Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Diablo 3  (läst 293716 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Diablo 3
« Svar #735 skrivet: 2012-05-21, 10:40:00 »
Jag vet inte för jag kan inte kolla på filmerna (min dator får blåskärm om jag installerar flash), men jag antar att det är nån teknik där någon lurar åt sig monster och som senare blir återupplivad av andra i partyt.

Jaha så det är nån typ av att de skippar mobs så att säga.


Jaja jag förstår inte hysterin om att folk vill vara först och klara saker på snabbast tid. Deras loss lixom! Upplev och njut av spelet säger jag bara :D

 :stupid

Klarade precis av normal. Jag sitter och gapar fortfarande och har en ganska trevligt pirrande känsla i magen  :banana
pfft... Slacker! :smoke :oggubben

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: Diablo 3
« Svar #736 skrivet: 2012-05-21, 15:42:32 »
Det var skitlänge sedan jag körde igenom D2, så jag behöver få en uppdatering vad som händer när man går över från Normal till nästa svårghet.

När man klarat av D3 på normal - tappar man vapen och equipment eller fick man behålla dem? Har för mig att man började om på lvl 1 fast en svårighet högre - men kommer inte ihåg om man fick behålla vapnen och utrustningen?

/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

Utloggad Bustacruz

  • AKA Deathartas
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 806
SV: Diablo 3
« Svar #737 skrivet: 2012-05-21, 16:36:02 »
Det var skitlänge sedan jag körde igenom D2, så jag behöver få en uppdatering vad som händer när man går över från Normal till nästa svårghet.

När man klarat av D3 på normal - tappar man vapen och equipment eller fick man behålla dem? Har för mig att man började om på lvl 1 fast en svårighet högre - men kommer inte ihåg om man fick behålla vapnen och utrustningen?



Du behåller allt när du går in i nästa svårighetsgrad! Gear, lvl, potions, stats på antal ggr du dött  :D ... ja allt ;-)


BattleTag: Bascha#2493

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: Diablo 3
« Svar #738 skrivet: 2012-05-21, 16:43:54 »
Tack, låter bra. :)

Men många vapen/prylar har ju krav på lvl? Hur kommer det sig att man får ha på sig de prylarna?
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

Utloggad Bustacruz

  • AKA Deathartas
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 806
SV: Diablo 3
« Svar #739 skrivet: 2012-05-21, 17:02:47 »
Tack, låter bra. :)

Men många vapen/prylar har ju krav på lvl? Hur kommer det sig att man får ha på sig de prylarna?

Mobsen i nightmare, hell och inferno scalear så att säga. Så de har mycket högre lvl där. Och såklart droppar högre lvl på gear :-)


BattleTag: Bascha#2493

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: Diablo 3
« Svar #740 skrivet: 2012-05-21, 17:13:55 »
Det förstod jag, men jag förstår inte hur vapnens lvl-krav flyttas över mellan Normal och Nightmare. I slutet av Normal hade karaktären ett svärd som krävde lvl 58, men sedan blir karaktären lvl 1 på Nightmare och då räknas inte kravet längre?

Och på samma sätt; Om någon hittar en bra yxa precis i början på Nightmare eller Hell - kan inte denna säljas via AH till en låglevelkaraktär som kör på Normal? Karaktären på Normal hade i normala fall aldrig kunnat hitta en lika bra yxa och det finns inget som hindrar att yxan equippas?

/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo 3
« Svar #741 skrivet: 2012-05-21, 18:16:17 »
Man kan inte backa leveln på en figur. Om man slår slutmonstret i spelet i normal på karaktärslevel 30, då börjar man spela i nightmare med denna clvl 30-figur också. Och tur är väl det för att det är tillräckligt svårt när man är clvl 30 i nightmare. Har du level 1 i nightmare kan mobsen bara blåsa omkull dig.

Dom prylar som droppas i nightmare har en level som motsvarar den level som mer eller mindre krävs för att spela där. M.a.o så droppas det prylar för en figur runt 30 i nightmare, och inte level 1 (det händer dock ibland att man får lågeleprylar).

Du kan köpa hur mycket höglevel-prylar du vill med en level 1-figur, men du kan inte ha dom förens du kommit upp i den level som föremålet kräver.

Många föremål kan bara droppas i dom högre svårighetsgraderna, men det är fortfarande bara karaktärens level (och klass i vissa fall) som avgör om du får ha den eller inte.
« Senast ändrad: 2012-05-21, 18:21:20 by Elunyx »
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: Diablo 3
« Svar #742 skrivet: 2012-05-21, 23:02:34 »
Jag vet inte för jag kan inte kolla på filmerna (min dator får blåskärm om jag installerar flash), men jag antar att det är nån teknik där någon lurar åt sig monster och som senare blir återupplivad av andra i partyt.

Jaha så det är nån typ av att de skippar mobs så att säga.


Jaja jag förstår inte hysterin om att folk vill vara först och klara saker på snabbast tid. Deras loss lixom! Upplev och njut av spelet säger jag bara :D

 :stupid

Klarade precis av normal. Jag sitter och gapar fortfarande och har en ganska trevligt pirrande känsla i magen  :banana
pfft... Slacker! :smoke :oggubben

Mobbing...  :cry

 :oggubben :)
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Diablo 3
« Svar #743 skrivet: 2012-05-22, 00:27:04 »

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: Diablo 3
« Svar #744 skrivet: 2012-05-22, 08:47:06 »
@Elunyx Tack, det där klargjorde saken för mig.  :thumb Trodde tidigare att man började Nightmare på lvl 1...  (vilket var helt fel).  :)

/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #745 skrivet: 2012-05-23, 21:14:01 »
Diablo3 mest sålda pc spelet just nu =).

Bara 24 timmar efter lanseringen hade Diablo 3 sålts i mer än 3,5 miljoner exemplar. Resultatet innefattar inte de 1,2 miljoner spelare som fick spelet via Annual Pass för World of Warcraft, vilket innebär att det totala antalet Diablo 3-spelare efter den första veckan uppgår till sensationella 6,3 miljoner spelare, en siffra som motsvarar Israels hela befolkning :thumb :thumb.
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Diablo 3
« Svar #746 skrivet: 2012-05-24, 01:20:23 »
...och 4.3 miljoner av dom fick error 37 ;)

Utloggad vandromedon

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 596
  • WoW for the world
SV: Diablo 3
« Svar #747 skrivet: 2012-05-24, 12:25:04 »
lol :goodposting



Sent from my iPhone using Thumbs
Casual gamer

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Diablo 3
« Svar #748 skrivet: 2012-05-24, 13:21:10 »
På de officiella forumen så är det ju mängder med poster om att spelet hackar (stuttering). Jag har inte märkt av någonting alls vad gäller det, hur är det med övriga här? Det verkar vara ett jätteproblem om man ser till antalet inlägg i ämnet...

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #749 skrivet: 2012-05-24, 15:19:01 »
På de officiella forumen så är det ju mängder med poster om att spelet hackar (stuttering). Jag har inte märkt av någonting alls vad gäller det, hur är det med övriga här? Det verkar vara ett jätteproblem om man ser till antalet inlägg i ämnet...

De många som trycker på spam mail och fyller i sina konto namn och password vips så är deras konto hackat.
Vissa mail ser identiska ut som blizzards, och de nog inte helt omöjligt att de kommit mail där man erbjuder gratis "Colletions wings eller "Free Legendary items, så vips så hackas man.

Jag har inte blivit hackad på diablo3 än så länge. Jag har bra lösenord och helt olika lösenord på både konto och mailen.

Dyslexi betyder svåra ord på latin

 

Senaste inlägg