Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Diablo 3  (läst 294804 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Kemo

  • WoW:are
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 472
SV: Diablo 3
« Svar #810 skrivet: 2012-06-20, 19:20:00 »
Blizzard har kanske hyrt in några tomtar från Biowares swotro division.
WoW Officer Outland AK
Zachim / Kemo / Thingol

Argent Dawn
Curul / Sarakiel

/Tobias Emdebrant

Utloggad rav

  • aka Ravage
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 234
  • Rock on!
SV: Diablo 3
« Svar #811 skrivet: 2012-06-20, 20:10:16 »
Lite väl gnällig post från den killen. Men en del saker har han rätt i.
Spelet har ju en del brister.
Man förväntade sig liksom att man skulle får mer i Diablo 3 än man fick i Diablo 2, speciellt efter 12 års utveckling. Men det känns som man fick mindre.

Spelet skall väl inte vara för roligt. Utan mer beroende framkallande, grinda och kanske hitta något som går att sälja. Då gärna för riktiga pengar. Blizzard tar ju bara 30%...

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #812 skrivet: 2012-06-20, 20:42:19 »
Jag har tröttnat på diablo3 tyvärr  :cry  jag trodde inte att de var möjligt efter knappt 1 månads gaming.

För mycket hype ifrån blizzard sida tycker jag. De finns massor av saker som jag är missnöjd med, men blizzard kommer väl tidsnog fixa dem sakerna, som känns nu tror jag inte kommer spela D3 på bra tag.

BF3 HERE I COME  :D :thumb
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: Diablo 3
« Svar #813 skrivet: 2012-06-20, 20:47:55 »
Jag har en paus från D3 för att eventuellt få upp spellusten senare. (därav att jag inte postar här lika mycket som i början)
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

Utloggad Buz

  • Brunkol, mums!
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 469
  • Det enda dåliga med att bli äldre är bakfyllorna
SV: Diablo 3
« Svar #814 skrivet: 2012-06-20, 20:53:56 »
ouch, fick en 25% dps sänkning.... blev lite hårigare i act III hell då...
/Buz
-----------------------------------------------
404 Not found

Utloggad Brynja

  • =[OG]=Honorary Member
  • Två fötter i graven
  • *
  • Antal inlägg: 2 254
  • whish my life had a soundtrack
SV: Diablo 3
« Svar #815 skrivet: 2012-06-23, 16:06:22 »
NEEEEEEEEEEEEEEEJJJJJJJJJJJJJJJ!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag hade ett ett gult vapen lvl 15 till min munk med fyrkantig sten i och när jag skulle sälja så bytte jag av misstag vapen och sålde den... Så nu går jag runt med en förbannad jävla grå pinne.... Och det gula vapnet finns inte kvar i bybackväskan...


 :cry :cry :cry :cry :cry :cry :cry :cry :cry :cry
WoW
Outland: Brynja - NE
Argend dawn: Vortec - Troll

*Vilande*

Diablo III
Europ: Brynja - WD

*Vilande*

Utloggad Brynja

  • =[OG]=Honorary Member
  • Två fötter i graven
  • *
  • Antal inlägg: 2 254
  • whish my life had a soundtrack
SV: Diablo 3
« Svar #816 skrivet: 2012-06-23, 19:19:11 »
NEEEEEEEEEEEEEEEJJJJJJJJJJJJ!!!!!!!!!!!!

Jag hade ett ett gult vapen lvl 15 till min munk med fyrkantig sten i och när jag skulle sälja så bytte jag av misstag vapen och sålde den... Så nu går jag runt med en förbannad jävla grå pinne.... Och det gula vapnet finns inte kvar i bybackväskan...


 :cry :cry :cry :cry :cry :cry :cry :cry :cry :cry

Den värsta smärtan i bröstet har försvunnit och en del guld då jag surna till ordentligt och köpte en lvl 18 yxa på AH och la in en ny sten. Med tanke på att jag gjort samma sak i WoW så borde jag inte ta allt för mycket åt mig, men jösses vad min dag blev lite sämre just när jag märkte vad jag gjort...
WoW
Outland: Brynja - NE
Argend dawn: Vortec - Troll

*Vilande*

Diablo III
Europ: Brynja - WD

*Vilande*

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: Diablo 3
« Svar #817 skrivet: 2012-06-24, 00:00:37 »
Mmm, man blir ganska sur på sig själv. Jag kommer ihåg när OG-folk beslutade sig för att tävla i naken-runs av en låg-lvl dungeon (Deadmines?) i WoW. Vi la alla våra epics i backpacken och fick bara använda vad vi hittade - sedan tävlade två grupper mot varandra.

Vi vann men jag upptäckte att samtidigt som jag sålt av skiten vi hittade i dungenonen hade jag sålt av ett vapen (kanske Krol-blade, osäker?) jag betalt en stoor mängd guld på AH för.   :cry

Nåväl. Ovan blev till en rolig historia och några veckor senare fick jag tag på ett bätrre svärd (Brutality Blade tror jag) i Molten Core.   :cheers
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

Utloggad Bustacruz

  • AKA Deathartas
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 806
SV: Diablo 3
« Svar #818 skrivet: 2012-06-26, 15:36:53 »
Nu börjar de klia i fingrarna efter spela D3 igen, men nytt för den här gången tänkte mig på köra HC  :D målet klara Act1 först.

Någon annan som sugen på skapa en hc för fun och de lär vara ännu mer spänning i HC än softcore..  :thumb

Hade varit skoj att lira HC men tror jag spar mig lite gran faktiskt!

Kämpar och bearbetar Inferno just nu. Kommit en bit in på Act 3 på inferno men känns lite som en hård gipsvägg för tillfället. Måste nog farma lite mer gear innan hehe.


BattleTag: Bascha#2493

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #819 skrivet: 2012-06-29, 16:53:14 »
Nu börjar de klia i fingrarna efter spela D3 igen, men nytt för den här gången tänkte mig på köra HC  :D målet klara Act1 först.

Någon annan som sugen på skapa en hc för fun och de lär vara ännu mer spänning i HC än softcore..  :thumb

Hade varit skoj att lira HC men tror jag spar mig lite gran faktiskt!

Kämpar och bearbetar Inferno just nu. Kommit en bit in på Act 3 på inferno men känns lite som en hård gipsvägg för tillfället. Måste nog farma lite mer gear innan hehe.

De gick inge vidare tyvärr.. Jag har kastat in handduken för gott när gäller D3 tyvärr. Jag tycker trist att blizzard inte vågade göra något nytt av spelet, istället har dem för mycket pengar tänk modellen i skallarna och dem sakerna som var skoj föregångarna är helt borttaget och kvar är blandning av rpg spel och saker ifrån WoW, de går inte ha de i ett rpg spel sorry... Förut byggde man upp gubbar och letade efter speciella items, de gör man inte i D3. De mesta dels handlar om grinda guld och sitta på AH, döda en samma monster gång på gång i hop om bättre items som aldrig droppas. Blizzard grund ide är att man ska tvingas in i AH slutligen RMAh där man ska köpa sakerna för real money och de kan fet glömma..

Nu blir BF3, SC2, Semester och väntan på GW2 istället...
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Diablo 3
« Svar #820 skrivet: 2012-06-29, 17:15:13 »
Blizzard grund ide är att man ska tvingas in i AH slutligen RMAh där man ska köpa sakerna för real money och de kan fet glömma..
...och väntan på GW2 istället...

:amen

Utloggad rav

  • aka Ravage
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 234
  • Rock on!
SV: Diablo 3
« Svar #821 skrivet: 2012-06-29, 20:01:51 »
Jo D3 har sina brister.

Jag hoppas jätte mycket på GW2, men man får ju inte glömma att det är Free 2 play. De ska ju överleva på mikrotransaktioner. Har vi otur blir det lite samma sak där som med Diablo 3. :/

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo 3
« Svar #822 skrivet: 2012-06-29, 21:26:41 »
GW2 är inte free2play. Man måste ju faktiskt köpa spelet, antingen digital eller fysisk kopia, för att spela det. Så gratis är det inte. Men man behöver ju inte betala någon månadsavgift, det är helt underbart.

Jag tror att många kommer att tröttna på D3 väldigt snabbt. Visserligen kan man rätta till lite småproblem med patcher, men den alldeles för stora fokusen på AH sänker spelet.
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Diablo 3
« Svar #823 skrivet: 2012-06-29, 22:06:55 »
Jag hoppas jätte mycket på GW2, men man får ju inte glömma att det är Free 2 play. De ska ju överleva på mikrotransaktioner.

Eh, nej!

GW är långt ifrån ftp på det sätt jag antar att du jämför med alla andra ftp-titlar. Du kan ju tänka på att GW1 alltid varit ftp, eller - det känns som ett dumt uttryck i det här fallet, GW1 är ett spel du köper och sen kan du spela det bäst du vill, utan några som helst begränsningar, så som alla spel borde vara. Det du kan köpa är ex. extra char-slots, och diverse fluff-pryttlar.

GW1 har funnits sen 2005 och rullar fortfarande på.

Det är många som kommer att få upp ögonen för ANet nu när tvåan snart ska släppas, och jag är 100% säker på att spelet kommer att bli en formidabel succé! :)

*

Diablo 3... tja, jag som mest slöspelar har nu kommit till Inferno act 1. Jag köper mina prylar på AH, och har till dags dato aldrig fått en drop som varit bättre än det jag har köpt. Förbaskat sorligt. Men spelet är ett enkelt och simpelt tidsfördriv som inte kräver någon större tankeverksamhet öht - bra när man inte orkar med några mer komplicerade spel.

Utloggad Brynja

  • =[OG]=Honorary Member
  • Två fötter i graven
  • *
  • Antal inlägg: 2 254
  • whish my life had a soundtrack
SV: Diablo 3
« Svar #824 skrivet: 2012-06-30, 09:06:41 »
Jag har inte spelat upp en gubbe till den nivå att jag behöver bo på AH, så kan inte svara för hur jag kommer reagera på det. Det jag däremot börjar reta mig på mer och mer är den där buggen/laggen att man "tappar kontakt" och hoppar tillbaka 1-2sec i tiden. Förr hände det mig bara när jag sprang, men nu börjar det även påverka mina fighter.  :nono
WoW
Outland: Brynja - NE
Argend dawn: Vortec - Troll

*Vilande*

Diablo III
Europ: Brynja - WD

*Vilande*

 

Senaste inlägg