.01 och svära över att servrarna kraschat  :tease

Ra- Ra- Razputin, lover of the Banshee queen!

- Battletag - Pixelpinnen#2371

Utloggad Bustacruz

  • AKA Deathartas
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 806
SV: Diablo 3
« Svar #567 skrivet: 2012-04-26, 11:47:20 »
Kommer självklart vara på TS kl 00.01 och svära över att servrarna kraschat  :tease



 :lolabove

Its only funny...cuz its gonna be true  :cry


BattleTag: Bascha#2493

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #568 skrivet: 2012-04-26, 11:49:09 »
Jag kommer garanterat var på ts, jag tror nog att "Elunyx och Ikon likaså kommer sitta som fast klistrade  :D

De kommer vara en speciell  dag den där 14:e maj  :D  För min del går de upp och ner, hur jag ska göra, för jag  vill gärna ha spelet plus att de signerat av blizzard =). Men kön in till webhallen lär ju bli vrål lång då folk redan nu börja tälta utanför. Inte riktigt men de lär väl dyka upp omkring 10:e maj. Jag skulle tippa på att man kommer in i Webbis typ vi 02, kommer hem omkring 3 på natten, då har ni väl redan plöjt igenom spelet på normal  :D.
« Senast ändrad: 2012-04-26, 11:56:24 by baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: Diablo 3
« Svar #569 skrivet: 2012-04-26, 13:02:19 »
Kommer självklart vara på TS kl 00.01 och svära över att servrarna kraschat  :tease



 :lolabove

Its only funny...cuz its gonna be true  :cry

Du menar att det kommer sitta så mycket folk på TS denna tid att servrarna kraschar? Kanske tid för Skuggan att uppgradera TS servern inför den 15:e kanske!? :hm (Äsch, fy vilket dåligt skämt, man blir mörkrädd över sig själv)

Jag ser verkligen fram emot den 14:e och en överbefolkad TS-kanal med ett enda gemensamt mål inställt - att mosa allt i vår väg! :supporter

- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

 

Senaste inlägg